سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با بی رغبتی به آنچه در دست مردم است، با آنان اظهار دوستی کن، تا دوستی شان را به دست آوری . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 4:33 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد آلودگی محیط زیست فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد آلودگی محیط زیست فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد آلودگی محیط زیست فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد آلودگی محیط زیست فایل ورد (word) :

آلودگی محیط زیست

آلودگی هوا:
در زمینه آلودگی هوا قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصرب 1374 (مواد 28-تا 32 –8) بر طبق این قانون افرادی که با وسائل نقلیه موتوری غیر مجاز تردد نمایند مرتکب جرم آلودگی هوا می شوند همچنین صاحبان و مسولین کارخانجات و کارگاههای آلوده کننده که برخلاف این قانون عمل نمایند مجرم هستند به همین نحو صاحبان و مسولان منابع تجاری و اماکن عمومی که موجبات آلودگی هوا را فراهم می آورند مجرم محسوب می شوند.

2ـ قانون مجازات اسلامی ماده 688 : هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده و ب ممنوع می باشد در مثالهای زمره شده اگر چه به آلودگی هوا اشاره شد اما از آنجا که آلودگی هوا نیز تهدید علیه بهداشت عمومی است و همچنین کلمه از قبیل نشان دهنده تمثیلی بودن مثالهای ذکر شده است می توانیم آلودگی هوارا نیز شامل این ماده بدانیم در ضمن در تبصره 2 این ماده در تعریف آلودگی محیط زیست آلودگی هوا نیز ذکر شده.

آلودگی هوا عبارت است از حضور مواد نامطلوب در هوا به مقداری که بتواند اثرات مضر ایجاد کند. اگر چه در حالت عادی تنها به اثرات سوء وارد بر انسان توجه می شود، اما این تعریف، آلودگی هوا را تنها به این اثرات محدود نمی نماید. مواد نامطلوب می توانند، بر انسان و گیاه، مواد و اشیاء یا محیط زیست جهانی تأثیر گذاشته و یا با مه آلود کردن هوا وایجاد بوهای نامطلوب مناظره جلوه های نامناسب ایجاد نمایند. بسیاری از این مواد مضر از طریق مناسبی که در حال حاضر تحت کنترل انسان نمی باشد، وارد اتمسفر می شوند، در عین حال

در اکثر مناطق با تراکم جمعیت زیاد، خصوصاً کشورهای صنعتی، منشاء اصلی این آلاینده ها فعالیت های انسانی می باشد. بطوریکه امروزه شدت آلودگی در سطح جهانی به حدی رسیده است، که بالقوه می تواند برای زمین بحرانی باشد. حوادث ناگوار ناشی از آلودگی هوا مانند حادثه لندن که باعث مرگ بیش از 4000 نفر در سال 1952 در شهر لندن در اثر مه دود فتوشیمیایی، گرم شدن کره زمین، تخریب لایه ازن، ریزش باران های اسیدی، تغییرات شدید اقلیمی و بسیاری از عوارض دیگر، نتیجه ورود آلودگی ها به اتمسفر می باشد. که حیات موجودات را بیش از پیش مورد تهدید قرار می دهد. لذا بایستی، نسبت به کاهش و کنترل آلاینده های تصمیمات جدی تر و عملی تر اتخاذ گردد.

ترکیب هوا:
اجزای اتمسفر را می توان در یک تقسیم بندی کمابیش اختیاری به تشکیل دهنده های عمده، غیرعمده و ناچیز تقسیم کرد. مقدار این اجزاء در هوای خشک و پاک در سطح زمین در جدول(4-1) نمایان است. علاوه بر اجزای مذکور در جداول، هوا ممکن است. حاوی 5-1/0 درصد حجمی آب باشد مقدار عادی آب در اتمسفر 3-1 درصد است. تحت اثر قوانین گازها و جاذبه چگالی اتمسفر با افزایش ارتفاع به شدت کاهش می یابد. بیش از 99% کل جرم اتمسفر در فاصله 30 کیلومتری از سطح زمین یافت می شود. جرم کل اتمسفر در حدود تن

برآورد شده است.این عدد هرچند بزرگ است ولی فقط حدود یک میلیونیم جرم کل زمین را تشکیل می دهد. خصوصیات اتمسفر با تغییر ارتفاع، تغییر می کند. سایر عوامل مؤثر در این تغییرات عبارتند از: فصل، عرض جغرافیایی، زمان و حتی فعالیت خورشیدی، دمای اتمسفر ممکن است. مقادیر بسیار کم مانند تا بیش از متفاوت باشد. فشار اتمسفری از 1ا تمسفر سطح دریا به اتمسفر در یکصد کیلومتر بالاتر از سطح دریا تنزل می کند. به دلیل این تغییرات، کیفیت شیمیایی اتمسفر، تغییر ارتفاع، تغییرات عمده ای نشان می دهد.

 

اجزاء عمده درصد حجمی
نیتروژن
اکسیژن
اجزاء غیر عمده
آرگون
دی اکسیدکربن
اجزاء ناچیز
نئون

هلیوم
متان
کریپتون
اکسیدنیترو
هیدروژن
گزنون
دی اکسیدگوگرد
دی اکسید نیتروژن
آمونیاک
منواکسیدکربن

آلودگی آب
آب از حیاتی ترین عناصر زندگی انسان است و مهمترین عامل حیات انسانها گیاهان و جانوران پس حمایت از آن و تلاش برای پاکیزگی آن دارای اهمیت تساوی است. در زمینه آلودگی آب قوانین و مقررات زیادی وضع شده که مهترین آنها 1ـ قانون طرز جلوگیری از بیماریهای آمیزشی و بیماریهای واگیردار مصرب 1320 که در ماده 11آن آلوده کردن آبهای که برای تنزیک به مصرف می رسند ممنوع است.

2ـ قانون آب و نحوه ملی شدن آن مصرب 1374 که ماده 60 آن راجع به آلوده کردن عمومی آب رودخانه ها نهرهای عمومی جویبارها مخازن ; است.
3ـ قانون توزیع عادلانه آب مصرب 1361 که در ماده 46 آن آلوده کردن آب ممنوع شده.
4ـ قانون شکار و صید که در بند 121 ماده 12 آن آلوده نمودن آب رودخانه ها در ناحیه ها و تالابهای حفاظت شده چشمه ها آبشخورها به موادی که باعث آلودگی آب و از بین رفتن آنزیان شود جرم تلقی تیره

5ـ قانون حفاظت دریاها و رودخانه های مرزی از آلودگی با مواد نفتی مصوب 1354 که در ماده 2 هم از آلودگی عمدی آب رودخانه های مرزی و آبهای داخلی و دریای سرزمین ایران به نفت صحبت شده و هم از آلودگی آبهای فوق در اثری احتیاطی و بی مبالاتی و هر دو را جرم دانسته است.
6ـ در این رابطه بندر ماده 60 قانون مناطق دریایی جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان مصوب 21/1/1372 که هر گونه آلودگی محیط زیست دریایی برخلاف مقررات ج.ا.1 را ممنوع دانستم شده است. علاوه بر اینها قوانین دیگری که وجود دارد و در اینجا از ذکران خودداری می کنم می ترامیم به ماده 688 قانون مجازات اسلامی اشاره کنیم.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ