سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف خواهی از برادران، از انصافْ به دور است . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 آذر 11 , ساعت 5:34 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی ایمن سازی کودکان زیر 2 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384 تحت فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی ایمن سازی کودکان زیر 2 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384 تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی ایمن سازی کودکان زیر 2 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384 تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی ایمن سازی کودکان زیر 2 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384 تحت فایل ورد (word) :

مقاله ارزیابی ایمن سازی کودکان زیر 2 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384 تحت فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار 1389 در پایش از صفحه 155 تا 164 منتشر شده است.
نام: ارزیابی ایمن سازی کودکان زیر 2 سال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1384
این مقاله دارای 10 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله واکسیناسیون
مقاله بیماری های هدف
مقاله EPI؛ LQAS

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به اهمیت برنامه ایمن سازی کودکان، علیه بیماری های هدف و لزوم ارزیابی دقیق نحوه اجرای این برنامه از نظر کمی و کیفی با استفاده از یک روش استاندارد و دقیق این بررسی صورت گرفت.
این بررسی، یک مطالعه توصیفی ـ تحلیلی بود. حجم نمونه موردنیاز به منظور برآورد پوشش ایمن سازی 450 نفر، برای بررسی کیفیت ایمن سازی و زنجیره سرد و کفایت وسایل و تجهیزات لازم برای ایمن سازی 24 مرکز ارایه دهنده خدمت تعیین گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش Lot Quality Assurance Sampling بر اساس سطح آستانه بالا 80 درصد و پایین 35 درصد صورت گرفت. بر اساس وضعیت پوشش ایمن سازی و کیفیت انجام واکسیناسیون، زنجیره سرد، کفایت نیروی انسانی، وسایل و مواد لازم در هر Lot (مرکز بهداشت شهرستان) آن Lot به عنوان قابل قبول یا غیرقابل قبول تعیین شد.
از مجموع 450 کودک 12 الی 24 ماهه مورد بررسی، به طور کلی 423 کودک (94 درصد) دارای سابقه ایمن سازی کامل و 27 کودک (0/6 درصد) دارای سابقه ایمن سازی ناقص بودند. به ترتیب، تب بالا، بی قراری، عارضه موضعی شدید و لنفادنیت، شایع ترین عوارض ایمن سازی در کودکان بررسی شده بوده اند. در مجموع، کیفیت انجام واکسیناسیون در 18 واحد خدمتی (0/75 درصد) مورد قبول و در 6 تیم عملیاتی (0/25 درصد) غیرقابل قبول تعیین شد. کیفیت زنجیره سرد در 21 واحد خدمتی (5/87 درصد) قابل قبول و در 3 واحد خدمتی (5/12 درصد) غیرقابل قبول تعیین شد و کفایت وسایل و تجهیزات در 20 واحد خدمتی (3/83 درصد) قابل قبول و در 4 واحد خدمتی (7/16 درصد) غیرقابل قبول تعیین شد.
با توجه به شرایط منطقه مورد مطالعه برای اجرای برنامه همگانی ایمن سازی که در مقایسه با اکثر نقاط کشور مشکل تر بوده، نتایج به دست آمده نشان می دهد، اجرای واکسیناسیون همگانی کودکان در مقایسه با برنامه های مشابه که در سایر کشورها انجام گرفته است، بیانگر موفقیت دست اندرکاران در اجرای این برنامه است. با اجرای این برنامه، قدم های اساسی جهت کنترل، حذف و یا ریشه کنی بیماری های هدف در کشور برداشته می شود. برای اجرای کامل برنامه های مبارزه با بیماری های هدف در سال های آینده باید پیش بینی های لازم به عمل آید. از جمله با انجام مطالعات سرواپیدمیولوژیک، وضعیت ایمنی در گروه های واکسینه شده مورد بررسی قرار گیرد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ