سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از سخن چین پیروی کند، دوست را ازدست می دهد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 8:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد فایل ورد (word) دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد توسعه و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل جرم آزاد فایل ورد (word) :

چکیده
موضوع تحقیق حاضر توسعه روشی برای سامانه‌‌های سنجش عملکرد مبتنی بر وزن به منظور تصحیح نویز مربوط به اثر ارتعاشات و تکان‌‌های ماشین حین حرکت در مزرعه می‌باشد. این روش بر همانند سازی ارتعاشی سامانه معادل جرم و فنر سکوی توزین با یک لودسل اضافه مجهز به وزنه آزاد استوار است. یکسان سازی بسامد طبیعی و فاز ارتعاش این دو سامانه با محاسبه وزنه آزاد و در نهایت تصحیح سیگنال‌‌های سکو با تفاضل مضربی از سیگنال‌‌های حاصل از لودسل آزاد از مجموع سیگنال‌‌های سکوی توزین به طور پیوسته انجام گرفت. طی دو

سری آزمون در قالب آزمایش فاکتوریل بر پایه طرح کامل تصادفی اثر 6 سطح بسامدی ارتعاشات 3 تا 8 هرتز روی میز ارتعاشی و سه سطح سرعت پره های شبیه ساز بالابر 2/2، 4/2 و 7/2 متر بر ثانیه و 5 سطح اضافه وزن محصول عبوری از روی سکو از صفر تا 6 کیلوگرم بر انحراف معیار سیگنال‌های خروجی از سکوی توزین قبل و بعد از تصحیح نشان داد که در محدوده وسیعی از بسامد‌های ارتعاشی، سرعت‌های مختلف بالابر و حتی در محدوده‌ای از اضافه بار‌های متفاوت روی سکو و همچنین برای تکان‌‌های گذرا بعد از تصحیح در سطح

احتمال 1% اختلاف معنی داری با قبل از تصحیح داشته و بعد از تصحیح از 4/0 فراتر نرفته و پایداری خوبی داشت. همچنین بهترین ضریب تصحیح برای حالت بدون بار 1/2 و برای حالت عبور محصول 4/2 به دست آمد. استفاده از این تکنیک به دلیل ساختار ساده و دقت بالا کاملا کاربردی است و مزیت مهم دیگر آن این است که در محدوده بسامد‌های پایین که نمی‌توان از فیلتر‌های آنالوگ یا دیجیتال به دلیل امکان حذف سیگنال‌های مفید استفاده نمود، این تکنیک به خوبی جواب گو است.

کلیدواژه: سنجش عملکرد، کاهنده نویز، نیشکر، فیلتر، لودسل با جرم آزاد

مقدمه
کشاورزی دقیق نیازمند استفاده از سامانه‌‌های سنجش عملکرد است چرا که وجود تغییرات در عملکرد محصول در سطح مزرعه امری پذیرفته شده است. سامانه‌‌های سنجش عملکرد، ابزاری سریع و جدید هستند که ماشین‌های برداشت را قادر می‌سازد عملکرد محصول را به طور پیاپی اندازه گیری کنند. از این اطلاعات جهت تهیه نقشه تغییرات عملکرد استفاده خواهد شد. با کمک این نقشه ها اندازه گیری عملکرد محصول در هر نقطه ای از مزرعه و مدیریت مستقل بخش‌های کوچک در آن ممکن می‌شود. اطلاعات حاصل از سامانه سنجش عملکرد پایه و اساس توصیه ها و کمک‌ هایی به تولید کننده جهت مدیریت موثرتر نهاده هایی چون کود و دیگر مکمل‌های محصول و همچنین بهینه سازی سود آوری بخش‌های منتخب

مزرعه می‌باشد. سامانه ‌های سنجش عملکرد ابزار مستقیمی را برای محقق یا کشاورز فراهم می‌کند تا بازخورد حقیقی مدیریت مزرعه را دریافت کند. این اطلاعات همچنین می‌تواند جهت ارزیابی لزوم عملیات با نرخ متغیر برای چندین نهاده چون کودها، حشره کش ها و مکمل‌های دیگر استفاده شود. سامانه ‌های سنجش عملکرد تا کنون برای محصولاتی چون غلات، کتان، سیب زمینی، گوجه فرنگی، انگور و بادام به طور محدود تجاری شده اند. این سامانه‌ ها به طور معمول دارای دقت بین 5 تا 10 درصد می‌باشند و با فاصله 20 تا 100 متر

یک خروجی تولید می‌کنند. هر نوع لودسلی که بر روی کمباین در حال حرکت نصب شده باشد، در معرض ارتعاشات با بسامد مختلف ناشی از کار موتور، بالابر،‌ موتور‌های هیدرولیک، دیگر اجزاء متحرک و تکان‌‌های تصادفی ناشی از حرکت کمباین بر سطح ناصاف زمین خواهد بود. در سامانه سنجش عملکرد باید قادر به حذف اثر این نویز از سیگنالها بود تا دستیابی به جریان جرمی دقیق محصول تحقق یابد. جهت اندازه گیری جریان وزنی محصول روی یک وسیله نقلیه که درون مزرعه در حرکت است احتیاج به یک فیلتر پایین گذر موثر یا الگوریتم تصحیح جهت کاهش اثر نویز حاصل از کار ماشین روی حسگر می‌باشد تا سیگنال عملکرد بهبود یابد. البته استفاده از این نوع فیلترها باعث حذف بعضی تغییرات عملکردی در فاصله ‌های کوتاه می‌شود که مطلوب نیست[4].

ارتعاشات ماشین، تاخیر در انتقال مواد و تکان‌‌های مربوط به سطح ناصاف مزرعه معمول‌ترین منابع تولید نویز در سامانه سنجش عملکرد می‌باشند. در این تحقیق تمرکز بیشتر بر نویز حاصل از ارتعاشات ماشین و تکان‌‌های ناگهانی است. ارتعاشات ماشین یکی از پارامتر‌های مهم و غیر قابل اجتناب در همه تجهیزات برداشت است. هر حسگری که روی کمباین نصب می‌شود باید دارای قابلیت تحمل و پایداری در مقابل ارتعاشات باشد. همچنین سامانه تحصیل داده هم باید قادر به ارائه داده ‌های قابل استفاده از خروجی حسگر باشد. اثر ارتعاشات

بسته به نوع حسگر متفاوت است. لودسل‌ها با توجه به ماهیت اندازه گیری نیرو خصوصا به ارتعاش حساس اند. بنابراین حرکت هارمونیک ماشین که در اثر ارتعاشات ایجاد می‌شود و یا تکان‌‌های تصادفی باعث ایجاد تغییرات متناظر در خروجی حسگر می‌شود. کاربرد تکنیک‌های فیلترینگ در بر طرف کردن نویز حاصل از ارتعاشات احتیاج به داشتن اطلاعاتی از پارامتر‌های ارتعاشی ماشین شامل محدوده و بزرگی ارتعاش دارد. استفاده از آنالیز طیفی تبدیل فوریه روش مفیدی جهت سنجش ارتعاش ماشین می‌باشد. از این روش الیوت و واگنر(1989) به منظور تعیین نرخ داده برداری و پارامتر‌های طراحی از فیلتر استفاده کرده‌اند[2] و [9]. از فیلتر‌های آنالوگ هم به منظور حذف نویز حاصل از ارتعاشات و دیگر منابع الکتریکی در سامانه‌‌های سنجش عملکرد استفاده شده است[1] ، [7] و [8].

سه حالت اساسی در برخورد با نویز سیگنال باید در نظر گرفته شود:
• اولین و ساده ترین از نظر امکان حذف،‌ نویزی است که در خارج از محدوده بسامدی عملکرد سامانه قرار می‌گیرد که با استفاده از یک فیلتر آنالوگ یا دیجیتال مناسب (پایین گذر، بالا گذر یا باند گذر) قابل حذف است[3] ، [5] و [6].
• دوم نویزی است که در محدوده بسامدی مطلوب اتفاق می‌افتد. در این حالت با فیلتر نمودن ساده، اطلاعات مفید هم حذف شده که این مطلوب نیست. بنابراین لازم است به منظور حذف اثر این نویز از حسگری که همبستگی بالایی با نویز و همبستگی پایینی با سیگنال مطلوب دارد استفاده شود. اگر بتوان یک مبدل نویز با این خصوصیات توسعه داد، بطور موثری نویز مربوطه قابل حذف می‌باشد. در مجموع در این حالت کانالی که از طریق آن نویز به سیگنال‌‌های مطلوب اضافه می‌شود از حساسیت بالایی برخوردار است. اگر کانالی که نویز از طریق آن منتقل می‌شود در طول زمان ثابت بماند (یعنی تابع تبدیل به طور معنی داری تغییر نکند) می‌توان با استفاده از یک فیلتر تطابقی وینر ‌ نویز را حذف نمود[4].

• حالت سوم وقتی است که کانال نویز دارای تابع تبدیل متغیر باشد. در این حالت تنها فیلتر سازگار حذف نویز قادر به حذف اثر آن خواهد بود[10] . پلتیر و همکارانش در سال 2001 با استفاده از یک حسگر شتاب سنج روشی را برای حذف اثر تکان‌‌های تصادفی ناشی از حرکت ماشین از سیگنال‌‌های مطلوب با استفاده از فیلتر سازگار حذف نویز ارائه دادند[4].
هدف این تحقیق طراحی و ارزیابی آزمایشگاهی مکانیزم کاهنده نویز سکوی توزین سامانه سنجش عملکرد نیشکر با استفاده از لودسل با جرم آزاد جهت بهبود دقت سیگنال‌‌های سکوی توزین با اضافه کردن یک لودسل اضافه با جرم آزاد به عنوان حسگر تشخیص نویز، دارای بسامد طبیعی یکسان با سکوی توزین و ارزیابی سامانه روی میز ارتعاشی و شبیه ساز بالابر بود.

مواد و روشها
تئوری، اجزاء و خصوصیات سامانه سنجش عملکرد استفاده شده در این تحقیق بشرح زیر می‌باشد.
پایه تئوری تکنیک پیشنهادی: هر سامانه ارتعاشی را می‌توان بطور ساده به عنوان یک سامانه جرم و فنر در نظر گرفت. در حالتی که از دو لودسل بر روی سکو استفاده شود با استفاده از یک لودسل مشابه و وزنه ای آزاد با جرم نصف وزن ثابت روی دو لودسل اصلی ( قاب و صفحه توزین ) با مدل کردن سکوی توزین به عنوان دو سامانه ارتعاشی جرم و فنر یکی با دو فنر ( لودسل) با ضریب K و جرم M1 و دیگری با یک فنر( لودسل سوم) با ضریبK و جرم M2‌ مشخص است که برای یکسان نمودن بسامد طبیعی این دو سامانه باید M2 نصف M1 باشد (شکل 1).

(1)
که در آن بسامد طبیعی، K ضریب فنریت لودسل‌ها بر حسب (N/m)، جرم چهارچوب و صفحه توزین و جرم وزنه آزاد روی لوسل سوم بر حسب (Kg) است.

شکل 1- مدل ارتعاشی سکوی توزین

حال پس از تنظیم جرم لودسل آزاد اگر کل سامانه ارتعاش کند، این دو سامانه با بسامد یکسانی مرتعش خواهند شد بطوری که نمودار‌های زمان- مکان هر دو سامانه هم فاز می‌گردد ولی دامنه سیگنال‌های لودسل سوم نصف خروجی سکوی توزین خواهد بود.
در زمان برداشت، سکوی توزین در معرض تغییرات متناوب جرم محصول عبوری است. به دلیل اثر این عامل بسامد طبیعی یا به عبارتی پهنای باند تابع تبدیل متناسب با ریشه دوم 1/ ( M + m) تغییر می‌کند و در نتیجه مقدار انرژی اضافه شده به سیگنال به دلیل ارتعاشات یا ضربه تغییر خواهد کرد. در نتیجه بسامد طبیعی طبق رابطه (2) تغییر خواهد کرد. در این حالت به ضریب تصحیح بزرگتری نیاز است.
(2)
که در آن m تغییرات جرم محصول عبوری از روی سکوی توزین را نشان می‌دهد.
سکوی توزین: بالابر کمباین نیشکر از یکسری پره‌‌های فلزی تشکیل شده که با سرعتی در حدود 7/2 متر بر ثانیه از روی یک صفحه فلزی ثابت عبور می‌کند. این پره‌ها قلمه ‌ها را به سمت واگن حمل نی هدایت می‌کنند. در شکل 2 نمایی از سکوی توزین که بر روی شبیه ساز بالابر روی میز ارتعاشی نصب شده نشان داده شده است. طرح سکوی توزین از دو لودسل جهت وزن نمودن قلمه ‌های نیشکر و یک لودسل مشابه با وزنه آزاد جهت تصحیح نویز تشکیل شده است. هر یک از لودسل‌ها از چهار کرنش سنج با آرایش پل وتسون جهت تقویت خروجی و تصحیح اثر دما تشکیل شده که روی یک عنصر ارتجاعی از نوع یکسرگیردار و از جنس آلیاژ آلومینیم نصب شده‌اند. هر یک از لودسل‌ها دارای ظرفیت 35 کیلوگرم است که بر روی یک شاسی ناودانی شکل آهنی نصب شده و بر روی آنها هم یک قاب و صفحه توزین قرار می‌گیرند. شاسی سکوی توزین از طریق یکسری پیچ به بدنه بالابر ثابت می‌شود. ظرفیت لودسل‌ها بر اساس حداکثر وزن عبوری از روی سکوی توزین تعیین شده است. خروجی هر یک از لودسل‌ها بطور جداگانه اندازه‌گیری می‌شود، جمع، میانگین گیری و دیگر عملیات پردازشی سپس روی آنها انجام می‌گردد.

 

شکل 2- (الف) لودسل ، (ب) سکوی توزین و (ج) مدار پل وتسون

میز ارتعاشی: به منظور اعمال ارتعاش با بسامد‌های مختلف به سامانه سکوی توزین و شبیه ساز بالابر از میز ارتعاشی موجود در آزمایشگاه دانشگاه یونیکمپ (سائوپائولو، برزیل) استفاده شد (شکل 3). دامنه ارتعاشی این میز 5 میلی‌متر و بسامد آن با تغییر دور موتور محرک و با استفاده از یک دستگاه اینورتور بین صفر تا 10 هرتز قابل تنظیم است.

شکل 3- (الف) میز ارتعاشی و (ب) شبیه ساز بالابر

شبیه ساز مکانیسم بالابر: بدلیل عدم امکان نصب بالابر اصلی روی میز ارتعاشی، مدلی نمونه از بالابر در آزمایشگاه تحقیقاتی گروه مهندسی کشاورزی دانشگاه یونیکمپ طبق شکل3 روی میز ارتعاشی نصب و استفاده شد. حرکت پره‌‌های بالابر توسط چرخ زنجیر و با استفاده از یک کاهنده تسمه و پولی از یک موتور DC تامین می‌شود. قبل از شروع آزمایش‌ها تغییراتی از جمله استفاده از یک موتور با توان بیشتر و اصلاح سامانه چرخ زنجیر روی شبیه ساز انجام شد تا برای آزمون آماده شود. دور موتور و در نتیجه سرعت حرکت پره ها توسط یک دستگاه اینورتور ‌ قابل تنظیم می‌باشد.

اندازه گیری سرعت پره‌ها و بسامد میز ارتعاشی: در آزمایش‌های انجام شده دو پارامتر سرعت حرکت پره های شبیه ساز بالابر و بسامد میز ارتعاشی متغیرهای مستقل هستند. به منظور تعیین و اندازه گیری این پارامترها از حسگرهای شتاب سنج و القایی استفاده شد.

1- حسگر شتاب سنج: به منظور تعیین طیف بسامدی میز ارتعاشی و سکوی توزین در دور‌های مختلف موتور محرک، دو حسگر شتاب سنج ، یکی در مرکز میز ارتعاشی و دیگری در محل سکوی توزین بطور ثابت نصب شد. این دو حسگر ارتعاش در دو محور x‌ و y را در گستره g 10± با حساسیت mV×VS/g 20 اندازه گیری می‌کنند.
2- حسگر تشخیص ‌ سرعت پره: به منظور اندازه گیری سرعت پره ‌های شبیه ساز بالابر از یک حسگر القاییNPN با قطر cm 5/2 ‌ و حداکثر فاصله تشخیص cm 5/1 در محل چرخ محرک زنجیر استفاده شد.

سامانه جمع آوری داده ها:‌ برای انجام آزمایش‌ها از دیتالاگر با امکان گسترش تا حداکثر 256 کانال ورودی استفاده شد. در این دستگاه از یک کارت مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC)‌ 16 بیتی با حداکثر سرعت نمونه گیری kHz100 استفاده شده است. حسگرها شامل دو حسگر شتاب، سه لودسل، حسگر القایی (سرعت سنج) و همچنین حسگر القایی تشخیص پره‌ها طبق کاتالوگ به ورودی‌های دیتالاگر متصل شدند (شکل 4). از درگاه LPT1‌ جهت ارتباط رایانه نوت بوک با دیتالاگر استفاده شد. برنامه دیتالاگر در نوت بوک اجرا و تنظیمات اولیه برای کانال‌های ورودی و نحوه نمایش و ثبت داده ها انجام شد.کلیه کانال‌ها با اعمال فیلتر پایین گذر Hz 10 داده برداری شدند. در همه آزمون ها پس از اتمام، دادهای ثبت شده توسط سامانه تحصیل داده به صورت فایلی با فرمت ASCII ذخیره و در نرم افزار Excel فراخوانی شدند. در شکل4 شماتیک اجزا و نحوه اتصال سامانه آزمون آزمایشگاهی نشان داده شده است.

شکل4- شماتیک اجزا و نحوه اتصال سامانه آزمون در آزمایشگاه

کالیبراسیون میز ارتعاشی
برای کالیبره کردن میز ارتعاشی در دور‌های مختلف موتور، داده ‌های خروجی شتاب سنج‌ها برای 30 ثانیه اندازه‌گیری و ثبت شدند و با انجام آنالیز تبدیل فوریه، طیف بسامدی میز و سکو برای هر دور تعیین و میز ارتعاشی کالیبره شد. شکل 5 نمودار کالیبراسیون میز ارتعاشی را نشان می‌دهد.

شکل5- نمودار کالیبراسیون میز ارتعاشی بر اساس اولین بسامد هر طیف

کالیبراسیون حسگر سرعت پره
به منظور کالیبره کردن داده ‌های حسگر فوق با استفاده از یک دستگاه تاکومتر نوری ابتدا با راه اندازی موتور محرک شبیه ساز در دور‌های مختلف، سرعت حرکت پره ها اندازه گیری و نمودار کالیبراسیون آن بدست آمد. در شکل6 نمودار کالیبراسیون سرعت پره ها نسبت به دور موتور نشان داده شده است. با ضریب تبیین 1= R2 نشان دهنده دقت خوب حسگر در تعیین سرعت است.

شکل 6- نمودار کالیبراسیون سرعت پره ها نسبت به دور موتور
نتایج و بحث:
با اندازه گیری ارتعاشات روی بالابر کمباین در حین برداشت و اجرای آنالیز تبدیل فوریه در نرم افزار متلب طیف بسامدی ارتعاشات ماشین بدست آمد. محدوده بسامدی ارتعاشات بالابر بین صفر تا 200 هرتز می‌باشد. با محدود کردن طیف، بسامد‌های کمتر از 80 هرتز در شکل 7 نشان داده شده است. همانطور که از نمودارها مشخص است تنها نویز ناشی از بسامد‌ها در محدوده 5/0 تا 2 هرتز مشکل ساز است چون بسامد‌های بالاتر از 10 هرتز را می‌توان با فیلتر پایین گذر آنالوگ یا دیجیتال حذف نمود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 8:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد حج عمره از نظر اهل بیت (ع) فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد حج عمره از نظر اهل بیت (ع) فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد حج عمره از نظر اهل بیت (ع) فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد حج عمره از نظر اهل بیت (ع) فایل ورد (word) :

حج عمره از نظر اهل بیت (ع)

لبیک الهم لبیک
کعبه لذت عاشقان ، سکوت بقیع شیواترین کلام ، ………….
حج نمایشی پرشکوه ، از اوج رهایی انسان موحد از همه چیز جراو و عرصه پیکاری فرا راه توسن نفس و جلوه بی مانندی وایثار و آگاهی و مسئولیت ، در گستره حیات فردی و اجتماعی است . پس حج تبلور تمام عیار حقایق و ارزشهای مکتب اسلام است.
مومنان گرچه با این عبادت الهی ، آشنایی دیرینه دارند و هرسال با حضور شورانگیز از سراسر عالم ، زنگار دل ، بازلال زمزم توحید می زدانید و با حضرت دوست تجدید میثاق می کنند و گرچه میراث ادب و فرهنگ ما ، مشحون از آموزه های حیاتبخش حج است ، اما هنوز ابعاد بی شماری از این فریضه مهم ، ناشناخته و مهجور مانده است .

حج اما نتی الهی و رکنی از ارکان اسلام و چهارمین رکن این دین است . سه رکن پیش از آن « نماز » « زکات » « روزه » است . درباره حج تا آنجا تاکید شده است که گفته اند : اگر مسلمانی مستطیع به مکه نرود و بمیرد ، شایسته نام مسلمانی نیست ودم مرگ به هردین که خواهد بمیرد ، ترسا یا جهود .

ودر خبر دعائم الاسلام از امام صادق (ع) است که اگر مالداری حج نکند و بمیرد ، از کسانی است که خدا درباره او گفته است : « روز قیامت او را کور بر می انگیزاینم » پرسیدند : کور ؟ فرمود : آری کور از راه خیر درسنت رسول خدا (ص) و اخبار اهل البیت ( مخصوصا روایتی که از امام صادق (ع) رسیده می توان دید: « هرگاه خواستی حج کنی ، بر آن باش که دلت را برای خدا ، از چیزی ک

ه تورا به خود مشغول سازد واز هر چه میان توواو در آید ، خالی کنی . همه کارهای خودرا به آفریدگارت واگذار ودر هر حرکت و سکون که از تو پدید می شود بر او توکل کن . تسلیم حکم خدا و قضا و قدر او باش . دنیا و آسایش و آفریدگان را رها ساز » اما اعمال حج بظاهر آن اعمال نیز آسانتر اما در یکی از میقات گاهها محرم شود و به مکه برود و هفت باربه دور خانه کعبه طواف کند دور رکعت نماز در مقام ابراهیم (ع) بخواند ، هفت باربین کوه صفا و مروه برود و برگردد اندکی از

موی یا ناخن را بچنید واز لباس احرام بیرون آید ، کار عمره تمتع پایان یافته است و باید منتظر احرام حج باشد ، پس روز هشتم یا نهم ذوالحجه از مسجد الحرام یا از شهر مکه محرم شود ، برای ظهر روز نهم ذی حجه ، خود را به عرفات برساند ، تا غروب آفتاب در عرفات بماند ، شب دهم به مشعر الحرام برسد و تا طلوع خورشید در آنجا توقف کند پسر عازم منی گردد ، هفت بار به جمره عقبه

سنگ بیندازد ، گوسفندی قربانی کند ، سررا ابتدا شد ، یا اندکی از موی سر بچنید.،برای طواف زیارت و نماز طواف و سعی و طراف نسا و نماز طواف به مکه برگردد ، شب یازدهم و دوازدهم و نیمه روز دوازدهم را در منی توقف کند و به هریک از جمره های سه گانه هفت سنگ بیفکند از این به بعد تا پایان عمر حاجی است.
اینها در کلمه مسلمان بودن خنم میشود . و مسلمان در سنت تعریفی روشن دارد. در قرآن مسلمان از جهت سهیم بودن در حقوق سیاسی و اجتماعی تعریف شده است ودر سنت

از جهت شایسته بودن برای دریافت این لقب افتخار آمیز ، شایسته این که او را بتوان موجودی با ایمان خواند . مسلمانی آن چنان که امام صادق (ع) او را توصیف می کند . چنین کس اگر بخواهد فریضه حج را به جا آورد در حقیقت جهاد و یاکاری بالاتر از جهاد کرده است. سختی شهادت یکدم بیش نیست ، انا در چنین جهاد ، هر لحظه باید خود را قربا

ن کرد:
بگذرند از سر مویی که صراطش دانند
پس به صحرای فلک جای تماشا ببینند.
حج فریضه ای است جهان شمول و دارای ابعاد گوناگون فردی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و مادی و معنوی که هر یک در جای خودشایان توجه و تامل است. یکی از این ابعاد که روح حج را تشکیل یدهد کمال انسانی – تزکیه نفس و تخلق به اخلاق و تادب به آداب حسنه اسلامی است که از یک سود پر بار شدن معنویات حج و عمره نقش اساسی دارد واز سوی دیگر آثار درخشانی است که حج و زیارت در پالایش روح و تکامل نفس و رشد اخلاقی ، فردی و اجتماعی برجای می نهد و باهدف انسان سازی در ارتباط است .

 

ویزکیهم ویعلمهم التاب والحکمه
از امام باقر و امام صادق (ع) نقل شده : « ما اکثر الحجیج واقل الحجیج » «هیاهو و سروصدا زیاد است اما حج گزار کم »این روایات درس عبرتی است برای حج گزار که مغرور نباشد و به صرف اینکه به خانه خدا یا حرم نبری و تصبیع مشرف میشود تصور نکند به حریم کبریایی و قرب خداوندی راه یافته بلکه قبل از هر چیز به شرایط و آداب ، اخلاق و معنویات و تحول روحی و عملی بیندیشد ، باشد که در زمره زائران واقعی خانه خدا در آید.
آگاهی از اسرار حج و توجه به شکوه و عظمت آن می تواند در بیدار ساختن احساس و شور و عاطفه زائر نقش موثر ایفا کند . آن کس که عزم این سفر را دارد پیش از آنکه به آن دیار مقدس گام نهد ، در ضمیر خویش شعور خاصی نسبت به مفاهیم ربانی احساس می کند که اگر این شعور و احساس هدایت شود و تفسیر گردد. آثار عمیق آن برای همیشه در جانش پایدار می ماند و این همان « ره آورد معنوی حج » است .

حقیقت عظمت حج را اولیای خدا چه زیبا در یافته بودند . آنان با پای پیاده رهسپاردریار محبوب می شسدند . در حالی که مرکب ها و محمل هاپیش روی شان در حرکت بود شکوه احرام ورود در حریم کبریایی حق را کسانی دریافته بودند که همچون حضرت زین العابدین (ع) از روی تواضع و تذلل در پیشگاه حق ، که برای کمتر کسی مسیر است ، هنگام گفتن تکبیر به خود می لرزید و اضطراب سراسر وجود مبارکش را می گرفت و می گفت : بیم آن دارم که در پاسخ « لبیک » من گفته شود : « لالبیک » یعنی نه ، تو پاسخ درست نداده ای !

زائر خانه خدا باید بداند که در این سفر قدم جای قدم این بزرگواران می نهد چنانکه امام صادق (ع) می فرماید : « قلب حرم خداست در حرم خدا جز خدا را جای نده »
حافظ گوید :
پاسبان حرم دل شده ام شب همه شب
تا در این پرده جزاندیشه او نگذرم
حج و فود ، ورود به محضر خداست ، میعادی است برای عاشقان و شیفتگان و ملش ورود به این حریم کبریایی ، حضور روحانی می طلبد.
بعد مسافت اگر چه در ره اونیست

تا سرکویش هزار مرحله باشد
نی زملک جوشان و نی زفلک پوی
راه به سویش نفوس کامله باشد
سفر حج تصویری است از سفر آخرت و پوشیدن احرام رمز لبا

س آخرت و میقات رستاخیز خل و نمودی از محشر است که جز با قلب سلیم بدان سوی نباید رفت
پیامبر اکرم (ص) می فرماید:
« پاداش حج بهشت است و عمره کفاره هر کناه است »
یکی از حکمت های عمیق حج ، پرورش روح عبودیت و بندگی و تواضع و تذلل دریشگاه خدا و مبارزه با خودبینی ، غرور وروحیه استکبار است. لباس ساده احرام و ترک زینت و زیور ، ژولیدگی و خاکساری ودر شاعر و مواقف و مطاف و سعی ، همپای خلق حرکت کردن ، همه برای پرورش روح تواضع و تذلل و حضوع وخشوع ونفی کبرو غرور و فروریختن مرزهای طبقاتی است.
از امیر المومنین (ع) پرسیدند : چرا مکه را «بکه » گویند : فرمود : بدان جهت که گرد نکشان ورا در هم کوبیده است .
آری ، در این میعاد گاه بزرگ توحید و وحدت ، قدرتمداران روزگار باید به ذلت افتند تا عزت بندگی خدا را بچشند و تقاخر و تکاثر و غرور و ترف را زیر پا گذارند . یکی از د

لائل فضیلت پیاده روی در سفر حج همین است که تواضع بنده را به نمایش می گذارد.
دربیابان گربه طوف کعبه خواهی زد قدم
سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
از این رو پیامبر وائمه بد ینگونه عمل کرده و نیبت به آن توصیه فرموده اند . پیامبر (ص) می فرماید:
« فضیلت پیادگان بر سواره ها همچون برتری ماه شب چهاردهم ا

ست بر سایر ستارگان »
هدف اصلی حج تقرب به خدا و تحصیل رضای اوست و این جز با تجرید قلب و پاکسازی آن از اغیار مسیر نیست .
طاووس یمانیب گوید : شبی برگرد خانه طواف می کردم ، حضرت زین العابدین را در حال طواف دیدم ، آنگاه که پرده خانه کعبه را گرفته بود و می فرمود :
« ای آنکه دعای بیچارگان را در دل شب به اجابت می رسانی ، ای کسی که پریشانی و مصیبت ودرمندی را درمان می کنی .
میهمانان تو در پیرامون خانه ات خفته اند و تنها تویی ای خداوند قیوم که به خواب نمی روی ای آفریدگار من ! تو را می خوانم چنانکه فرمان داده ای ، پس به حق خانه و حرم بر گریه هایم ترحم کن اگر به عفو تو گنهکار چشم امید نبندد ، پس چه کسی هست که به کنهگاران بیخشاید» .

حج و عمره نمایشگر اصول استوار دین و تجسم عقاید و معارف سه انه آن یعنی توحید ، نبوت و معاداست اصولی که میوه های شجره طیبه اسلام است حج و عمر سیر به سوی خدا و رفتن برای دیدار او تلاش برای نزدیکی به اوست محصول مهمانی رشول اکرم (ص) صلوات خدا و ملانکه بر زائر وارسته است.
نتیجه این درود و تحیت ؟، نورانی شدن زائر است و انسان نورانی به طبیعت تیره و امور بی ارزش مادی چشم نمی دوزد ظواهر فربینده و بی ارزش که رسول اکرم(ص) درباره آن فرمود : اگر دنیا نزد خدای سبحان به اندازه بال پشه ای ارزش می داشت محتی جرعه آبی از دنیا را نصیب کافرا
امیداست که از این سفر معنوی نصیب دوستداران حضرت حق قرار گیرد .

حاجیان آمدند با تعظیم
شاکر از رحمت خدای رحیم

مرمرا در میان قافله بود
دوستی مخلص و عزیز و کریم

 

استطاعت چیست و مستطیع کیست ؟

گفتم او را بگو که چون رستی

زین سفر کردن به رنج و به بیم

چون همی خواستی گرفت احرام
چه نیت کردی اندر آن تحریم

جمله بر خود حرام کره بدی
هر چه مادون کردگار قدیم

گفت نی ، گفتمش زدی لبیک
از سر علم واز سر تعظیم

می شنیدی ندای حق و جواب
باز دادی چنانکه داد کلی

گفت نی ، گفتمش چو در عرفات
ایستادی و یافتی تقدیم

عارف حق شدی و منکر خویش
بتو از معرفت رسید نسیم ؟

گفت نی ، گفتمش چو می کشتی

گوسفندی از پی یسیر1 و یتیم

قرب خود دیدی اول و کردی
قتل و قربان نفس شوم لئیم ؟

گفت نی ، گفتمش چو می رفتی

در حرم همچو اهل کهف و رقیم
عرشیان
ایمن از شر نفس خود بودی
و زغم فرقت و عذاب جحیم

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 8:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله آرمان‌گرایی (فلسفه) فایل ورد (word) دارای 39 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آرمان‌گرایی (فلسفه) فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آرمان‌گرایی (فلسفه) فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آرمان‌گرایی (فلسفه) فایل ورد (word) :

آرمان‌گرایی (فلسفه)

واژه ی آرمان گرایی یا ایده الیسم (Idealism) که ریشه یونانی دارد، به مجموعه ی عقاید و نظریات متفاوتی گفته می شود که به این اصل باور دارند که واقعیت در اصل، صوری، روحی و غیرمادی است. البته نکته مهمی که باید از ابتدا در بررسی نظریات و درک های ایده آلیسم، بدان توجه کرد، این است که ایده آلیست ها از طیف های متفاوتی از افکار و نظریات تشکیل شده اند و نمی توان به همه آن ها از یک منظر نگریست.
یکی از این طیف ها، ایده آلیست های آنتولوژی (1) (Ontology) از قبیل افلاتون بودند که بر خلاف دیدگاه ماتریالیستی، اعتقاد به این داشتند که واقعیت در نهایت از افکار و عقاید انسان ها تشکیل شده است.

فرضیه ی ایده آلیست های علوم طبیعی، بر خلاف رئالیست ها، بر این اصل استوار بود که درک ما از واقعیت ها، به شناخت ما از آن وابسته است. و اساسی ترین عامل در رابطه ی بین حقیقت(2) و واقعیت(3)، همان میزان شناخت و دانش ما از آن پدیده ها است.
بر اساس دیدگاه کانت که به ایده آلیسم انتقادی اعتقاد داشت، تمام دانش ما از طریق اندیشه منطقی انسان سازمان می یابد و از این روی ما هیچ شناختی از واقعیت هایی که از ما پنهان است، نداریم.

هگل این تصور را که واقعیت در واقع یک لایه ی پنهانی، در تجربیات انسان است، را رد می کرد. در نظر او واقعیت یک رابطه ی پیچیده ای است که خود را در تجربیات ما نشان می دهد. دنیای صوری و غیر مادی در درک او بدین صورت تعریف می شود که این چیزی جز درک بین حقیقت و واقعیت غیرمادی نیست که در تاریخ رشد بشریت خود را نشان می دهد. بنابراین، زندگی سیاسی انسان قابل پژوهش و بررسی است، این پژوهش و بررسی هم در کلیت آن می توان صورت بگیرد، در این صورت انسان به عنوان نتیجه ی یک تکامل و فرآیند تاریخی شناخته می شود، همچنین قابل تقسیم به اجزای کوچک تر نیز است، یعنی انسان در رابطه با فلسفه، حقوق، اقتصاد، مذهب، اخلاق و هنر می تواند مورد پژوهش قرار بگیرد.
طیف دیگری از ایده آلیسم که به ایده آلیسم تاریخی موسوم هستند، معتقدند که عقاید و درک ما تنها متحرک اصلی تاریخ هستند. نمونه بارز این نوع درک را می توان در دیدگاه وبر (Weber) و پژوهش او در مورد اهمیت اخلاق پروتستانی در رشد و توسعه کاپیتالیسم یافت.
در برابر این دیدگاه، نظریه مارکسیستی ماتریالیسم تاریخی قرار دارد که معتقد است که رشد و توسعه ی کاپیتالیسم را باید از نظر شیوه ی تولید و مبارزه ی طبقاتی آن دوره بررسی و پژوهش کرد.

ایده آلیسم اخلاقی و سیاسی نیز طیف دیگری از این دیدگاه است .این دیدگاه عنوان می کند که اگر عملکرد انسان ها از انگیزه ی والایی برخوردار باشد، در نتیجه می تواند عقاید و نظریات والایی را نیز توسعه و رشد دهد. به عقیده ی ایده آلیسم اخلاقی و سیاسی، که در برابر دیدگاه آلتوریسم (Alturism) قرار دارد، عملکرد انسان باید فراتر از خواسته های شخصی او باشد و انسان باید به خاطر خدای خود، به آرمان های والایی از قبیل اعتقادات و وظایف مذهبی و یا باورهای سیاسی خود پایبند باشد.
در روابط بین المللی، ایده آلیسم سیاسی از رئالیسم متمایز است؛ تمایز در این اصل مهم که ایده آلیست ها بر خلاف رئالیست ها که معتقد به پژوهش روابط بین المللی با تکیه بر دستگاه قدرت و توازن قدرت بین دولت ها می باشد، ایده آلیسم به نقطه ی شروع پژوهش استوار بر عدالت و وظایف اخلاقی در روابط بین الملل اعتقاد دارد. به طور کلی نظریه ی ایده آلیسم سیاسی در روابط بین الملل موقعیت چندانی به دست نیاورده است و اغلب پژوهشگران نظریه ی ایده آلیسم سیاسی را غیر واقع بینانه و آرمان گرایانه و اتوپیایی می پندارند.

یک آزمایش ذهنی برای توضیح آرمانگرایی: جهان وجود خارجی ندارد، چرا که می‌توان تجربیات جهان عینی را با رایانه شبیه سازی کرده و سیگنال های آن را به یک مغز فاقد حواس پنج گانه فرستاد، و صاحب مغز هرگز فرق بین جهان مجازی (سیگنالهای شبیه سازی شده) و جهان عینی را متوجه نشود.[1]
آرمان‌گرایی یا ایده‌آلیسم (به انگلیسی: Idealism) یکی از مفاهیم فلسفه ذهن در فلسفه است.
مقدمه

طرح مسئله اساسی فلسفه رابطه فکر (ذهن) است با هستی (عین). به عبارت دیگر مسئله رابطه خودآگاهی و هوشیاری انسانی است با جهان مادی ثابت در خارج.
در یگانه انگاری، بر خلاف دوگانه انگاری، فقط و فقط یک شالوده برای جهان هستی در نظر گرفته می‌شود. یگانه انگاری را می‌توان بر دو قسم دانست: ماتریالیسم و آرمانگراییکسانی که معتقدند ماده قبل از پیدایش شعور وجود داشته و شعور نتیجه تکامل طولانی ماده‌است ماتریالیست‌ها نام دارند. ماتریالیسم اندیشه‌ها را زائیده و محصول فعالیت مغز انسانی می‌شمرند.
کسانی که معتقدند شعور مقدم بر ماده و مستقل از ماده‌است و به صورت «عقل محض» یا به صورت «محسوسات و ذهنیات انسان» خالق جهان مادی است ایده آلیست‌ها نام دارند. آن‌ها اندیشه و شناخت را عامل اولیه و مبداء نخست و دارای تقدم می‌شمرند. در حقیقت آرمانگرایان معتقدند که جهان هستی بطور کامل از نوع ذهنی و یا روحانی است، و جنبه‌ای ماتریالیستی به هیچ گونه وجود ندارد.[3] لذا هر آنچه که در این جهان وجود دارد فقط زاییده حواس و ذهن است.[4]
با اینکه فلسفه آرمانگرایی هرگز در میان اکثریت فلاسفه عمومیت و رونق نیافت، با اینحال این دیدگاه فلسفی هرگز از نظر منطقی منتفی نگردیده است.[5]
ریشه‌های لغوی

برابر اروپایی آرمان یعنی واژه ایده در اصل واژه‌ای است یونانی و معانی مختلفی دارد. مانند شکل، ظاهر، نمونه و غیره; خود این واژه از لفظ یونانی دیگری با نام «ایده ئیو» که به معنای دیدن است، مشتق شده‌است.
گاه با ترجمه ساده‌ای ماتریالیست‌ها را مادیون و ایده آلیست‌ها را آرمان گرایان می‌خوانند و می‌گویند که مادیون یعنی کسانی که به‌دنبال منافع مادی هستند نظر به مادیات و سود شخصی دارند با حرص و آز به دنبال ثروت و شهرت می‌روند. ولی ایده آلیست‌ها یعنی کسانی که نظر به معنویات دارند و به دنبال آرمانی عالی بوده و خود را وقف ایده و اندیشه‌ای نموده‌اند. واضح است که این گونه ترجمه و تعریف معانی ماتریالیسم و ایده آلیسم نادرست است.
پیشینه
دیدگاه فلسفی که امروز از آن با نام آرمانگرایی یاد می‌شود اغلب به یک کشیش ایرلندی با نام جرج برکلی نسبت داده می‌شود.
با اینحال مبانی این فلسفه ریشه‌های تاریخی عمیقتری هم در غرب و هم در شرق دارد. اول کسی که واژه ایده در فلسفه غربی را به‌عنوان اصطلاح فلسفی آرمان به کار برد، افلاطون بود که آن را به اعتبار یکی از معانی این واژه یعنی نمونه و مثال، در مورد یک سلسله حقایق مجرد یا همان مثل افلاطونی استعمال نمود.
افلاطون برای هر نوعی از انواع موجودات جهان، یک موجود مجرد عقلانی قائل بود که افراد محسوس یا همین موجوداتی که در جهان می‌بینیم، سایه و نمونه آن موجود و خود آن موجود، نمونه کامل افرادش است. حقیقت هر نوع را باید در آن موجود یافت.

افلاطون، این موجودات مجرد از ماده را که حقایق عالمند و تنها با سلوک عقلانی می‌توان به آنها رسید، ایده خواند. (مترجمان دوره اسلامی آن را مثال ترجمه کرده‌اند.)
باید توجه داشت که وی منکر وجود افراد محسوس نبود، بلکه وجود آنها را متغیر و فانی می‌دانست. بر خلاف موجودات جهان محسوس، ایده یا مثال دارای وجود لایتغیر و باقی است. در میان مسلمانان، پیروان مکتب اشراق به این ایده‌های افلاطونی معتقد بودند.

طبق نظر افلاطون، ما نمی‌توانیم به موجودات جهان خارجی علم پیدا کنیم بلکه تنها آن‌ها را با حواس درک می‌کنیم. (چرا که میان ادراک و علم تفاوت وجود دارد. همه حیوانات، ادراک دارند، اما علم ندارند.) علم به چیزی تعلق می‌گیرد که کلی و بیرون از زمان و مکان است و آن همان ایده یا موجود مجرد عقلانی است.
به همین دلیل، شاید بتوان افلاطون را نخستین آرمانگرا خواند. یعنی کسی که اصالت حقیقی محسوسات و موجودات جهان محسوس را نفی کرده و واقعیت اصلی را در جای دیگر می‌جوید. با اینحال برخی فلاسفه همانند لودویگ نوار و شوپنهاور فیلسوف مصری پلوتینوس را اولین آرمانگرا قلمداد کرده اند.
لیکن تا اواخر سده هفدهم، آرمانگرایی تنها به همین مکتب یعنی اعتقاد به مثل و ایده‌ها و یا به عبارت دیگر، اعتقاد به حقایق اصلی جهان که مستقل از ماده و دور از دسترس حواسند، گفته می‌شد. اما این مکتب به تدریج معانی مختلفی پیدا کرد و هر مکتب فلسفی این اصطلاح را به معنای خاصی بکار برد. مثلاً کانت به آرمانگرایی‌ای معتقد بود که آن را آرمانگرایی استعلایی نام گذارد.
مفهوم امروزی

بارکلی.
امروزه معنی اصلی و شایع آرمانگرایی این است که:
ایده یعنی تصورات ذهنی (اعم از حسی، خیالی یا عقلی) و آرمانگرایی یعنی مسلک کسانی که تنها ایده و تصورات ذهنی را واقعی می‌دانند و به وجود خارجی جهان خارج و یا به عبارت دیگر به وجود جهان مستقل از ادراک قائل نیستند.
آرمانگرایان به واقعیتهای خارجی مانند آسمان، زمین، حیوان، اشخاص دیگر و به طور کلی آن چه با حواس درک شود، اعتقاد وجود خارجی ندارند و همه جهان را خیال و پندار می‌دانندو می‌گویند: ما جز واقعیت وجود خود و یک رشته پندارهای ذهنی به وجود چیز دیگری در جهان اعتقاد نداریم؛ زیرا آنچه را که جهان خارج از خود می‌نامیم، به هیچ وجه نمی‌توانیم درک کنیم مگر با قوه ادراک حواسی خود، و قوه ادراک چیزی بیش از تصورات مختلف در اختیارمان قرار نمی‌دهد.

به عبارت دیگر آنها وجود عالم خارج یا این پندارها را صرفاً تولید ذهن خود می‌دانند و نظرشان این است که ما فکر می‌کنیم که واقعیتی به نام درخت وجود دارد، ولی هرگز نمی‌دانیم که آیا در خارج از ذهن چنین واقعیتی هست یا خیر؟
برخی از ایده‌آلیست‌ها گام را فراتر نهادند و کلیه واقعیتهای خارجی حتی وجود خود و علم به هر چیزی را انکار کردند که در یونان قدیم به سوفسطائی یا سوفسیت مشهور شدند.

نشریه‌ای که در آن بارکلی به تشریح نظریات خود من جمله آرمانگرایی پرداخت.
در واقع آرمانگرایی به معنای اصالت تصور و در مقابل واقعگرایی قرار دارد که به معنای اصالت واقع یا اصالت وجود خارجی موجودات جهان محسوس است و آرمانگرا کسی است که جهان خارج از ذهن را منکر است.

مشاهیر آرمانگرا
از آرمانگرایان مشهور یونان باستان می‌توان به پروتاگوراس و گرگیاس و از آرمانگرایان جدید به بارکلی و شوپنهاور اشاره کرد.
در میان متفکرین تاریخ می‌توان به معتقدین به آرمانگرای ذیل نیز نام برد[6][7]:
هگل، ادموند هوسرل، هنری برگسون، جان استوارت میل، آلفرد ژول آیر، فرانسیس هربرت بردلی، جوزایا رویس، جاناتان ادواردز، آرتور کولیر، و برتراند راسل.
فلسفه آرمانگرایی در جایگاه سینما
از فیلم هایی که بر موضوعات آرمانگرایی

اشارات و یا محوریت داشته اند می‌توان سولاریس (نسخه جرج کلونی)، سولاریس (نسخه آندره تارکوفسکی)، آسمان وانیلی (Vanilla Sky)، شهر تاریک (Dark City)، و ماتریکس (فیلم اول) را نام برد.
کاربرد دیگر

ریشه کلمه ایده آلیسم (آرمان گرایی)، ایده آل به معنای مطلوب کامل است. به همین جهت ایده آلیست در ادبیات روزمره به فردی اطلاق می‌گردد که استانداردهای بسیار بالا دارد در حالی که ممکن است این استاندارد با توجه به شرایط و یا حقیقت طبیعت و دنیا غیر واقعی یا غیر قابل دسترس باشد. از این جهت ایده آلیسم متضاد با مفهوم پراگماتیزم یا عمل گرایی می‌باشد. بنا به دلایل تاریخی و نمونه‌های فرهنگی، عده‌ای بر این عقیده‌اند که در مجموع ایرانیان ملتی آرمان گرا هستند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 8:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق بررسی علل تمایل به خودکشی و پیشگیری از آن فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بررسی علل تمایل به خودکشی و پیشگیری از آن فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق بررسی علل تمایل به خودکشی و پیشگیری از آن فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق بررسی علل تمایل به خودکشی و پیشگیری از آن فایل ورد (word) :

بخشی از فهرست تحقیق بررسی علل تمایل به خودکشی و پیشگیری از آن فایل ورد (word)

چکیده الف
قدردانی و تشکر ب
مقدمه 1
بیان مسئله 3
گردآوری اطلاعات 5
راههای پیشنهادی برای حل مشکل 7
مراحل اجرای راه حل ها 9
نتیجه گیری 12
فهرست منابع 13

من مشاور دوره متوسطه هستم در دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی اغلب نوجوانان روابط نزدیکی با والدین و سایر افراد خانواده ندارند و معمولاً دخترها در این سن بسیار احساساتی بوده و به سرعت عاشق می شوند این عشق ها در بسیاری از موارد مشکلاتی را برای آنان بوجود می آورد که گاهی منجر به فرار از خانه یا خودکشی می گردد. در این بررسی تجربه ای از حل مشکل دختری که فرد مورد علاقه‌اش را از دست داده و در مرحله ضربه سوگ قصد خودکشی داشته، مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته است. که با ایجاد ارتباط بین مشاور و مراجع و برانگیختن احساسات مذهبی و مسئولیت نسبت به زندگی و بهبود روابط بستگان با مراجع توانستم امید به زندگی را در وی افزایش داده و او را به شرایط عادی بازگردانم.

بیان مسئله
من مسئولیت مشاوره را در مقطع متوسطه عهده دار می باشم سال گذشته مشاور یک مرکز پیش دانشگاهی دخترانه بودم که حدود 900 دانش آموز در رشته های ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک در شاخه نظری در آن اشتغال به تحصیل داشتند و 200 نفر نیز دانش آموز دبیرستانی در رشته تجربی و ریاضی فیزیک در سال دوم تحصیل می نمودند.
در روزهای پایانی سال یعنی 27 اسفند ماه دو نفر از دانش آموزان به دفتر مشاوره مراجعه نمودند و اظهار داشتند که دوستشان قصد خودکشی داشته و از ما تقاضای کمک نمودند. بدنبال علت مسئله بر آمدم

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 8:37 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله مقدمه ای بر جرم مستمر و جرم آنی فایل ورد (word) دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقدمه ای بر جرم مستمر و جرم آنی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقدمه ای بر جرم مستمر و جرم آنی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقدمه ای بر جرم مستمر و جرم آنی فایل ورد (word) :

جرم مستمر
جرم در لغت به معنای گناه است.[1] و در اصطلاح حقوق کیفری تعاریف مختلفی از جرم شده است و یک تعریفی که بتواند بر سایر تعاریف غلبه یابد و مورد قبول همگان واقع شود وجود ندارد چون هر یک از این تعاریف اغلب از گرایشهای نظری مکتبهای خاصی ملهم شده و دارای مبانی نظری مختلف هستند.[2]
در قانون مجازات اسلامی هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می‌شود.[3]
اگر وقوع فعل یا ترک فعل مجرمانه را از حیث طول مدت تحقق آن در نظر آوریم جرایم را می‌توان به دو گروه جرم آنی و جرم مستمر تقسیم کرد.
جرم مستمر یا متمادی جرمی است که فعل یا ترک فعل در یک لحظه و مدت کوتاه تحقق نیافته بلکه لازمه تحقق آن استمرار مادی در زمان است. به سخن دیگر، استمرار جرم ناشی از اراده و عزم مرتکب به گونه‌ای است که در هر لحظه جرم با تمام عناصر تشکیل دهنده آن تکرار می‌شود و سوء نیت فاعل هر آن تجدید می‌شود. مثل موضوع ماده 556 قانون مجازات اسلامی «هر کس بدون مجوز و به صورت علنی از لباسهای رسمی ماموران نظامی یا انتظامی جمهوری اسلامی ایران یا نشانها، مدالها یا سایر امتیازات دولتی را بدون تغییر یا با تغییر جزئی که موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد در صورتی که عمل او به موجب قانون دیگری مستلزم مجازات شدیدتری نباشد به حبس از سه ماه تا یک سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال محکوم خواهد شد». و توقیف یا حبس غیر قانونی موضوع ماده (583 قانون مجازات اسلامی، تعزیرات) یا اخفای مال مسروقه، موضوع ماده (62 قانون مجازات اسلامی، تعزیرات) که به صورت فعل مثبت هستند و نیز ترک انفاق موضوع ماده (664 قانون مجازات اسلامی) که به صورت ترک فعل می‌باشد.[4]

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ