سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل [امام حسن علیه السلام]
 
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:29 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله پتانسیل کاربرد تالاب های ساختگی در تصفیه و بازیافت فاضلاب در کشورهای در حال توسعه تحت فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله پتانسیل کاربرد تالاب های ساختگی در تصفیه و بازیافت فاضلاب در کشورهای در حال توسعه تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پتانسیل کاربرد تالاب های ساختگی در تصفیه و بازیافت فاضلاب در کشورهای در حال توسعه تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله پتانسیل کاربرد تالاب های ساختگی در تصفیه و بازیافت فاضلاب در کشورهای در حال توسعه تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: پنجمین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست

تعداد صفحات: 11

چکیده:

امروزه تالاب های ساختگی جزء تکنولوژی های کارآمد و مؤثر تصفیه فاضلاب به شمار می روند. به گونه ای که استفاده از سیستم های تصفیه مذکور در بسیاری از نقاط جهان و خصوصاً اجتماعات کوچک به سرعت در حال گسترش است. تالاب های ساختگی در مقایسه با سیستم های متداول تصفیه فاضلاب دارای هزینه کمتر و شرایط بهره برداری و نگهداری ساده تر می باشند. با این وجود این سیستم ها به علت فقدان آگاهی و تخصص بومی به طور گسترده مورد استفاده قرار نگرفته اند.در مقاله حاضر پس از بیان اطلاعات پایه مربوط به اجزای تشکیل دهنده و عملکرد تالاب ها، اطلاعات مربوط به نوع و موارد استفاده تالاب های ساختگی در کشورهای درحال توسعه به طور خلاصه مرور شده است. جمع بندی مطالب حاکی از این است که تالاب های ساختگی می توانند گزینه ای اقتصادی و مناسب برای تصفیه پساب خروجی برکه های تثبیت فاضلاب باشند. همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیاری از کشورهای درحال توسعه، تالاب های ساختگی با گونه های گیاهی سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق گرم و خشک می توانند با موفقیت مورد بهره برداری قرار گیرند. لازم به توضیح است که اثرات زیست محیطی و پیامدهای مدیریتی کاربرد سیستم تصفیه مذکور با در نظر گرفتن پتانسیل کاربرد آن در هر منطقه بایستی به دقت ارزیابی شود

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:29 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی تغییرات سرعت پیشانی جریان غلیظ درمقاطع واگرا تحت فایل ورد (word) دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تغییرات سرعت پیشانی جریان غلیظ درمقاطع واگرا تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تغییرات سرعت پیشانی جریان غلیظ درمقاطع واگرا تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تغییرات سرعت پیشانی جریان غلیظ درمقاطع واگرا تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: هفتمین سمینار بین المللی مهندسی رودخانه

تعداد صفحات: 9

چکیده:

دانستن سرعت پیشانی جریان غلیظ درمخازن سدها و دریاها بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از پارامترهای بسیار موثر در تغییر هیدرولیک جریان غلیظ ، تغییرات مقطع رودخانه در مخازن سدها می باشد. لذا درمقاله حاضر تاثیر تغییرات دبی جریان غلیظ، شیب کف و زاویه واگرایی روی سرعت پیشانی جریان توسط مدل فیزیکی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. آزمایشات دریک فلوم با طول 6 متر، عرض 72/5 سانتی متر و ارتفاع 60 سانتی متر در شیب ها و دبی های مختلف و در 3 زاویه واگرایی 8، 12/5 و 26 درجه انجام شد. سرعت پیشانی جریان و دبی جریان غلیظ به شکل بدون بعد تعیین و مورد بررسی قرار گرفتند. اندازه گیریهای انجام شده نشن داد که سرعت پیشانی جریان غلیظ برای دبی در واحد عرض یکسان در مقطع واگرا نسبت به مقطع ثابت دارای مقادیر بیشتری بوده و با افزایش شیب سرعت پیشانی جریان غلیظ افزایش می یابد. همچنین اندازه گیریها نشان دادکه سرعت پیشانی جریان غلیظ با تغییرات زاویه واگرایی بین 8 تا 26 درجه تغییرات کمی می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:29 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی وضعیت اقلیمی شهرستان قوچان تحت فایل ورد (word) دارای 63 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت اقلیمی شهرستان قوچان تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب :
فصل اول : کلیات 1
موقعیت جغرافیایی 2
بررسی نقش و جایگاه شهر در استان و حوضه نفوذ 2
فصل دوم : زمین‌شناسی منطقه 7
ناهمواریها و توپوگرافی شهرستان 8
زمین‌شناسی 10
وضعیت خاک 14
پوشش گیاهی 16
تکتونیک 23
تاریخچه زلزله 24
دوره بازگشت زلزله 25
خطر زمین لرزه در منطقه خراسان 28
نقشه پهنه‌بندی خطر نسبی زلزله در منطقه خراسان 29
فصل سوم : ژئومورفولوژی 30
ژئومورفولوژی 31
شرایط سنگ‌شناسی 33
خاک شناسی 35
فصل چهارم : روند توسعه شهر 38
تعیین معیارها و ضوابط 39
الگوهای توسعه 44
شبکه فاضلاب 52

 

فصل اول :
کلیات
موقعیت جغرافیایی شهرستان قوچان :
قوچان یکی از شهرهای مرتفع شمال شرقی استان خراسان است و این شهر در مسیر شاهراه آسیایی مشهد به تهران قرار دارد . فاصله این شهر تا مشهد در مسیر این جاده 132 کیلومتر و تا مرز ایران و ترکمنستان 58 کیلومتر است / بدین ترتیب این شهر از نظر جغرافیایی در مسیر راههای درگز و باجیگران ، نیشابور سبزوار ، شیروان و مشهد قرارگرفته است ، مسیری که در واقع همان معبر و گذرگاه اصلی کاروانیان قدیم و شاهراه ارتباطی جدید است . شهر قوچان در دشت قوچان و در عرض جغرافیایی 36.35 الی 37.45 و طول جغرافیایی 47.50 الی 59 قرار گرفته است . و اختلاف ظهر آن با تهران 25 دقیقه و قبله آن 51 درجه و 1 دقیقه و 7 ثانیه می‌باشد . ارتفاع قوچان از سطح دریاهای آزاد 1217 متر می‌باشد .
بررسی جایگاه و نقش شهر در استان ، شهرستان و حوزه نفوذ :
محدوده حوزه نفوذ شهر قوچان همان محدوده سیاسی شهرستان قوچان می باشد و جهت شناخت شهر می‌بایست جایگاه آن حوزه نفوذ مورد بررسی قرار داد و علاوه بر آن ویژگیهای جمعیتی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... حوزه نفوذ را نیز باید شناخت .
بدون تردید می‌توان گفت بخش عمده‌ای از فعالیتها و حیات شهرها به وضعیت حوزه نفوذ آنها وابسته می‌باشد و هر چه شهر از حوزه نفوذ وسیعتری بهره‌مند باشد دارای جمعیت‌ ، بازار پویا ، حیات و رونق شهری بهتری خواهند بود چرا که شهرها خود امکانات مورد نیاز روستاها و حوزه نفوذ خود را تامین می‌کنند و حوزه نفوذ شهری ، منابع مورد نیاز شهرها همچون مواد غذایی اولیه بعضی از صنایع و ... را تامین می‌نمایند و بخصوص این امر در مورد شهرهای میانی و شهرستانها محسوستر می‌باشد .
در منطقه شمال خراسان که شهر قوچان در آن واقع شده است ، قوچان به دلیل برخورداری از یک سری فاکتورها از حمله موقعیت اداری ، سیاسی ، ارتباطی و نیز نوع خدمات موجود تقریبا شهرهای شیروان ،درگز و بخشی از نواحی اسفراین، نیشابور تحت نفوذ خود داشته است و به عنوان مرکز ثقل مسائل مختلف منطقه و مرکز آن به شمار می‌رفته است . لیکن با تغییرات بوجود آمده در ساختار اداری و سیاسی کشور و تشکیل شهرستانهای درگز و شیروان و نیز عدم گسترش خدمات در قوچان رفته رفته از اهمیت این شهر کاسته شد بعلاوه رشد و توسعه شهر مشهد به عنوان یک مادر شهر منطقه جذب تمامی امکانات مورد نیاز و از طرفی گسترش امکانات حمل و نقل و راه‌های باعث شد تا عملاً در سالها قوچان نقش مرکزیت خود را در منطقه شمال خراسان از دست بدهد بطوریکه در حال حاضر نفوذ چند نواحی اطراف ندارد . لیکن با توجه به برخورداری از موقعیت ارتباطی مناسب این شهر و با انتقال خدمات از استان به دیگر شهرها ، شهر قوچان در سالهای آتی می‌تواند از جایگاه مهمی در به تحت نفوذ رد آوردن مختلفی همچون درگز ، شیروان ، اسفراین و بخشی از روستاهای اطراف سبزوار، نیشابور و چناران برخوردارند که دسترسی به این امر مهم در گرو تغییرات در ساختار اداری و سیاسی استان خراسان می‌باشد .
شهرستان قوچان دارای وسعتی حدود 5234 کیلومتر مربع می‌باشد و 67/1 درصد از کل وسعت خراسان را در برمی گیرد . این شهرستان از لحاظ تقسیمات اداری و سیاسی دارای 3 بخش به نامهای مرکزی و باجگیران و همچنین 9 دهستان به نامهای دوغایی ، سودلانه ، شیرین دره و قوچان عتیق (در بخش مرکزی) ، خبوشان ، شاه جهان ، و سنگر (در بخش فاروج) و دهستان دولتخانه (در بخش باجگیران) می‌باشد .
-جمعیت شهرستان قوچان در سال 1375 بر طبق اطلاعات مرکز آمار ایران برابر با 236875 نفر بوده که رشد سالیانه از 66/0 درصد داشته است . بر طبق مطالعات طرح جامع مشاورات و نتایج بدست آمده از این بررسی‌ها و نیز بررسی شد شهرستان قوچان طی سالهای 1345 تا 1375 و مقایسه آنها رشد جمعیت استان این شهرستان دارای رشد پایینی در سالهایی بوده است بطوریکه رشد جمعیت استان در طی این مدت 2 برابر رشد جمعیت شهرستان بوده و این امر حاکی از مهاجر فرست شدید این شهرستان می‌باشد . بعد خانوار در این شهرستان از 5 نفر در سال 65 به 87/4 نفر در سال 75رسیده که دلیل کنترل جمعیت و کاهش میزان موالید بوده است .
بررسی تفکیکی تغییرات جمعیت در د بخش جمعیت شهری و جمعیت روستایی در طی سالهای 1345 تا 1375 نشان‌دهنده رشد بسیار پایین‌تر جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری می‌باشد که به علت مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها و نیز تبدیل شدن دو نقطه روستایی باجگیران و فاروج به نقاط شهری در سالهای 44 تا 65 بوده است . در حال حاضر حوزه نفوذ شهر قوچان شامل سه نقطه شهری قوچان ، فاروج و باجگیران و 333 آبادی مسکون در سال 75 می‌باشد .بر اساس مطالعات انجام شده از مجموع این 333 آبادی 37 روستا (1/11% از کل روستاهای شهرستان) با 31410 نفر جمعیت (4/22% از کل جمعیت حوزه نفوذ) به نامهای فتح‌آباد ، فیلاب ، فخرآباد ، شورک حاجی ، شورک توکچانلو ، زوباران ، مزرج ، آفکاریز ، هی‌هی ، چالاکی ، همت‌آباد ، پیش‌باغان ، قاسم‌آباد ، فرخان علیا و سفلی ، فرخان کهنه ، فرخان‌راه ، علی‌آباد ، کهنه‌مرود ، کلوخی ، نسیم آباد ، سراب ، گوجه ، محب سراج ، نوروزی ، محمدآباد غربی و شرقی ، یزدان‌آباد سفلی و علیا ، جنیدآباد ، شهر کهنه ، فیروز آباد ، قیطاقی ، یوسفخان ، فاروج و دیزاوند در حوزه نفوذ مستقیم شهر قرار دارند . این روستاها در حال حاضر اکثریت نیازهای آموزشی ، بهداشتی ، انتظامی و تجاری خود را روزانه از شهر قوچان تامین می‌کنند .
سایر مراکز و روستاها شامل 2 نقطه شهری فاروج و باجگیران و 296 روستا با 108927 نفر جمعیت (6/77 درصد از کل جمعیت شهرستان قوچان) در حوزه نفوذ غیرمستقیم شهر قوچان واقع شده‌اند .
-ویژگیهای اجتماعی جمعیت : گروه‌های اصلی تشکیل دهنده جمعیت شهرستان قوچان را می توان از نظر اجتماعی به سه دسته مجزا که هر یک دارای منشاء جداگانه‌ای می‌باشندبه شرح زیر تفکیک کرد:
گروه اول شامل ساکنین اولیه شهرستان قوچان می‌باشد که فارسی‌زبان هستند و به کشاورزی مشغول می‌باشند.
دومین گروه طوایف ترکی را شامل می‌شود که رد زمان مغولها از آسیای مرکزی به این شهرستان کوچ کرده و در روستاهای واقع در دشت زندگی می‌کنند و کشاورز و بطور محدود دامدار می‌باشند.
کردها که در زمان صفویه به دستور شاه‌عباس به شمال خراسان منتقل شدند و عمدتاً در ارتفاعات شمال خراسان ابتدا بصورت کوچ‌نشینی به دامداری مشغول بوده‌اند و در طی زمان در دره‌ها و کوهپیایه‌ها ساکن شده‌اند و کماکان به دامداری و کشاورزی مشغول می‌باشند . کردهای قوچان اغلب از ایل بزرگ زعفرانلو بوده و به طوایف متعددی از جمله ایزانلو ، امیرانلو و ... تقسیم می‌شدند و دارای روابط اجتماعی مستحکمی با یکدیگر بودند که در حال حاضر به جز تعدادی محدود از آنها که کماکان به کوچ‌نشینی مشغول هستند ، ساخت اجتماعی کردها از بین رفته است و سازمان اجتماعی و سیاسی گذشته رد بین آنها مشاهده نمی‌شود ، لیکن کماکان کردها در روابط بین خود به زبان کردی (کرمانجی) صحبت می کنند . در حال حاضر تقریباً افتراق قومی در شهر قوچان از بین رفته و گروه‌های قومی با یکدیگر امتزاج یافته‌اند و زبان مشترک آنها فارسی می‌باشد و مشکلی در روابط بین آنها مشاهده نمی شود . علیرغم اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت شهرستان قوچان ساکن شده‌اند . هنوز عده‌ای بصورت کوچ نشینی در این شهرستان زندگی می‌کنند...

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:28 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مطالعه ی پترولوژی و ژئوشیمی سنگ های پلوتونیک منطقه ی شرق هریس (استان آذربایجان شرقی – شمالغرب کشور) تحت فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه ی پترولوژی و ژئوشیمی سنگ های پلوتونیک منطقه ی شرق هریس (استان آذربایجان شرقی – شمالغرب کشور) تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه ی پترولوژی و ژئوشیمی سنگ های پلوتونیک منطقه ی شرق هریس (استان آذربایجان شرقی – شمالغرب کشور) تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه ی پترولوژی و ژئوشیمی سنگ های پلوتونیک منطقه ی شرق هریس (استان آذربایجان شرقی – شمالغرب کشور) تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1383

محل انتشار: هشتمین همایش انجمن زمین شناسی ایران

تعداد صفحات: 12

چکیده:

سنگ های پلوتونیک منطقه ی شرق هریس بعنوان بخشی از کمربند ولکانو – پلوتونیک طارم – قره داغ، در نتیجه ی فعالیت های ماگماتیسم ترشیری زون البرز – آذربایجان بوجود آمده اند. گرانیتوئیدهای این محدوده با ترکیب گرانودیوریت ، کوارتزمونزودیوریتکوارتزدیوریت توسط توده های دیوریتی هم ماگما همراهی شده و دارای سرشت کالک آلکالن با پتاسیم بالا می باشند. بررسی های پتروگرافی و ژئوشیمیایی، حاکی از بالا بودن میزان بخار آب، فوگاسیته ی بالای اکسیژن، وجود عدم تعادل ترکیبی و ترمودینامیکی بین کانی و مذاب درهنگام تبلور برخی از کانی ها و پدیده اختلاط ماگمایی بعنوان فرایند بوجود آورنده ی ماگمای والد این سنگ هاست. خصوصیات پتروژنتیکی – تکتونیکی سنگ های مزبور نشان می دهند که این سنگ ها مربوط به فعالیت های ماگمایی بعد از تصادم بوده و در اثر عملکرد فاز کششی پیرنه در اذربایجان بوجود آمده اند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:28 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی رفتار پایه های پل های بتن آرمه در برابر زلزله و مقایسه آیین نامه های مختلف تحت فایل ورد (word) دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رفتار پایه های پل های بتن آرمه در برابر زلزله و مقایسه آیین نامه های مختلف تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رفتار پایه های پل های بتن آرمه در برابر زلزله و مقایسه آیین نامه های مختلف تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رفتار پایه های پل های بتن آرمه در برابر زلزله و مقایسه آیین نامه های مختلف تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی بتن و توسعه

تعداد صفحات: 10

چکیده:

[توضیح سیویلیکا: فایل مقاله ناقص می باشد و تصاویر در متن درج نشده است]
وقوع زلزله های اخیر در سطح دنیا و خسارتهای ناشی از آن در ابنیه های مختلف از جمله پل، لزوم بازنگری آیین نامه ها را در برابر زلزله بیش از پیش نمایان می سازد.پل بتنی با سه دهانه، هریک به طول 33 متر با دو پایه تک ستونی به 3 صورت مدل شده است. در مدل اوّل ارتفاع ستون ها برابر 9 متر ومقطع آنها 2*2 متر مربع می باشد. به منظور بررسی اثرات نامنظمی پل بر روی نیروی زلزله و نحوه توزیع آن، ارتفاع ستون ها در مدل های دوم وسوم متفاوت )در یکی از ستون ها 9 متر و دیگری 7 متر(درنظرگرفته شده است. مقطع ستون ها در مدل دوم2*2 متر مربع و در مدل سوم18*1,8متر مربع لحاظ گردیده است. اتصال پایه ها به پی گیردار و به عبورگاه مفصلی است در این مقاله رفتار پایه های پل های بتن آرمه تحت اثر شتاب نگاشت های زلزله ایران و السنترو با استفاده از روش تحلیل دینامیکی غیر خطی بررسی می شود. نیروهای زلزله وارد بر پل طبق آیین نامه های، AASHTO-94، AASHTO- 83آیین نامه ژاپن، آیین نامه پیشنهادی پل ایران و نیز نتایج تحلیل دینامیکی غیر خطی، مورد مقایسه قرار می گیرد . تحلیل غیرخطی دینامیکی انجام شده شامل تعیین شکل پذیری لازم پایه ها تحت اثر شتاب نگاشت ها و تعیین منحنی تاریخچه زمانی دوران مفصل پلاستیک و تغییر مکان پایه ها می باشد. دیاگرام برش – تغییر مکان پایه ها تحت اثر شتاب نگاشت ها و لنگر های پایین پایه های پل در امتداد های طولی و عرضی تعیین و با آیین نامه های مختلف مقایسه شده است. مقایسه تحلیل انجام شده با آیین نامه های مختلف نشان می دهد که آیین نامه AASHTO- 94به نتایج تحلیل دینامیکی غیر خطی انجام شده نزدیکتر است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ