سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیور دانش، احسان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 95 آذر 11 , ساعت 5:36 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله زیبایی شناسی ضرب المثل های فارسی تحت فایل ورد (word) دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زیبایی شناسی ضرب المثل های فارسی تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زیبایی شناسی ضرب المثل های فارسی تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زیبایی شناسی ضرب المثل های فارسی تحت فایل ورد (word) :

مقاله زیبایی شناسی ضرب المثل های فارسی تحت فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در شعر پژوهی (بوستان ادب – علوم اجتماعی و انسانی ) از صفحه 51 تا 82 منتشر شده است.
نام: زیبایی شناسی ضرب المثل های فارسی
این مقاله دارای 32 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ضرب المثل
مقاله وزن و آهنگ
مقاله زیبایی شناسی
مقاله آرایه های ادبی
مقاله طنز

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
ابعاد زیبایی شناسی امثال فارسی بسیار گسترده است و همین جنبه های بلاغی و ادبی آن باعث شده است تا محققان، امثال را یکی از گونه های ادبی به شمار آورند. در این مقاله، به سه بعد زیبایی شناسانه پرداخته می شود:
1وزن و آهنگ ضرب المثل های فارسی،
2ابعاد بلاغی در حوزه معانی، بیان و بدیع،
3زبان و بیان طنزآمیز مثل ها
در حوزه وزن و آهنگ ضرب المثل ها، برای مستندکردن مقاله از میان پنج منبع مهم، هزار مثل را برگزیده ایم تا کیفیت و کمیت وزن و آهنگ را با توجه به این نمونه گیری نشان دهیم.آن گاه پس از این بررسی آماری به تحلیل هر سه بخش و ارایه نمونه ها و توصیف آنها می پردازیم.
با توجه به آن که امثال فارسی از هر جهت به وزن اشعار عامیانه نزدیک است، با بررسی نظرات شش تن از عروضیان و صاحب نظران شعر عامیانه و تقطیع هجایی بیست مثل، به توصیف آن ها می پردازیم تا چگونگی وزن غیرعروضی (هجایی، عددی، عروضی کشش دار و، ..) را در آن ها نشان دهیم.
در بخش سوم، عناصر صوتی و تناسب ها و تقارن های بدیعی را در آهنگین کردن امثال فارسی نشان می دهیم و در پایان به عنصر مهم طنز و شگردهای آن اشاره می کنیم.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ