سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] فرزند را بر پدر حقى است و پدر را بر فرزند حقى . حق پدر بر فرزند آن بود که فرزند در هر چیز ، جز نافرمانى خداى سبحان ، او را فرمان برد ، و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکش ادب آموزد و قرآنش تعلیم دهد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:8 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر سیستم زهکشو سپرهای کنترل تراوشبر نیروی زیرفشار درسدهای انحرافی تحت فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر سیستم زهکشو سپرهای کنترل تراوشبر نیروی زیرفشار درسدهای انحرافی تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر سیستم زهکشو سپرهای کنترل تراوشبر نیروی زیرفشار درسدهای انحرافی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر سیستم زهکشو سپرهای کنترل تراوشبر نیروی زیرفشار درسدهای انحرافی تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: سومین همایش ملی مدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی

تعداد صفحات: 8

نویسنده(ها):

حجت احمدی – استادیار گروه آب دانشگاه ارومیه
مصطفی قهرمان نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد آبیاری و زهکشی، دانشگاه شهید چمران اهواز
وحید رضاوردی نژاد – استادیار گروه آب دانشگاه ارومیه

چکیده:

نیروی زیر فشار حاصل از نشت آب از پی سدهای انحرافی از عوامل مهم ناپایداری و تاثیر گذار در طراحی اینگونه سازهها میباشد. یکی از روشهای کنترل نیروی زیرفشار استفاده از سیستم زهکش در زیر این سازه میباشد. در این تحقیق با استفاده از مدل تحلیل مسئله نشتSEEP/Wمقدار نیروی زیرفشار وارد بر یک سد انحرافی همراه با سپرهای عمودی، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج بررسی های صورت گرفته نشان داد که وجود یک سیستم زهکشی زیر سطحی در هر نقطه از زیر بدنه سد میتواند نیروی زیرفشار را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. همچنین بررسیهای تحقیق نشان داد که بهترین موقعیت سیستم زهکش و سپر پایین دست به منظور کاهش نیروی زیر فشار به ترتیب برابربا فاصلهL1/3 از پاشنه سدو028L طول مقطع عرضی سد L) از پنجه سد میباشد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:8 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله راه های مقابله با افسردگی در دانش آموزان تحت فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله راه های مقابله با افسردگی در دانش آموزان تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راه های مقابله با افسردگی در دانش آموزان تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله راه های مقابله با افسردگی در دانش آموزان تحت فایل ورد (word) :

راه های مقابله با افسردگی در دانش آموزان

فاطمه دختری 11 ساله و ضعیف الجثه و دارای نگاه های بی روح و ناامید بود. در کلاس یا پاهایش را مرتب تکان می داد و یا ناخنش را می خورد; نه تنها از نظر درسی ضعیف بود، تکالیفش را نیز انجام نمی داد. هم چنین با دانش آموزان مدرسه سازگار نبوده و با آن ها مرتب در خارج از کلاس جروبحث می کرد. بنابراین وظیفه خود دانستم که با مادرش درباره وی صحبت کنم متوجه شدم فاطمه دچار افسردگی است و بیماری وی موجب شده که غیبت های مکرر نیز داشته باشد.

علت یابی
علل افسردگی ژنتیکی و محیطی است. به محض این که افراد افسرده می شوند، رفتارشان، آن ها را کمتر دوست داشتنی می سازد. بنابراین نوعی چرخه مصوب به وجود می آید و ارتباط افراد افسرده با دیگران کمتر می شود و به دنبال عدم ارتباط با دیگران افسردگی در فرد باقی می ماند. (نجاریان ، 1371

) طبق بررسی های به عمل آمده برادر دوقلوی فاطمه در تصادف کشته می شود( 10 ساله) از همان زمان فاطمه دچار ناراحتی روحی می گردد به طوری که موهای سرش را می کند، ناخن هایش را می جود. البته طی ارتباطی که با خواهرانش داشتم، تصور می کنم ناراحتی فاطمه ژنتیکی نیز بوده است و تصادف برادرش ناراحتی وی را تشدید کرده بود.

چاره جویی
به وسیله پرسشنامه اخلاقی worth wood علاوه بر تمایلات وی از جمله افسردگی به رفتارهای تهاجمی و پارانوئیدی وی پی بردم و از طریق پرسشنامه از طبع سوداوی، وی اطمینان حاصل کردم، ولی از آن جایی که وی سرکلاس فوق العاده محجوب و آرام بود، باید رفتارهایی که از طریق پرسشنامه به آن رسیده بودم را در بیرون از کلاس جست جو می کردم و طی پرس و جو متوجه شدم در حیاط با بچه ها دعوا و جروبحث می کند و معاون مدرسه نیز از وی شاکی بود.

از نظر من فاطمه دختری دوست داشتنی، با جنبه و مستعدی بود. بنابراین می توانستم با وی ارتباط برقرار کنم و درصدد رفع مشکلش برآیم. اما در جهت رفع مشکلات فاطمه، موانعی سد راه من بود. تعدد معلمان و شیوه های مختلف تدریس، دانش آموزان دوره راهنمایی با ویژگی های اخلاقی که مقتضای سن آنان ایجاب می کرد و مهم تر از همه جلوگیری از ایجاد اختلال در مشاوره های بیرون از مدرسه بود، پس باید با احتیاط بیش تری عمل می کردم. با او ارتباط دوستانه برقرار کردم. با صبر و حوصله به حرف هایش گوش دادم و نکاتی از صحبت هایش و همچنین پرسش های پاسخ داده شده در پرسشنامه را، استخراج کردم که عبارتند از:

1 ، عدم حس اعتماد به نفس .
2 ، نیاز به تشویق .
3 ، تایید حضور وی در جمع .
4 ، عدم احساس مسئولیت .
5 ، نیاز به دوستی خوب و داشتن ارتباط با دیگران .
در آن لحظه حس کردم من نه به عنوان یک همراه، دوست، باید باوی باشم تا بتوانم روح پرتلاطم و سردرگم وی را در جثه ضعیفش آرام کنم.
چگونگی مقابله با مشکلات
1 ، ایجاد حس مسئولیت و اعتماد به نفس: از آن جا که به ورزش علاقه مند بود با تشویق های مکرر در مسابقات بسکتبال شرکت کرده و مقام آورد و به این طریق به او قبولاندم که توانایی بسیار زیادی دارد زیرا مقام آوردن در فعالیت های مثبت کار هرکس نیست.

2 ، احترام به او و دادن شخصیت به وی: با این عمل رفتارهای تهاجمی او کاهش یافت.
3 ، تشویق و تمجید وی مخصوصا درحضور دیگران . عوامل ذکر شده موجب سازگاری نسبتا خوب وی با دیگران شد و در جمع با بچه ها بودن نشانه ای از سازگاری وی بود.
با رعایت موارد مذکور او به دانش آموزان فعال و منضبط و علاقه مند تبدیل شد.
در روزهای آخر اردیبهشت طی صحبت با مادرش متوجه شدم که در خانه هم درس خوان، منظم تر و ملایم تر شده است.

راهبردهای مقابله با افسردگی از دیدگاه آلن:
این یافته ها به صورت راه بردی مخصوص به منظور اصلاح و تفسیر شناخت های منفی طرح ریزی شده اند. افراد افسرده برای تشخیص ارتباط بین افکار و احساس رفتارهایشان تربیت می شوند تا برافکار منفی خود نظارت کنند و این افکار منفی برخورد کنند در این حالت در تفسیرهایشان حقایق را بیش تر جانشین می کنند و می توانند روی رفتارهای جدید منعکس شوند.
دیدگاه رفتاری: طرح های رفتاری به دست آمده به منظور افزایش فعالیت های خوشایند شامل چندین ترکیب مانند خود تنظیمی فعالیت ها و خلق است. فعالیت های تقویتی مثبت مشخص که در ارتباط با احساس مثبت باعث افزایش فعالیت های مثبت و کاهش فعالیت های منفی می شوند.
مهارت های اجتماعی: این مهارت ها شامل آموزش به کودکان در به کارگیری مهارت های چندگانه رفتاری مرتبط با دیگران است. شروع محبت، عکس العمل به دیگران، رد کردن درخواست ها، ایجاد درخواست.
کودکان توسط الگوسازی فردی یا در غالب گروه آموزش داده می شوند و به آن ها فرصت برای ایفای نقش و گرفتن باز خورد داده می شود.
دیدگاه خودکنترلی: این یافته ها به منظور ایجاد راه بردهای خود کنترلی که شامل خود تنظیمی و خود ارزیابی و خود تقویتی است، طرح ریزی شده است. به طوری که این افراد بیش تر به زمینه های منفی دقت می کنند و مجموعه ای از ملاک های نامعقول برای ارزیابی عملکرد خود دارند. و یک سری انتظارات غیر واقعی از خود دارند. این افراد به خود، تقویت کمی می دهند در حالی که خود تنبیهی، خود را بیش تر می کنند.

روابط بین فردی: این یافته ها روی ارتباطات، سازگاری اجتماعی، تسلط آموزی، نقش اجتماعی منعکس شده اند و درمان معمولا شامل فعال بودن، شنونده خوب بودن، توسعه بینش، نصیحت، جست و جو و کشف هیجانات زیاد است.
توصیه به والدین دانش آموزان
1 ، اوقاتی را به فرزندان خود اختصاص دهید، مراقب آنان باشید و به آنها و حرف هایشان توجه کنید و با آنان ارتباطی گرم و صمیمانه برقرار کنید.
2 ، فرصت هایی را برای فعالیت های مورد علاقه آنان اختصاص دهید. آنان را از فعالیت های مثبت و بدنی موثر محروم نکنید.
3 ، رژیم غذایی مغذی برای فرزندان خود داشته باشید. اگر رژیم غذایی مناسب باشد در کنار آمدن با بیماری و تامین منبع انرژی کمک قابل توجهی می کند.
4 ، الگوی خواب مناسبی داشته باشند و از چرت زدن آنان جلوگیری کنید تا مانع کسل بودن آنان شوید.

5 ، با احترام با فرزندان خود رفتار کنید. به آنان شخصیت بدهید. (به شخصیت آنان احترام بگذارید.(
6 ، با نگاه محبت آمیز فرزندان خود را نگاه کنید. (در نگاه شما محبت و عشق را درک کنند.(

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:8 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق نظریه نیمرسانا تحت فایل ورد (word) دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق نظریه نیمرسانا تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق نظریه نیمرسانا تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق نظریه نیمرسانا تحت فایل ورد (word) :

بیان ساده شده نظریه نیمرسانا
نیمرسانا ماده ای است که مقاومت ویژه آن خیلی کمتر از مقاومت ویژه عایق و در عین حال خیلی بیشتر از مقاومت ویژه رساناست، و مقاومت ویژه اش با افزایش دما کاستی می پذیرد. مثلا، مقاومت ویژه مس 8-10اهم - متر کوا رتز1012 اهم - متر، و مقاومت ویژه مواد نیمرسانای، یعنی سیلیسیم 5/ . اهم- متر و از آن ژرمانیم 2300 اهم -متر در دمای c27 است. برای درک عملکرد نیمرسانا ها و ابزار نیمرسانا، قدری آشنایی با مفاهیم اساسی ساختار اتمی ماده ضروری است.
2 دیودهای نیمرسانا
ساختمان
دیود نیمرسانا وسیله ای است که در مقابل عبور جریان، در یک جهت مقاومت زیاد و در جهت دیگر مقاومت کمی برو ز می دهد. دیود را به طور گستردهای و برای اهداف گوناگون در مدارهای الکترونیکی به کار می گیرند و اساساً شامل یک پیوند p-n است که از بلور سیلیسیوم و یا ژرمانیم تشکیل می شود. (شکل ب) نماد دیود نیمرسانا در شکل الف نموده شده است.


جهتی که دیود در مقابل عبور جریان مخالفت کمی بروز می دهد با سر پیکان نشان داده شده است.
دیود نیمر سانا نسبت به دیود گرما یونی از مزایای زیادی برخوردار است، این دیود به منبع گرم کن نیاز ندارد، بسیار کوچک تر و سبک تر است ، و قابلیت اطمینان بسیار بیشتری دارد.
ژرمانیم یا سیلیسیمی که در ساخت دیود نیمرسانا به کار می رود باید ابتدا تا رسیدن به غلظت نا خالصی کمتر از یک جزء در 10 10 جزء پالوده شود. سپس اتمهای ناخالصی مطلوب، بخشنده ها یا پذیرنده ها، به مقادیر مورد لزوم اضافه شده و ماده به شکل یک تک بلور ساخته می شود.
برای ساختن پولک ژرمانیم نوع n مقداری ژرمانیم ذاتی را با کمی ناخالصی در یک بوته ودر خلأ ذوب می کنند، ویک بلور هسته را تا عمق چند میلیمتری در مذاب فرو می برند. دمای ژرمانیم مذاب درست بالای نقطه ذوب بلور هسته قرار دارد، و چند میلیمتری از هسته غوطه ور در مذاب نیز ذوب می شود. این هسته با سرعت ثابتی چرخانده می شود و همزمان به آرامی از مذاب بیرون کشیده می شود، بدین سان یک بلور نوع n تشکیل شده است. با کنترل دقیق این فرایند می توان به غلظت نا خالصی مورد نیاز دست یافت.
قرصی از ایندیم در یک پولک ژرمانیم قرار می دهند و به آن دمای با لاتر از نقطه ذوب ایندیم ولی پایین تراز نقطه ذوب ژرمانیم حرارت داده می شود. ایندیم ذوب می شود و ژرمانیم را حل می کند تا اینکه محلول اشباح شده از ژرمانیم در ایندیم به دست آید. سپس پولک به آرامی سرد می شود و در خلال سرد شدن یک ناحیه ژرمانیم نوع p در پولک تولید شده و آلیاژی از ژرمانیم و ایندیم (عمدتاً ایندیم) در پولک ته نشین می شود. پیوند p-n آلیاژ سیلیسیم را نیز می توان با همین روش و با بکارگیری آلومینیوم به عنوان پذیرنده، تشکیل داد.
ژرمانیم نوع p تا دمای خیلی نزدیک به نقطه ذوب ژرمانیم گرم می شود، و پیرامون آن را عنصر بخشنده آنتیموان که گازی شکل است فرا می گیرد. اتم های آنتیموان در ژرمانیم پخش می شود تا یک ناحیه نوع nرا تولید کند. اگر از یک بلور نوع n استفاده شود، گالیوم گازی شکل به عنوان عنصر پذیرنده برای تهیه ناحیه نوع p در بلور بکار می رود. وقتی قرار است وسیله ای سیلیسیمی ساخته شود، از بور به عنوان عنصر پذیرنده و از فسفر به عنوان عنصر بخشنده استفاده می شود.
دیود پیوندی شامل بلوری است که هم دارای ناحیه نوع p و هم ناحیه نوع n است. دیود های پیوندی یا از ژرمانیم ساخته می شود و یا از سیلیسیم، اولی دارای مزیت مقاومت مستقیم کمتر و دومی از مزیت داشتن ولتاژ شکست بیشتر و جریان اشباع معکوس کمتر برخوردار است. اتصال به پیوند با سیمهایی که به هر یک از این دو ناحیه وصل شده، برقرار می شود. معمولاً برای جلوگیری از نفوذ رطوبت کل وسیله را در محفظه ای بسته قرار می دهند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:8 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اندازه گیری تجربی و مدلسازی کشش سطحی محلول های آبی پلیمری تحت فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اندازه گیری تجربی و مدلسازی کشش سطحی محلول های آبی پلیمری تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اندازه گیری تجربی و مدلسازی کشش سطحی محلول های آبی پلیمری تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اندازه گیری تجربی و مدلسازی کشش سطحی محلول های آبی پلیمری تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: دهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران

تعداد صفحات: 8

نویسنده(ها):

مجید تقی زاده بابل، دانشگاه مازندران، مجتمع فنی و مهندسی، دانشکده مهندسی شیمی
علی الیاسی – تهران، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، پژوهشکده صنایع شیمیایی
علی اکبر عموئی – بابل، دانشگاه مازندران، مجتمع فنی و مهندسی، دانشکده مهندسی شیمی
مصطفی فضل الله نژاد – بابل، دانشگاه مازندران، مجتمع فنی و مهندسی، دانشکده مهندسی شیمی

چکیده:

در این مقاله نتایج حاصل از اندازه گیری کشش سطحی محلول های آبی پلی اتیلن گلیکول ( PEG ( در دماها و غلظت های مختلف ارائه گردیده است . اندازه گیری توسط تانسیومتر در دماهای 40 و 60 درجه سانتیگراد صورت گرفته است . جرم مولکولی PEG مورد استفاده 200 و 300 بوده و غلظت پلیمر در محلول برای محلول PEG200 در آب از 20 تا 70 درصد وزنی و برای محلول PEG300 از 10 تا 40 درصد وزنی تغییر داده شده است . سپس مدلی برای تخمین کشش سطحی محلول های دوتایی پلیمری، از طریق محاسبه فعالیت با استفاده از معادله فلوری – هاگینز ارائه و نتایج آن با مقادیر تجربی مقایسه گردید . نتایج مدل از تطابق خوبی با مقادیر تجربی برخوردار بوده به طوری که میانگین قدرمطلق خطای نسبی مدل کمتر از8 / 3 درصد می باشد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پیش بینی و تشخیص ناهنجاری محتوای کل چگالی الکترون قائم زلزله ی اهربا استفاده از LSSVM و تبدیل موجک پیوسته تحت فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پیش بینی و تشخیص ناهنجاری محتوای کل چگالی الکترون قائم زلزله ی اهربا استفاده از LSSVM و تبدیل موجک پیوسته تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیش بینی و تشخیص ناهنجاری محتوای کل چگالی الکترون قائم زلزله ی اهربا استفاده از LSSVM و تبدیل موجک پیوسته تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پیش بینی و تشخیص ناهنجاری محتوای کل چگالی الکترون قائم زلزله ی اهربا استفاده از LSSVM و تبدیل موجک پیوسته تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور
تعداد صفحات: 10
نویسنده(ها):
فریده سبزه ای – ،دانشجوی کارشناسی ارشد ژئودزی،گروه مهندسی نقشه برداری،پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران
محمدعلی شریفی – گروه مهندسی نقشه برداری،پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران
مهدی آخوندزاده – گروه مهندسی نقشه برداری،پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران

چکیده:
زلزله یکی از حوادث طبیعی است که بسیار در زندگی بشر تاثیرگذار میباشد و متخصصین در علوم مختلف در پی کشف آثار و نشانه هایی میباشند تا بتوانند قبل از وقوع زلزله با تغییرات مشاهده شده، زمان و فرکانس لرزش را بیان کنند . در علم نقشه برداری، یکی از این پیش نشانگری ها از طریق تغییر در محتوای کل چگالی الکترون یونسفری و تغییر در لایهی یونسفر میباشد .زلزله و تغییرات بزرگی از این دست در یونسفر آنومالی ایجاد میکنند. زلزلهی مورد بررسی ،زلزلهی اهر واقع در شرق تبریز و در 11 آگوست 2012 رخداده است و بزرگای آن 6,4 در مقیاس ریشتر میباشد و با استفاده از ماشین بردار پشتیبان حداقل مربعات و تبدیل موجک پیوسته به بازسازی و پیش بینی و سپس آشکارسازی این آنومالی بوجود آمده در محتوای کل چگالی الکترون قائم پرداخته و در نهایت بهترین تابع مادر تبدیل موجک در استفاده از آشکارسازی بهتر و دقیقتر زمان و فرکانس رخداد زلزله را با توابع دیگر مقایسه نموده و تابع 1-1 و 1- fbsp2 معرفی شده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ