سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد خداوند ـ عزّوجلّ ـ کند، خداوند، دوستش خواهد داشت، و هرکه بسیار یاد خدا کند، برایش دو برائت نامه نوشته خواهد شد : برائتی از دوزخ و برائتی از نفاق . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:33 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تاثیر روش مراقبت کانگرویی بلافاصله پس از تولد بر رفتارهای دلبستگی مادر یک و 3 ماه پس از تولد تحت فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر روش مراقبت کانگرویی بلافاصله پس از تولد بر رفتارهای دلبستگی مادر یک و 3 ماه پس از تولد تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر روش مراقبت کانگرویی بلافاصله پس از تولد بر رفتارهای دلبستگی مادر یک و 3 ماه پس از تولد تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر روش مراقبت کانگرویی بلافاصله پس از تولد بر رفتارهای دلبستگی مادر یک و 3 ماه پس از تولد تحت فایل ورد (word) :

مقاله تاثیر روش مراقبت کانگرویی بلافاصله پس از تولد بر رفتارهای دلبستگی مادر یک و 3 ماه پس از تولد تحت فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1388 در پژوهش پرستاری از صفحه 7 تا 14 منتشر شده است.
نام: تاثیر روش مراقبت کانگرویی بلافاصله پس از تولد بر رفتارهای دلبستگی مادر یک و 3 ماه پس از تولد
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مراقبت کانگرویی
مقاله تماس پوست به پوست
مقاله رفتارهای دلبستگی
مقاله نوزاد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: مراقبت کانگرویی مادر اولین بار سال 1978 برای مراقبت نوزادان با وزن کم تولد استفاده شد. مطالعات کمی درباره استفاده از این روش در مورد نوزادان رسیده و رفتارهای مادری پس از تولد انجام شده است. این تحقیق با هدف تاثیر مراقبت کانگرویی بر روی رفتارهای دلبستگی (احساسی، مراقبتی، مجاورتی) مادران نخست زای ایرانی با نوزاد رسیده بلافاصله پس از تولد طراحی شده است.
روش: مطالعه حاضر یک کارآزمایی بالینی تصادفی است که در یکی از بیمارستان های شهر تهران انجام شده است. 90 زن باردار به صورت تخصیص تصادفی در دو گروه مورد و شاهد وارد شدند. در گروه مورد نوزاد برهنه بلافاصله پس از تولد در تماس با بدن برهنه مادر به مدت 15-20 دقیقه قرار گرفت و از مادر خواسته شد بلافاصله پس از تولد نوزاد خود را لمس و تغذیه کند. سپس طی 15 دقیقه مشاهده پژوهشگر با استفاده از چک لیستی مشتمل بر سه نوع رفتار احساسی، رفتار مجاورتی و رفتار مراقبتی رفتار مادر را ثبت می کرد. در گروه شاهد روتین بیمارستان انجام شد. نمونه ها یک و 3 ماه پس از زایمان پیگیری شدند. داده ها با استفاده از آزمون های آماری کای دو و تی و نرم افزار SPSS v.14 مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین کل رفتار دلبستگی در بعد رفتار احساسی بعد از یک و سه ماه بعد از تولید در گروه مداخله (به ترتیب 24 و 29) و در گروه شاهد (به ترتیب 18 و 18) بوده که آزمون تی مستقل تفاوت را در هر دو مرحله معنادار نشان داد (p=0.001). اما در بعد رفتار مجاورتی بعد از یک و سه ماه بعد از تولد در گروه مداخله (به ترتیب 18 و 18) و در گروه شاهد (به ترتیب 13 و 18) بوده که آزمون تی مستقل تفاوت را در هر دو مرحله معنادار نشان داد (p=0.001). همچنین در بعد رفتار مراقبتی بعد از یک و سه ماه بعد از تولد در گروه مداخله (به ترتیب 59 و 57) و در گروه شاهد (به ترتیب 56 و 6) بوده که آزمون تی مستقل تقاوت را در هر دو مرحله معنادار نشان نداد (p=0.2).
نتیجه گیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که روش کانگرویی به علت اثرات مثبت آن در دراز مدت بر رفتارهای دلبستگی مادر اثربخش بوده و پرسنل بخش مامایی، که اولین سطح تماس بین مادر و نوزاد محسوب می شوند، باید به برقراری این نوع تماس (پوست به پوست) حساس بوده و مدت این تماس را افزایش دهند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ