سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسادت و تملّق روا نیست، جز درجستجوی دانش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 95 آذر 11 , ساعت 5:33 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله آرسنیک زمین زاد در منابع آب و غلظت آن در نشانگر زیستی ادرار و مو منطقه چلپو (شمال کاشمر) تحت فایل ورد (word) دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آرسنیک زمین زاد در منابع آب و غلظت آن در نشانگر زیستی ادرار و مو منطقه چلپو (شمال کاشمر) تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آرسنیک زمین زاد در منابع آب و غلظت آن در نشانگر زیستی ادرار و مو منطقه چلپو (شمال کاشمر) تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آرسنیک زمین زاد در منابع آب و غلظت آن در نشانگر زیستی ادرار و مو منطقه چلپو (شمال کاشمر) تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391
محل انتشار: شانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران
تعداد صفحات: 7
چکیده:
کیفیت آب آشامیدنی از اهمیت بسیار بالای زیست محیطی برخوردار است. قرارگیری در معرض آبهای آلوده به آرسنیک دهها میلیون نفر از مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده است. در منطقهی مطالعاتی چلپو، واقع در شمال کاشمر، کانیسازی هیدروترمال (آلتراسیون آرژیلیک) با مجموعه کانیهایی از قبیل استیبنیت، کانیهای سولفیدی (رآلگار، اورپیمنت، پیریت) و دیگر کانیها نظیر ژیپس و کوارتز همراه است. نمونهبرداری از منابع آبی شامل چشمه، رودخانه و آب لوله کشی (چاه) روستاهای چلپو، اکبرآباد و کریز انجام شده و مورد آنالیز شیمیایی قرار گرفت. مقادیر بالای ضریب همبستگی پیرسون عنصر آرسنیک با لیتیم، آنتیموان، پتاسیم و سولفات را میتوان در ارتباط با اکسیداسیون سولفیدهای رآلگار (As4S4) و اورپیمنت (As2S3) و برهمکنش سنگ-آب در آلتراسیون نوع آرژیلیک دانست. غلظت آرسنیک در آب آشامیدنی روستای چلپو 294g/l در اکبرآباد 11g/l و در روستای کریز کمتر از 0022g/l است. میزان غلظت آرسنیک در نشانگرهای زیستی (Biomarkers) مو و ادرار ساکنین این سه روستا اندازه گیری شد و در روستاهای چلپو و اکبرآباد مقادیر بیشتری را نسبت به روستای کریز نشان داد. با توجه به مقادیر غلظتهای آرسنیک، نشانگر زیستی مو نسبت به ادرار برای بررسیدر معرض قرارگیری مناسبتر تشخیص داده شد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ