سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:4 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بهینه سازی کالزایی در چهار جمعیت بومی گیاه کاسنی Cichorium intybus L. با استفاده از ترکیبات هورمونی و ریزنمونه های مختلف تحت فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بهینه سازی کالزایی در چهار جمعیت بومی گیاه کاسنی Cichorium intybus L. با استفاده از ترکیبات هورمونی و ریزنمونه های مختلف تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بهینه سازی کالزایی در چهار جمعیت بومی گیاه کاسنی Cichorium intybus L. با استفاده از ترکیبات هورمونی و ریزنمونه های مختلف تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بهینه سازی کالزایی در چهار جمعیت بومی گیاه کاسنی Cichorium intybus L. با استفاده از ترکیبات هورمونی و ریزنمونه های مختلف تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین همایش ملی مباحث نوین در کشاورزی

تعداد صفحات: 5

نویسنده(ها):

محسن منصوری – کارشناس ارشد اصلاح نباتات. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، باشگا
علی مهراس مهرابی – عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
محمد مهدی جوکار – عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

چکیده:

گیاه کاسنی با نام علمی cichorium intybus L. گیاهی دارویی از خانواده Asteraseae می باشد که از دیر باز در طب سنتی ایران مورد توجه بوده است. در تح ی ققات جدید علمی بر روی این گیاه نیز مشخص شده است این گیاه دارای اثر ضد هپاتو توکسیک و ضد مالاریا می باشد . در این تحقیق کالزایی این گیاه در چهار جمعیت بومی ایران با استفاده از ترکیبات هورمونی و ریز نمونه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت . محیط های کشت شامل محیط کشت MS به همراه 2mol/L هورمون BAP بود که در ترکیب با سه نوع اکسین شامل NAA با غلظت های 5mol/L و 7/5mol/L و 4-D و 2 با غلظت های 7/5mol/L و 10mol/L و IAA با غلظت های 5mol/L و 7/5mol/L بود که در 5/8pH تنظیم شده بود . ریز نمونه های مورد استفاده شامل برگ، ریشه و هیپوکوتیل بود . نتایج حاصل از تجزیه واریانس داده های حاصل از درصد کالزایی نشان داد جمعیت های مورد بررسی از لحاظ درصد کالزایی تفاوت معنی داری نداشتند اما اثر نوع ریزنمونه و ترکیبات هورمونی از لحاظ آماری در سطح 001 معنی دار بودند. مقایسات میانگین به روش دانکن نشان داد بهترین ترکیب هورمونی 5mol/L از هورمون NAA به همراه 2mol/L هورمون BAP با میانگین 9514 % و بهترین ریزنمونه ریشه با میانگین 8035 % بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ