سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده‏اى را خوار دارد ، او را از آموختن علم برکنار دارد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 95 آذر 11 , ساعت 5:35 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی میزان تجمع فلزات سنگین سرب و کادمیوم در بافت نرم و پوسته دوکفه ای Mytilus edulis در دریای خزر (سواحل شهرستان تنکابن) تحت فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی میزان تجمع فلزات سنگین سرب و کادمیوم در بافت نرم و پوسته دوکفه ای Mytilus edulis در دریای خزر (سواحل شهرستان تنکابن) تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی میزان تجمع فلزات سنگین سرب و کادمیوم در بافت نرم و پوسته دوکفه ای Mytilus edulis در دریای خزر (سواحل شهرستان تنکابن) تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی میزان تجمع فلزات سنگین سرب و کادمیوم در بافت نرم و پوسته دوکفه ای Mytilus edulis در دریای خزر (سواحل شهرستان تنکابن) تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش سراسری محیط زیست، انرژی و پدافند زیستی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
این تحقیق در تابستان و پاییز 91 به منظور بررسی میزان تجمع فلزات سنگین (pb,Cd) در دوکفه ای Mytilus edulis در دریای خزر (سواحل شهرستان تنکابن) صورت پذیرفت. نمونه برداری از 5 ایستگاه انجام شد و بررسی ها در بافت نرم و پوسته سخت دوکفه ای صورت گرفت. جهت استخراج فلزات از بافت های مورد مطالعه از روش هضم اسیدی و برای تعیین غلظت فلزات از دستگاه جذب اتمی مدل Perkin Elmer استفاده شد. میانگین سرب و کادمیوم در فصل پاییز بیشتر از مقدار آن در فصل تابستان و همچنین غلظت سرب و کادمیوم در ایستگا ه های مختلف اختلاف معنی داری نداشت و همچنین میانگین سرب و کادمیوم در نمونه های آب کمتر از حد تشخیص دستگاه و در بافت نرم بیشتر از بافت سخت است. با توجه به نتایج این تحقیق می توان گفت آلودگی فلزات سنگین در دریای خزر خوشبختانه کمتر از حداکثر غلظت مجاز تعیین شده می باشد و منبع آلودگی نقطه ای و مشخصی در محدوده مطالعاتی وجود ندارد و نتایج این تحقیق می تواند مبنایی برای مانیتورینگ های بعدی در منطقه باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ