سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:25 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بکارگیری فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها بعنوان یک رویکرد سیستمی جهت شناسایی دلایل اصلی و ریشه ای اثرات نامطلوب سازمانها تحت فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بکارگیری فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها بعنوان یک رویکرد سیستمی جهت شناسایی دلایل اصلی و ریشه ای اثرات نامطلوب سازمانها تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بکارگیری فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها بعنوان یک رویکرد سیستمی جهت شناسایی دلایل اصلی و ریشه ای اثرات نامطلوب سازمانها تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بکارگیری فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها بعنوان یک رویکرد سیستمی جهت شناسایی دلایل اصلی و ریشه ای اثرات نامطلوب سازمانها تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی رویکرد سیستمی در ایران

تعداد صفحات: 14

چکیده:

راهبری پروژه های بهبود در سازمانها با صرف حداقل منابع جهت حصول به نتایج طرحریزی شده در کوتاهترین زمان ممکن یکی از چالشهای مهم سازمانی است و این مهم همگامی امکان پذیر است که اولا مسائل و مشکلات سازمان را درست تشخیص داده و اولویت بندی تمائیم و ثانیا راهکارهای اساسی برای حل آنها طراحی کنیم که کل سازمان را به سمت هدفش سوق دهد. تئوی محدودیت ها یک فلسفه مدیریتی سیستمی جهت کمک به این کار می باشد. عنوان این تئوری از ایده ناشی می شود که هر سیستم در راه دستیابی به اهدافش توسط تعداد بسیار کمی محدودیت محدود می شود و اینکه همواره حداقل یک محدودیت در سیستم وجود دارد . تئوری محدودیت ها سیستم را به زنجیر تشبیه می کند ف ضعیفترین حلقه زنجیر را گلوگاه (محدودیت) می نامد و سعی می کند با شناسایی، مدیریت و حذف آن ، با کمترین زمان و هزینه ، عملکرد کل سیستم را بهبود دهد. روش تئوری محدودیت ها برای شناسایی و حل مسائل سازمانی فرآیند تفکر نام دارد. فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها شامل مجموعه ای از ابزارهای شش گانه منطقی است که این ابزارها ساختار سیستمی و نظام مند را برای درک موقعیت های جاری سازمانها و پروژه ها و تعیین استراتژی مطلوب جهت رسیدن به اهداف مطلوب ایجاد کرده اند. رویکرد تئوری محدودیت ها در مدیریت تغییر مستلزم پاسخگویی به سه سوال اساسی :1- چه چیری باید تغییر یابد؟ 2-به چه چیزی تغییر یابد؟ 3- چگونه تغییر را اعمال کنیم ؟ است. هدف از این مقاله این است تا نشان دهد که چگونه می توان از نمودارهای منطقی و سیستماتیک فرآیند تفکر تئوری محدودیت ها جهت شناسایی مسائل و مشکلات ریشه ای سازمانی استفاده کرد . از این رو در این مقاله با استفاده از یک مطالعه موردی در شرکت فردوس از دو روش درخت موقعیت جاری و رویکرد سه ابر باری شناسایی مسائل و تناقضات اصلی سازمان استفاده شده است و در آن به صورت صریح و روشن علت های ریشه ای آثار نامطلوب سازمان شناسایی شده تا با شناخت این علت ها و تناقضات به سوال اول 1 – چه چیزی باید تغییر یابد پاسخ داده شود تا تمرکز برای بهبود از اثرات نامطلوب مشاهده شده به سنت دلایل ریشه ای ایجاد کننده این اثرات معطوف شود و تمام توان سازمان برای برطرف کردن این علل اصلی متمرکز شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ