سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفت هاست . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:9 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تعیین غلظت سرب و کادمیوم در گیاه برگ نو و رابطه ی آن با رنگدانه های فتوسنتزی در شهر سنندج تحت فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین غلظت سرب و کادمیوم در گیاه برگ نو و رابطه ی آن با رنگدانه های فتوسنتزی در شهر سنندج تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین غلظت سرب و کادمیوم در گیاه برگ نو و رابطه ی آن با رنگدانه های فتوسنتزی در شهر سنندج تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین غلظت سرب و کادمیوم در گیاه برگ نو و رابطه ی آن با رنگدانه های فتوسنتزی در شهر سنندج تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: سومین همایش ملی تحقیقات منابع طبیعی ایران با محوریت محیط زیست
تعداد صفحات: 9
نویسنده(ها):
شیرین نیک نفس – دانشجوی کارشناسی رشته محیط زیست ، دانشکده منابع طبیعی ، دانشگاه کردستان ایران
اخلاص ناصری – دانشجوی کارشناسی گروه محیط زیست ، دانشکده منابع طبیعی ، دانشگاه کردستان ایران
فرشید قربانی – عضو هیات علمی گروه محیط زیست ، دانشکده منابع طبیعی ، دانشگاه کردستان ، سنندج ، ایران ، مسئول مکاتبات

چکیده:
گسترش روزافزون شهرها ، رشد سریع شهرنشینی و انقلاب صنعتی باعث ایجاد اثرات فراوان زیست محیطی در داخل و اطراف شهرها شده است . فلزات سنگین به دلیل غیرقابل تجزیه بودن و اثرات فیزیولوژیک بر روی موجودات زنده حتی در غلظت های کم نیز حائز اهمیت بوده و از عوامل مختل کننده اکوسیستم ها به شمار می آیند. در این تحقیق گیاه برگ نو به عنوان زیست ردیاب آلودگی سرب و کادمیوم در شهر سنندج مورد ارزیابی قرار گرفت . غلظت سرب و کادمیوم و رنگدانه های فتوسنتزی پس از جمع آوری و آماده سازی نمونه ها با استفاده از دستگاه جذب اتمی و اسپکتروفتومتر اندازه گیری شد . در نهایت داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS آنالیز شدند. نتایج به دست آمده نشان داد که آلودگی سرب و کادمیوم در منطقه پرترافیک با منطقه کم ترافیک و همچنین منطقه متوسط ترافیک با منطقه کم ترافیک اختلاف معنی دار دارند (0/01>p). علاوه بر این ، تغییر رنگیزه های فتوسنتزی با تغییر غلظت سرب و کادمیوم حاکی از تاثیرگذاری تجمع این فلزات در گیاه بر روی کاروتنوئید کل و عدم تاثیر بر کلروفیل a و b است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ