سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در شگفتم از آن که نومید است و آمرزش خواستن تواند . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 95 خرداد 12 , ساعت 3:50 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله معنی هنر فایل ورد (word) دارای 53 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله معنی هنر فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله معنی هنر فایل ورد (word)

1-پیش گفتار    
2-معنی هنر    
1-2ـ هنر از دیدگاه بزرگان نقاشی    
اوژن دلاکروآ (1798- 1863 میلادی)    
گوستاوکوربه ( 1819- 1877 میلادی)    
ماکس بکمان (1884- 1950 میلادی)    
جکسون پولاک (1912-1956 میلادی)     
3- چگونگی پیدایش هنر (مدرن)    
1-3ـ تعریف مکتب کوبیسم    
1-1-3ـ پیشگامان مکتب کوبیسم    
براک، جرج (1963-1882)    
2-3ـ تعریف مکتب اکسپرسیون    
1-2-3ـ پیشگامان مکتب اکسپرسیونیسم    
ماکس بکمان (1884-1950)    
3-3ـ تعریف کولاژ    
1-3-3ـ تاریخچه کولاژ    
2-3-3ـ کولاژ و پیشگامان آن    
نتیجه‌گیری    
گزارش کار    
فهرست منابع    

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله معنی هنر فایل ورد (word)

1-آرناسن، بوروارد دوها روارد- تاریخ هنر نوین – ترجمه : محمدتقی فرامرزی- انتشارات اگه- تهران- 1375

2-بسیج، احمدرضا- فلسفه هنر – انتشارات مرید – تهران –

3-پاکباز، روئین – در جستجوی زبان نو – انتشارات نگاه

4- پاکباز، روئین- دایره المعارف هنر- انتشارات فرهنگ معاصر- تهران- 1378

5- تامک، پطر- سیر تحول عکاسی – ترجمه: محمد ستاری – انتشارات سمت

6- توستوی، لئون- هنر چیست؟ به ترجمه کاوه دهگان- انتشارات امیر کبیر – تهران-1364

7- جیسون، ه.و- سر چشمه های نخستین هنر مدرن – ترجمه: دکتر ابوالقاسم جزایری – انتشارات فرآیند – تهران – 1379

8- حسامی، منصور- دروس اختصاصی کارشناسی ارشد هنر، جلد دوم-انتشارات شابک- تهران- 1378

9- حسینی، مهدی – فصلنامه هنر – شماره پانزدهم – کولاژ و مکتبهای نوین – بهار –1367

10- ذولفقاری، غلامحسین- رهنمون- انتشارات آگه- تهران- 1377

11- رید، هربرت – فلسفه هنر معاصر – ترجمه: محمد تقی فرامرزی – انتشارات نگاه- تهران- 1362

12- ضیاء پور، جلیل- مختصر تاریخ هنر، جلد دوم – انتشارات شابک – تهران – 1377

13- گاردنر،هلن. – هنر درگذر زمان – انتشارات آگاه

14-  موری، پیتر و لیندا – فرهنگ هنر و هنرمندان – انتشارات روشنگران

15-  محمد حسین بن خلف تبریزی متخلص به برهان تصحیح و تعلیق – برهان قاطع- انتشارات امیر کبیر

1-پیش گفتار

«ای حسن تو در کل مظاهر، ظاهر                   وی چشم تو در کل مناظر، ناظر

از نور رخ و ظلمت زلفت دایم                         قومی همه مومنند و قومی کافر[1]»

یکی از ویژگیهای انسان که او را از سایر موجودات ممتاز می کند، تشخیص ظرافت و نظم و اعتدال و احساس حسن و جمال است. بدین جهت است که مناظر زیبای طبیعت و نظام آفرینش و صفحات جالب و دواوین و لوحه‏های دل انگیز شعر و نقاشی و خط که از دست سحر آفرین استادان چیره دست، ظهور یافته، او را مجذوب و مشعوف ساخته و نظرش را به سمت خود معطوف می‌دارد

جمال و زیبائی و کمال ورهیافت در محضر نقاش و قلم ساز و صحنه پرداز و معمار و مبدع جمیله هستی است که منشاء هنرهای زیباست. علاقه به زیبائی که فطری آدمی است، ذوق را می شکوفاند تا هر آنچه نشانی از زیبائی و جمال دارد و دفتری از معرفت کردگار همراه، او را ملهم کند و ذوق هنرمند آنرا با اندیشه‏های عمیق و دقیق خود درامیخته، به صورت اثر و هنر در منظر و مرآی باهوشان و سرمستان می ناب هستی که معرفت تام و تمام است قرار دهد[2]

جمال شاهد مقصود چشم بر راه است        بکوش و پاک کن آئینه از غبار اینجا[3]

هنر همچون مقوله عشق است که رفتن در وادی آن وتحقیق پیرامونش ابتدا سهل می نماید: اما وقتی دستی بر آن گرفتی حرارتش وجود را می سوزاند و تنها آنان که صابرند و به پایمردی ثابت و جانشان مجذوب معشوق ازلی تا شهر حق الیقین پیش می رانند.[4]

الا یا ایها ساقی ادرکاسا و ناولها          که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها[5]

در این مجموعه گردآوری شده من سعی کردم تاثیر سبکها و شیوه‌هایی که بر روی کار من اثر گذاشته‌اند را بررسی کنم و مقدمه‌ای باشد برای آشنا شدن بیشتر شما با سبک شخصی من و مکتبهایی که راهگشای سبک من بوده‌اند

با پرداختن به سبک کوبیسم و اکسپرسیونیسم و شیوه کولاژ سعی کرد‌ه‌ام تاثیر این سبکها و تکنیک را بر روی آثارم شرح دهم و اینکه به وسیله آشنایی با این سبکها و شیوه های هنری  چه راهکارهایی در پیش روی من قرار گرفته‌ است و به چه صورت راهگشای آثار هنری من بوده‌اند

 

2-معنی هنر

در ابتدا با بیان معنی هنر و بررسی آن از نظر علمی و معنایی این مجموعه را آغاز می کنم

«هنر به ضم اول و فتح دوم، اوستا hunara. عظمت،‌استعداد، قابلیت هنری باستان Sunara] انسان فاضل[ سانسکریت Sundara زیبا، قشنگ. پهلوی hunar- ارمنی hnar- افغانی و بلوچی henar- کردی huner (فن و معرفت) صنعت، معرفت امری توام با ظرافت و ریزه کاری. هنرهای زیبا- صنایع مستظرفه»[6]

«هنر ART در معنای عام و انتزاعی، به هر گونه فعالیتی اشاره دارد که هم خود انگیخته و هم مهار شده باشد. بنابراین، (هنر) از فرایندهای طبیعت متمایز است (برخی هنرمندان اروپایی سده بیستم با گزینش شیء یافته به عنوان اثر هنری، این مرز را از میان برداشته‏اند). در این معنای کمتر مصطلح، تمامی ابداعات و ساخته‏های مبتنی بر قوه خلاقه بشری در زمره (هنر) به شمار می‌آیند


 

[1] – شمس مغربی. دیوان کامل ص 121

[2] – بسیج، احمدرضا- فلسفه هنر- ص 1-2

[3] – صائب تبریزی. کلیات صائب. مقدمه و شرح حال به قلم امیری فیروزکوهی- ص

[4] – بسیج، احمدرضا- فلسفه هنر- ص 2-3

[5] – حافظ، دیوان حافظ براساس نسخه قدسی، مقدمه و تحقیق از عزیزا…

[6] – برهان قاطع. محمد حسین بن خلف تبریزی- جلد چهارم- ص 2381 پاورقی


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


لیست کل یادداشت های این وبلاگ