سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که خطایت را فراموش کند و از نیکوکاری ات در حقّ خودش یاد کند . [امام حسن عسکری علیه السلام]
 
سه شنبه 95 خرداد 11 , ساعت 3:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  گزارش کارآموزی عیب یابی موتورهای DC فایل ورد (word) دارای 53 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی عیب یابی موتورهای DC فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه گزارش کارآموزی عیب یابی موتورهای DC فایل ورد (word)

خلاصه گزارش
پیشگفتار
مقدمه ای پیرامون شرکت ایران خودرو
خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم
بخش اول : سرسیلندر XU7 , XU
بخش دوم: سیلندر پژو
بخش سوم: عیب یابی موتورهای DC
منابع و مآخذ

 

خلاصه گزارش

مقدمه: شرکت ایران خودرو در مرداد ماه سال 1341 تحت شماره 7352 به نام شرکت کارخانجات ایران ناسیونال در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسید و در تاریخ 15/7/1342 به بهره برداری رسید

خلاصه وضعیت موجود در سالن آلومینیوم

 درحال حاضر محصولات تولیدی سالن  آلومینیوم شامل سیلندر پژو، سرسیلندر XU7 سرسیلندر XU9 (مورد نیاز کارخانه ایرانه خودرو) و پوسته کلاچ (صادراتی) می‎باشد. در این گزارش ظرفیت سالن آلومینیوم را به تفکیک برای محصولات فوق بررسی می نمائیم

بخش اول

1- سیلندر پژو

عمده ایستگاههای کاری برای تولید این محصول شامل ایستگاه ریخته گری HP2500 شمار وزنی کنترل ظاهری و ابعادی، تمیز کاری ، کنترل تمیزکاری، شات بلاست، سوراخکاری ، واترتست، شستشو نشت گیری و کنترل نهایی می‎باشد

2- سر سیلندر XU9 , XU

برای تولید این محصول یک خط ماهیچه گیری و یک خط تولید سرسیلندر در نظر گرفته شده است در خط تولید ماهیچه ایستگاههای ساخت، تمیزکاری، سوراخکاری و پخت ماهیچه موجود است و در خط تولید سرسیلندر ایستگاههای ریخته گری L.P ،‌شماره زنی کنترل ظاهری، تمیزکاری، تخلیه ماهیچه، X-RAY ، برش راهگاه، کیوبینگ، عملیات  حرارتی ، واترتست، تمعیراتی و کنترل نهای موجود می باشد

بخش دوم

سیلندر پژو

در این قسمت وضعیت کلی دستگاهها ، تجهیزات و ایستگاههای مربوطه به تولید سیلندر پژو به همراه درصد توقفات، درصد ضایعات و ساعت کارکرد مجاز روزانه آنها تعیین می‎شود. در قسمت بعد ظرفیت این دستگاهها و ایستگاههای کاری تعیین شده و آنرا با برنامه تولید سال 80 سیلندر پژو مقایسه می کنیم

در انتها نیز نیازبهای سالن آلومینیوم برای دستیابی به برنامه تولید سال 85 سیلندر پژو بررسی و مشخص می‎شوند

پیشگفتار

دنیا پس از رنسانس و به خصوص در قرن پایانی هزاره دوم آنچنان شاهد دگرگونی های شگرفی در زمینه های علوم و فنون بوده که بسان رویایی باور نکردنی می آید. رشد چشمگیر صنعت در روزگار ما بگونه ای بوده که حتی خالق داستانهای علمی و تخیلی ژول ورن چنین چیزی به مخیله‌اش خطور نکرده و نتوانسته بود پیش بینی تحولات عصر تکنولوژی را تصور کند

حرکت شتابان صنعت به اسب افسار گسیخته ای می ماند که یارای توقف نداشته و همان طور می‌تازد. سوار بر آن صاحبان صنایع بزرگ دنیا و کشورهای توسعه یافته می باشند که فاصله خود را لحظه به لحظه از دیگر کشورها بیشتر می کنند تا عملا امیدی برای رسیدن به آنها وجود نداشته باشد. در اینجا بود که دانشگاهها با هدف به روز کردن دانشجویان خود و با هدف اینکه از رهگذر عقب نمانده و افرادی تحصیل کرده که در صنعت روز دنیا عملاً عقب مانده و ناکارآمد باشند پرورش ندهند تصمیم به ورود در این عرصه گرفتند و تلاش کردند خلأ مزبور را به گونه ای پر نمایند. بزرگترین خدمتی که این مراکز آموزشی به دانشجویان خود و به صنعت کشور نمودند برقراری واحدهایی به نام کارآموزی بود تا بدینوسیله پیوندی میان دانشگاه و صنعت بوجود آید و با همراهی و معاضدت استادان دانشگاه و نخبگان فنون در هر چه بالا بردن سطح کیفیت محصولات و صنایع بکوشند. امید است این پیوند متقابل آینده ای بهتر از آن صنعت کشور نماید

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 خرداد 11 , ساعت 3:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله فنون روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ ها فایل ورد (word) دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فنون روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ ها فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله فنون روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ ها فایل ورد (word)

مقدمه
تاریخچه روابط عمومی در ایران (قرن حاضر) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی
روابط عمومی در ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی
آموزش روابط عمومی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی
تعاریف روابط عمومی از نظر رکس ماریو
ویژگی های یک مدیر روابط عمومی
سازماندهی در روابط عمومی
افکار عمومی
وظایف روابط عمومی در سازمان
نمایشگاه
سخنرانی
سفر مطبوعاتی
معاشرت مطبوعاتی
راه اندازی دسته های مشورتی
نشریه داخلی
قفسه های اطلاعات
راه اندازی یا تک اطلاعات
آرشیو تخصصی
نظام پیشنهاد ها
گزارش اداری
تریبون آزاد کارکنان
برنامه ریزی برای رهبران فکری
انتشار کتاب و کتابچه
راه اندازی روزنامه دیواری کارکنان
برگزاری مراسم
برگزاری همایش
انتشار بولتن
مجله ویدئویی
راهنمایی ارباب رجوع و تابلو راهنما
سفر تبلیغاتی
انتشار بروشور
نتایج

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله فنون روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ ها فایل ورد (word)

1-   حسین نصیری، محمد خجسته نیا «روابط عمومی در چهار ده گفتار»

انتشارات  اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال

2-   احمد یحیایی ایله ای «مبانی روابط عمومی»

          انتشارات کتاب خانه ملی ایران سال ‏1381‏

3-   دکتر محمدمهدی فرقانی «روابط عمومی و ارتباط با رسانه ها»

انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، چاپ دوم مهر ماه سال

4-   هوشمند سفیدی «فنون روابط عمومی»

انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ دوم مهر ماه سال

مقدمه

یکی از مشکلات روابط عمومی ها درکشورما فقدان منابع علمی و مکتوب دراین حوزه می  باشد از دیرباز و از زمانی که روابط عمومی بعنوان یک رشته و حرفه در کشور ما متولد شد، به دلیل آن که تولد این حرفه جدید براساس نیازها و زیر ساخت های موجود در کشور ما جوابگوی این نهاد اجتماعی نبود، سازوکارهای مناسب هم برای توسعه و ارتقاء روابط عمومی ایجاد نشد ولی با گذشت زمان و ایجاد نیازهای جدید درجامعه در حال گذار ایران نیاز به داشتن روابط عمومی های کارآمد بیش از پیش احساس شد. با سواد شدن در صد بیشتری ازمردم، ایجاد تمایلات تساوی طلبانه، بالا رفتن توقعات مردم از حکومت، گسترش وسایل ارتباط جمعی، اهمیت یافتن هرچه بیشتر افکار عمومی، رشد صنایع و شرکتهای سهامی و … ازجمله این عوامل به شمار می روند

اداره کل تبلغیات معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی به عنوان متولی روابط عمومی های کشور همواره کوشیده است باهمکاری و هماهنگی روابط عمومی ها، ساز و کارهای لازم را جهت پیشرفت و توسعه روابط عمومی های کشور را فراهم سازد

تاریخچه

روابط عمومی در ایران (قرن حاضر) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1322 شمسی با تصویب هیأت وزیران، اداره پی به نام «اداره کل انتشارات و تبلیغات» تشکیل شد که وظیفه اصلی آن بیشتر در جهت انتشارات و تبلیغات در آن زمان بود. با تشکیل این اداره به مرور تبلیغات و ارتباطات در دستگاه های دولتی مورد توجه قرار گرفت

روابط عمومی به صورت امروزی آن حدود 37 سال در ایران قدمت دارد. اولین روابط عمومی در سال 1327 شمسی از طرف شرکت نفت ایران و انگلیس در ایران به وجود آمد که مرکز مهم ترین تشکیلات و فعالیت های آن در آبادان بود و در تهران فقط یک دفتر داشت این شرکت در توسعه فعالیت های خود به تدریج در سایر نقاط ایران از جمله اهواز، مسجد سلیمان، کرمانشاه و دیگر مناطق نفت خیز اقدام به ایجاد دفاتر نمایندگی کرد. این روابط عمومی مطابق با سلیقه و فکر موسسین انگلیسی خود به نام «اطلاعات» انتخاب شده بود از سال 1323 که همزمان با ایجاد کنسرسیوم و تأثیر و دخالت فکر و ایده آمریکایی در فعالیت های مختلف شرکت نفت بود. این بخش به نام روابط عمومی تغییر نام داد و شامل اداره ارتباط با کارکنان و روابط عمومی شد

بدین ترتیب شرکت ملی نفت ایران به وجود آورنده اولین تشکیلات روابط عمومی در ایران است. غیر از این، از تشکیل نخستین روابط عمومی در دستگاه های دولتی تاریخ دقیقی در دست نیست و اصولاً روابط عمومی در بخش دولتی با نام «انتشارات» و «مطبوعات» آغاز به کار کرد. بدین ترتیب که هر یک از موسسه های بخش دولتی در سازمان کلی خود یک دفتر انتشارات، مطبوعات دایر کردند. از این طریق چه به صورت مستقیم یعنی انتشارات و چه به صورت غیرمستقیم یعنی از طریق مطبوعات که آنها را نماینده افکار عمومی می شناختند. با مردم سایر ارباب رجوع ارتباط برقرار ساختند. این روال همچنان ادامه داشت تا این که به موجب لایحه قانونی مصوب هشتم فروردین ماه 1343 شمسی وزارت اطلاعات تشکیل شد و بعد از تأسیس وزارت اطلاعات در اواخر دهه چهل این وزارتخانه به مسأله روابط عمومی اهمیتی جدی داد و برای شروع سازمان روابط عمومی صنعت نفت با تشکیلاتی دولتی پس از مدتی تغییراتی کلی در روابط عمومی دولتی در وزارت اطلاعات انجام شد

در بدو امر قسمت هایی که در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به اعمال نوعی فعالیت های روابط عمومی اشتغال داشتند، دفاتر اطلاعات و انتشارات نامیده شدند و وزارت اطلاعات و جهانگردی پس از تصویب عنوان کلی «اداره کل اطلاعات و انتشارات و روابط عمومی» سازمانی برای روابط عمومی های دولتی تدوین کرد که بر طبق آن اداره ها باید تعدادی کارمند داشته باشند. لیکن در عمل هیچ یک از وزارتخانه ها و حتی تشکیلات بزرگ دولتی این تعدادی کارمند در بخش روابط عمومی نبوده اند. در سال 1348 شمس به پیشنهاد وزارت اطلاعات و جهانگردی و تصویب هیأت وزیران، نام دفترهای اطلاعات و انتشارات در کلیه وزارتخانه و سازمان های دولتی و وابسته به دولت به اداره «اطلاعات و روابط عمومی» تغییر نام یافت

اداره های روابط عمومی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی در عین این که فعالیت مستقل داشتند ولی از نظر سیاسی عموم فعالیت های خود را با یک اداره کل در وزارت اطلاعات و جهانگردی به نام شورای اطلاعات و انتشارات روابط عمومی هماهنگ می ساختند. و رئیس با مدیران کل روابط عمومی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی یا تائید وزارت اطلاعات به این سمت برگزیده می شدند

روابط عمومی در ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب انقلاب ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در بیست و دوم بهمن ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و هفت وزارت اطلاعات و جهانگردی هم بر طبق مصوبه مورخ هفت خرداد ماه سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت شورای انقلاب به وزارت ارشاد ملی و حدود یک سال و نیم بعد به وزارت ارشاد اسلامی تغییر یافت

آموزش روابط عمومی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی

تاریخ آموزشی روابط عمومی در ایران را می  توان به دو دوره مجزا تقسیم کرد. الف: دوره های اولیه کوتاه مدت که در سال 46-1343 به صورت سمینار برگزار شد

ب: تأسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی درسال 1346 بود. و نخستین کلاس ها، سخنرانی ها و سمینارهای روابط عمومی درایران توسط شرکت ملی نفت ایران و وزارت اطلاعات و جهانگردی از سال 1343 آغاز شد و تا سال 1346 که بعداً به نام دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تغییر نام داد. ادامه داشت و نزدیک به (1170) نفر تا پیروزی انقلاب اسلامی (1357) در رشته روابط عمومی از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند. روابط عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رشته روابط عمومی از فهرست تحصیلات آموزش عالی کشور حذف شد ولی با تلاشهای مجدانه دو نفر از استادان معتبر این رشته که در حقیقت بنیانگذاران آموزش در رشته های ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی بودند. مانند آقایان دکتر کاظم معتمد نژادو دکتر حمید نطقی فعالیت ها و تبلیغات فارغ التحصیلان سابق این دانشکده در مؤسسات دولتی وجامعه، انتشار مقالاتی در روزنامه کیهان و اصرار دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی مجدداً رشته روابط عمومی در نظام آموزشی کشور نه به عنوان یک رشته مستقل بلکه به عنوان یک شاخه از علوم ارتباطات بازگشایی شدو از سال 1369 درگرایش روابط عمومی به پذیرش دانشجو پرداخت، در دانشگاه علامه طباطبائی از سال 1369 با 17 نفر دانشجو پذیرفته شدگان بودند و تا سال 1375 به 43 نفر رسید. یکی از مدرسان این رشته درمورد علل بازگشایی رشته روابط عمومی چنین می گوید : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که رشته های مختلف تحصیلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت به سبب عملکرد نادرست روابط عمومی ما در قبل از انقلاب این رشته به زیر سؤال رفت و عنوان شد که این رشته فایده ای ندارد و متأسفانه به محاسن آن اشاره نشد

اما سازمان ما و ارگان ها به طور جدی نسبت به روابط عمومی احساس نیاز کردند و به این نتیجه رسیدند که نمی توان بدون روابط عمومی فعالیت دورن سازمانی و برون سازمانی سالم داشت، این مسئله مطلع خوبی برای روابط عمومی مابود. در زمینه برنامه های آموزشی روابط عمومی پس از پیروزی انقلاب دکتر معتمد نژاد چنین می گوید: دروسی تدریس شده، در زمینه روابط عمومی طبق برنامه ای است که دکتر حمید نطقی حدود 7 سال پیش برای تدریس در دانشگاه ارایه دادند واز آن زمان به بعد این رشته براساس همان برنامه تدریس می  شود. به هر حال می  توان نتیجه گرفت که برنامه آموزشی روابط عمومی در ایران کم و بیش همانی است که درسایر کشورهای جهان برای آموزش دراین رشته وجود دارد

تعاریف روابط عمومی از نظر رکس ماریو

روابط عمومی دانشی است که به وسیله آن سازمان آگاهانه می کوشند تابه مسئولیت اجتماعی خویش عمل نمایند و بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای مؤسسه اهمیت دارند به دست آورند

1-دانش         2-آگاهانه      3-مسئولیت اجتماعی  4-تفاهم و پشتیبانی وبستر درمورد روابط عمومی می نویسد

روابط عمومی وکیل مدافع مؤسسه دربیرون و مدعی مردم در داخل مؤسسه است

روابط عمومی چشم و گرایش مدیریت است

روابط عمومی ارتباطی دو جانبه بین افکار عمومی و مدیران است

روابط عمومی هنر است

روابط عمومی ترکیبی از علم، هنر و فن است

ویژگی های یک مدیر روابط عمومی

1-مهارت فنی 2-مهارت انسانی،      3-مهارت ادراکی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 خرداد 11 , ساعت 3:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله نگاه و معنا در هنر عکاسی فایل ورد (word) دارای 78 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاه و معنا در هنر عکاسی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله نگاه و معنا در هنر عکاسی فایل ورد (word)

پیشگفتار

مقدمه

عکاسی‌

فصل‌ اول‌

دستگاه‌ بینایی‌

ژاک‌ لکان‌

1-1- لحظه‌ی‌ رویت‌ – چگونگی‌ دیدن‌ از دیدگاه‌ ژاک‌ لکان‌

چشم روشنایی

رولان بارت

2-1- روئت عکاسی از دیدگاه رولان بارت

فصل‌ دو‌م

دیدن در عکاسی – خواستگاه عکاس;

فصل‌ سو‌م

گزینش کادر

2-3- ثبت‌ عکس‌ – فنون‌ عکاسی‌

فصل‌ چهارم

زیبایی شناسی در عکس;

فهرست اعلام

فهرست‌ منابع‌ و مآخذ

مقدمه

 عکاسی‌

اندیشه‌ انتقادی‌ در باب‌ عکاسی‌ در سده‌ی‌ بیستم‌، بحث‌هایی‌ در قبال‌ قبول‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شکل‌ هنری‌ درابتدای‌ این‌ قرن‌، آثاری‌ در باره‌ تأثیر عکاسی‌ بر رسانه‌های‌ هنری‌ قدیمی‌تر، تحول‌ تاریخ‌ این‌ رسانه‌ و آثار اخر نویسندگان‌ و در راستای‌ ارائه‌ی‌ نظریه‌ی‌ در باره‌ این‌ راسانه‌ را در بر می‌گیرد

بسیاری‌ از آثار متأخر در زمینه‌ عکاسی‌ معطوف‌ به‌ جریانهای‌ گوناگون‌ اندیشه‌ی‌ پسی‌مدرن‌ در راستای‌ شالوده‌شکنی‌مدرنیسم‌ در هنر است‌

در نظر نویسندگان‌ و هنرمندانی‌ که‌ این‌ آثار اخیر را عرضه‌ کرده‌اند، پسی مدرنیسم‌ را بحرانی‌ در فرآیند بازنمایی‌ غرب‌تعریف‌ کرد و عکاسی‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ ر در آن‌ ایفا کرده‌ است‌

بسیاری‌ از نظریه‌پردازان‌ مطرح‌ حوزه‌ی‌ عکاسی‌ را به‌ خاطر سرشت‌ بینا رشته‌ایی‌اش‌ مورد توجه‌ قرار می‌دهند. شاید تنها خصلت‌ غالب‌ این‌ رسانه‌ انعطاف‌پذیری‌اش‌ باشد. این‌ نکته‌ با کاربردهای‌ گوناگون‌ این‌ رسانه‌ در عرصه‌ فرهنگ‌روشن‌ می‌شود. کاربردهایی‌ که‌ تنها بخش‌ اندکی‌ از آنها وجه‌ی‌ هنری‌ دارند

نخستین‌ تاریخ‌ جامع‌ عکاسی‌ بو مونت‌ نیوهال‌ بود. به‌ عنوان‌ کاتالوگ‌ نمایشگاهی‌ در «موزه‌ هنر مدرن‌» با نام‌ «عکاسی‌: 1937-1839» نوشته‌ بود، نقش‌ بسیار مهمی‌ در مورد پذیرش‌ قرارگرفتن‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شکل‌ هنری‌ مشروع‌ ایفاکرد

در اوایل‌ سده‌ بیستم‌، شکافی‌ میان‌ دو گونه‌ عکاسی‌ در آمریکا پدید آمد؛ گونه‌یی‌ که‌ از خصلت‌ اجتماعی‌ این‌ رسانه‌ بهره‌می‌گرفت‌ و گونه‌‌ئی‌ که‌ با برداشت‌ ناب‌گرایانه‌ی‌ عکاسی‌ «هنری‌» همخوان‌ بود

این‌ شکاف‌ موجود میان‌ عکاسی‌ هنری‌ و عکاسی‌ مستند رویارویی‌ دو اسطوره‌ی‌ عامیانه‌ یکی‌ نمادگرا و دیگری‌واقع‌گراست‌

در کار ناب‌گرایان‌، از آن‌ جا که‌ هنر بیان‌ حقیقت‌ درونی‌ به‌ شمار می‌رود عکاسی‌ یک‌ نهان‌ بین‌ است‌. اما در عکاسی‌مستند عکاس‌ یک‌ شاهد و عکس‌ گزارشی‌ از حقیقت‌ تجربی‌ است‌

در اروپا عکاسان‌ اجتماعی‌، کارشان‌ را بر پایه‌ی‌ واقع‌ گرایی‌ طبقاتی‌ استوار کرده‌ بودند. والتر بنیامین‌ از نخستین‌نظریه‌پردازانی‌ بود که‌ در بستری‌ سیاسی‌ در باره‌ عکاسی‌ دست‌ به‌ قلم‌ برد.او تأثیر تکنولوژی‌ بر شاخه‌های‌ مختلف‌ هنررا مورد توجه‌ قرار داده‌ است.‌ با تکثیر مکانیکی‌ که‌ به‌ واسطه‌ عکاسی‌ امکان‌پذیر شد اقتدار اثر هنری‌، یا به‌ تعبیر بنیامین‌«هاله‌»ی‌ بی‌همتای‌ آن‌ از بین‌ می‌رود. حال‌ انبوه‌ نسخه‌های‌ بدل‌ جای‌ نسخه‌ی‌ اصل‌ را می‌گیرد. یکی‌ از عمیق‌ترین‌ عواقب‌ تکثیر مکانیکی‌ برای‌ هنر که‌ بنیامین‌ در مقابله‌ خود به‌ آن‌ پرداخته‌ رسیدن‌ به‌ این‌ تصور می‌باشد که‌ هنر دیگر مبتنی‌بر آئین‌ نبوده‌، بلکه‌ بر پایه‌ی‌ سیاست‌ استوار شده‌ است‌. اساس‌ این‌ تصور را کاهش‌ فاصله‌ی‌ موجود میان‌ بیننده‌ و اثرهنری‌ تشکیل‌ می‌داد. با افزایش‌ دست‌رس‌پذیری‌ اثر هنری‌، ارزش‌ آئینی‌ آن‌ کاهش‌ می‌یابد

سرآغاز اندیشه‌ی‌ پسی‌مدرن‌ در هنر را می‌توان‌ در ساختارگرایی‌ و پساساختارگرایی‌ به‌ ویژه‌ در نوشته‌های‌ رولان‌ بارت‌ یافت‌. نوشته‌های‌ بارت‌ اهمیت‌ خاصی‌ در زمینه‌ی‌ عکاسی‌ و تکوین‌ یک‌ «نظریه‌ی‌ عکاسی‌» دارند. بارت‌ در مقاله‌ی‌ «پیام‌عکاسانه‌» (1961) «نوع‌» خاصی‌ از عکاسی‌ یعنی‌ عکاسی‌ مطبوعات‌ را مورد بررسی‌ قرار می‌دهد. جریان‌های‌ تازه‌ دنیای هنردر اواخر دهه‌ی‌ هفتاد عکاسی‌ را در محور نقدهای‌ خود بر مقوله‌ی‌ «بازنمایی‌» قرار دادند. این‌ روی‌ کرد متخصصان‌ هنرمفهومی‌ به‌ عکاسی‌ در اواخر دهه‌ی‌ شصت‌ و در دهه‌ی‌ هفتاد، اساساً از اشتیاقی‌ مدرنیستی‌ به‌ خلق‌ هنری‌ نشأت‌می‌گرفت‌ که‌ برداشتهای‌ سنتی‌ از ماهیت‌ هنر را متزلزل‌ می‌سازد

دامنه‌ی‌ تأثیرگذاری‌ هنر مفهومی‌ حوزه‌های‌ سنتی‌تر عکاسی‌ را نیز فرا گرفت‌. اگرچه‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شکل‌ هنری‌مدرنیستی‌ پذیرفته‌ شده‌ بود، مقتضیات‌ این‌ هدف‌، یعنی‌ خلوص‌ و خودآئینی‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ رسانه‌، دیگر از جمله‌مسائل‌ مطرح‌ در دنیای‌ هنر به‌ شمار نمی‌رفتند. جالب‌ آن‌ که‌ توجه‌ فزاینده‌ به‌ این‌ رسانه‌ به‌ نوبه‌ی‌ خود ارزش‌ اقتصادی‌آن‌ در دنیای‌ هنر را افزایش‌ داده‌ است‌. محوریت‌یابی‌ عکاسی‌ به‌ این‌ معنا است‌ که‌ عکاسی‌ دیگر چون‌ گذشته‌ در دنیای هنر غریبه‌ نیست‌. در دهه‌ی‌ هشتاد دنیای‌ هنر به‌ طرز فزاینده‌یی‌ به‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ راهی‌ برای‌ برقراری تماس‌ تازه‌یی‌ باامور اجتماعی‌ و درنتیجه‌ به‌ عنوان‌ وسیله‌  برای‌ جان‌بخشی‌ دوباره‌ به‌ کالبد هنر توجه‌ نشان‌ داد. عکاسی‌ در اکثر آثار این‌دوره‌ محملی‌ برای‌ نقد محسوب‌ می‌شود؛ آثار اولیه‌ سیندی‌ شرمن‌ معطوف‌ به‌ راه‌یابی‌ به‌ نوع‌ نگاه‌ عکس‌های‌ فیلم‌های‌هالیوودی‌ به‌ منظور افشای‌ ایدئولوژی‌ عامل‌ در آن‌ها بود

در دهه‌ نود، جاناتان‌ کرری‌ (1990) با مردود دانستن‌ روایت‌ خطی‌ پیشرفت‌ فنی‌ که‌ از «اتاقِ تاریک‌» (کامرا آبسکورا)آغاز شده‌ به‌ عکاسی‌ امروزی‌ می‌انجامد، سرمشق‌ تازه‌یی‌ برای‌ تفکر در باب‌ عکاسی‌ در چهار چوب‌ چشم‌انداز غرب‌ ارائه‌ می‌کند. نظری‌ در اوایل‌ سده‌ی‌ نوزدهم‌ را نشان‌ می‌دهد که‌ طی‌ آن‌ راستای‌ بحث‌ از نورشناسی‌ هندسی‌ به‌برداشت‌ فیزیولوژیکی‌ از بینایی‌ معطوف‌ می‌شود. در گزارش‌های‌ تاریخی‌ پیشین‌ از سیر تحولات‌ عکاسی‌ «اتاق ِتاریک‌» به‌ عنوان‌ الگوی‌ دوربینهای‌ امروزی‌ مورد توجه‌ قرار می‌گیرد اما او در بحث‌ خود این‌ طرز فکر را کنار می گذارد وسرمشق‌ جدید او تازه‌ ترین‌ جهت‌گیری‌های‌ رسانه‌ی‌ عکاسی‌ به‌ سوی‌ فن‌آوری‌های‌ رایانه‌ای‌ است‌

فصل‌ اول‌

دستگاه‌ بینایی‌

قسمتهای‌ اصلی‌ چشم‌ انسان‌ مشخص‌ شده‌ است‌. نور از طریق‌ قرنیه‌ شفاف‌ وارد چشم‌ می‌شود. مقداری‌ نوری‌ که‌ وارد چشم‌ می‌شود، تابع‌ قطر مردمک‌ است‌، سپس‌عدسی‌، نور را برروی‌ سطح‌ حساس‌ به‌ نام‌ شبکیه‌ متمرکز می‌سازد عدسی‌ چشم‌ تقریباً همانند عدسی‌ دوربین‌ کارمی‌کند. انقباض‌ و انبساط‌ مردمک‌ بوسیله‌ دستگاه‌ عصبی‌ خودمختار تنظیم‌ می‌شود. بخش‌ پاراسمپاتیک‌ تغییرات‌اندازه‌ مردمک‌ را بر حسب‌ تغییرات‌ میزان‌ روشنایی‌ کنترل‌ می‌کند. (همانند دیافراگم‌ دوربین‌ عکاسی‌) بخش‌ سمپاتیک‌نیز اندازه‌ مردمک‌ را کنترل‌ می‌کند، و در شرایط‌ هیجانی‌ شدید، چه‌ خوشایند یا ناخوشایند، موجب‌ باز شدن‌ مردمک‌می‌شود. حتی‌ تحریکات‌ هیجانی‌ خفیف‌ نیز، اندازه‌ مردمک‌ را به‌ گونه‌ای‌ منظم‌ تغییر می‌دهد. شبکه‌ سطحی‌ که‌ درقسمت‌ عقب‌ چشم‌ قرار گرفته‌، در برابر نور حساس‌ است‌، و سه‌ لایه‌ اصلی‌ دارد

الف‌: میله‌ها و مخروط‌ها

یاخته‌هایی[1]‌ هستند حساس‌ در برابر نور (گیرنده‌های‌ نور) که‌ انرژی‌ نورانی‌ را به‌ علامتهای‌ عصبی‌ تبدیل‌ می‌کنند

ب‌: یاخته‌های‌ دوقطبی‌

این‌ یاخته‌ها با میله‌ها و مخروط‌ها در ارتباطند

ج‌: یاخته‌های‌ عقده‌ای‌

رشته‌های‌ آنها عصب‌ بینایی‌ را تشیل‌ می‌دهد. ‌‌‌عجیب‌ است‌ که‌ میله‌ها و مخروطها لایه‌ پشتی‌ شبکیه‌ را تشکیل‌می‌دهند. امواج‌ نور نه‌ تنها باید از عدسی‌ و مایعاتی‌ که‌ کره‌ چشم‌ را پر می‌کنند. که‌ هیچکدام‌ وسایل‌ مناسبی‌ برای‌ انتقال‌نور نیستند – ، بگذرند، بلکه‌ باید از شبکه‌ رگهای‌ خون‌ و یاخته‌های‌ عقده‌‌ای نیز که‌ در داخل‌ چشم‌ قرار دارند، عبور کنند تا به‌گیرنده‌های‌ نوری‌ برسند، (جهت‌ پیکان‌ها‌ در نشانگر جهت‌ نور است‌). اگر به‌ یک‌ زمینه‌ همگون‌، مانند آسمان‌ آبی‌، خیره‌شوید، می‌توانید حرکت‌ خون‌ را در داخل‌ رگهای‌ خونی‌ شبکیه‌ که‌ در جلو میله‌ها و مخروطها قرار دارند، ببینید. دیواره‌رگهای‌ خونی‌ به‌ صورت‌ یک‌ جفت‌ خط‌ باریک‌ در پیرامون‌ مرکز دید چشم‌ به‌ چشم‌ می‌خورد، و نیز اشیاء پولک‌ مانندی‌را می‌بینید که‌ به‌ نظر می‌رسد بین‌ این‌ خطوط‌ باریک‌ در حرکت‌ هستند، اینها همان‌ گلبولهای‌ قرمز خون‌ هستند، که‌ دررگها شناورند

حساسترین‌ بخش‌ چشم‌ (در روشنایی‌ عادی‌ روز) قسمتی‌ از شبکیه‌ است‌ که‌ لکه‌ زرد نام‌ دارد. در فاصله‌ای‌ نه‌ چندان‌دورتر از لکه‌ زرد، یک‌ ناحیه‌ غیر حساس‌ وجود دارد که‌ آن‌ را نقطه‌ کور می‌نامند؛ در این‌ ناحیه‌ است‌ که‌ رشته‌‌های عصبی‌یاخته‌های‌ عقده‌ای‌ شبکیه‌ به‌ هم‌ می‌رسند، و عصب‌ بینایی‌ را تشکیل‌ می‌دهند. گرچه‌ ما معمولاً متوجه‌ نقطه‌ کورنمی‌شویم‌، اما وجود آن‌ را می‌توان‌ به‌ آسانی‌ نشان‌ داد

میله‌ها و مخروط‌ها، مهمترین‌ یاخته‌های‌ شبکیه‌، گیرنده‌های‌ نوری‌ هستند، یعنی‌ میله‌های‌ استوانه‌ای‌ و مخروطهای‌پیازی‌ شکل‌. مخروطهایی‌ که‌ فقط‌ در بینایی‌ روز فعال‌ هستند به‌ ما امکان‌ می‌دهند، هم‌ رنگهای‌ بی‌ فام‌ (سفید، سیاه‌ ورنگهای‌ خاکستری‌ بین‌ این‌ دو) و هم‌ رنگهای‌ فامی‌ (قرمز، سبز، آبی‌، زرد) را ببینیم‌. میله‌ها بیشتر در شرایط‌ کم‌ نور(روشنایی‌ گرگ‌ و میش‌ شب‌) فعالند. و فقط‌ دیدن‌ رنگهای‌ بی‌ فام‌ را میسر می‌سازند – درست‌ مانند تفاوت‌ فیلم‌ سیاه‌ وسفید و رنگی‌ که‌ از لحاظ‌ حساسیت‌، معمولاً فیلم‌های‌ سیاه‌ و سفید از حساسیت‌ بیشتری‌ برخوردارند

در سطح شبکیه بیش از 6 میلیون مخروط و 100 میلیون میله به طور ناهمسان پراکنده اند. در مرکز لکه زرد فقط مخروطها قرار دارند و 50000 مخروط در ناحیه کوچکی به مساحت یک میلی متر مربع جمع شده اند، ذر ناحیه خارج از لکه زرد، هم میله ها و هم مخروطها یافت می شوند و هرچه از مرکز شبکیه به پیرامون آن نزدیک می شویم، از تعداد مخروطها کاسته می شود. در ناحیه لکه زرد نسبت به نواحی پیرامونی، جزئیات بهتر دیده می شود

اگر بخواهیم چیزی را روشنتر ببینیم، باید مستقیم به آن نگاه کنیم تا تصویر آن روی لکه زرد بیفتد. در ناحیه پیرامون با برخورداری از میله های حساس بیشتر، مناسب ترین ناحیه برای تشخیص نقاط کم نور است. (تفکیک دیداری[2] بهتر صورت می گیرد)

ژاک‌ لکان

روان‌ کاو فرانسوی‌ بود. او مقتدرانه‌ترین‌ و چشم‌گیرترین‌ تأثیرات‌ را بر متفکران‌ درون‌ و بیرون‌ حوزه‌ی‌ روان‌ کاوی‌گذاشته‌، موجب‌ پیشرفت‌هایی‌ در نقادی‌ ادبی‌، فلسفه‌، فمینیسم‌ و نظریه‌ی‌ سینما شده‌ است‌. او در سال‌ 1934 ‌به‌عضویت‌ «مؤسسه‌ی‌ روان‌ کاوی‌ پاریس‌» درآمده‌ بود، در سال‌ 1952 به‌ همراه‌ جمعی‌ «انجمن‌ روان‌ کاوی‌ پاریس‌» رابنیان‌ کرد. او در سال‌ 1963 «آموزشگاه‌ فرویدی‌ پاریس‌» را بنیان‌ گزاری‌ کرد. لکان‌ در طول‌ دهه‌ی‌ سی توجه‌ خاصی‌ به‌سورئالیست‌ها داشت‌ سورئالیست‌ تأثیر حائز اهمیتی‌ بر لکان‌ گذاشت‌؛ بسیاری‌ از اشارات‌ ادبی‌ که‌ در نوشته‌های‌ لکان‌یافت‌ می‌شوند اشاراتی‌ به‌ آرا و آثار مؤلفان‌ سورئالیست‌ بوده‌ و سبک‌ خود وی‌ نیز از جهاتی‌ مرهون‌ آثار آنان‌ می‌باشد.به‌ نظر لکان‌ «روان‌شناسی‌ “من‌”» حاکی‌ از منطبق‌ سازی‌ فرد با یک‌ محیط‌ پیرامونی‌ و نادیده‌ انگاشتن‌ این‌ کشف‌ فرویدی‌بود که‌، همچنان‌ که‌ مرحله‌ی‌ آینه‌یی‌ اثبات‌ می‌کند، «من‌» (ego) محصول‌ همذات‌ پنداری‌ بیگانه‌ساز بوده‌، هم‌ ارز سوژه‌ نبوده‌، و بنابراین‌ نمی‌تواند حاکم‌ موضع‌ خویش‌ باشد. به‌ عقیده‌های‌ او معنا درو از طریق‌ زنجیره‌ی‌ از دال‌هاپدید می‌آید؛ معنا در یک‌ عنصر واحد موجود نیست‌. اگرچه‌ لکان‌ کار اصلی‌ خود را تثبیت‌ موقعیت‌ روان‌ کاوان‌ و دفاع از بازگشت‌ به‌ فروید می‌دانست‌، با این‌ حال‌، اثار او کاربست‌های‌ گوناگونی‌ یافته‌ و به‌ جزئی‌ از حوزه‌ی‌ فرهنگی‌عمومی‌یی‌ بدل‌ شده‌اند

1-1- لحظه‌ی‌ رویت‌ – چگونگی‌ دیدن‌ از دیدگاه‌ ژاک‌ لکان‌

دیدن‌ عبارت‌ است‌ از داشتن‌ مفهومی‌ از چیزی‌ که‌ مقابل‌ چشم‌های‌ ما قرار دارد بی‌ آن‌ که‌ نیازی‌ به‌ فکر کردن‌ در باره‌ آن‌باشد

به‌ منظور درک‌ کردن‌ این‌ تجربه‌ که‌ فکر کردن‌ در آن‌ نقشی‌ بازی‌ نمی‌کند باید به‌ دنیای‌ بصری‌ دوران‌ کودکی‌، به‌ اصل‌ ومنشاء درک‌ فضا برای‌ همه‌ ما بازگردیم‌. گویی‌ که‌ هنر، سینما و عکاسی‌ بطور تصادفی‌ در آن‌ حوزه‌ قرار می‌گیرد. نوزاد دوتا شش‌ ماهه‌ فرشته‌وار لبخند می‌زند. احتمالاً فکر می‌کند فرشته‌ کوچکی‌ روی‌ سقف‌ اتاقِ در پرواز است‌

زمانی با صورتی‌ که‌ منظره‌ای‌ برای‌ نگاه‌ کردن‌ بشمار می‌رود – از چشم‌های‌ مادرش‌ گرفته‌ تا چشمهای‌ آدمک‌ مقوایی‌ که‌ به‌ اونشان‌ داده‌ می‌شود – واکنش‌ کاملاً شادمانه‌ او لبخند است‌، لبخحند زیبایی‌ که‌ در برخورد با هر چشمی‌ خوشامدگویی‌می‌کند

تا زمانیکه‌ تمایزی‌ بین‌ چیزها برقرار نیست‌ همه‌ آن‌ها یکی‌ و یکسان‌ بنظر می‌رسند، به‌ چیزی‌ فکر کرده نمی شود، همه چیز جنبه بلاواسطه دارد

از نظر نوزاد، شب یا روز، خوابیدن یا بیدار بودن، اشیاء یا اشخاص وجود ندارد. او در تجربه اولیه لذت، تقریباً در خارج از زمان غرقه می شود و با ابدیت و شفافیت همه جا پیوند می خورد

او در بهشت شکلهای سیال، عجین شده در دنیای پیش از شناخت رنگها و نورهای اولیه بسر می برد ولیکن در لبه مرحله آشنایی با رنگ و فرم زندگی می کند

با وجود این، از آن چه چشمهایش می بیند، ادراکی ندارد. آنگاه، با ادراک، اشتیاق توأم با نگرانی و دلهره پدید می آید

حدود شش ماهگی، نوزاد از لبخند زدن به هر کسی، جز مادر خود، یعنی نخستین حامی و دستیارش، دست می کشد. شروع می کند به دوست داشتن «موجود» دیگری – آن (دیگر)ی است. اکنون می داند که او، یعنی مادرش، وجود دارد، درون و بیرون را کشف می کند و آنچه را می بیند تشخیص می دهد، و فضای دوروبر، صرفاً تصویری بر صفحه چشم او نیست که سابقاً (کلیت)ی بی اعتبار بشمار می رفت

چشم از آن چه می بیند جدا می شود و به صورت عضوی مجزا درمی آید: نماد فقدان حالت اولیه.[2]

با این فقدان اولیه است که آگاهی از وجود «فاعل» حاصل می شود

در این مرحله، نوزاد منظر چیزها را آنسان که ظاهر می شوند به کناری می‌گذارد و آن ظاهر، حالت صورتک برای او پیدا می کند

چه سقوطی! نوزا د ر این جا در زمان حال به چرخش درمی آید و همزمان تشخیص می دهد که در این جا و زیر سقف آسمان (روی زمین) است.[3]

نوزاد از دیدن چشمهای خود درآینه شگفت زده می شود. در این جا ضروری است که جریان را بطور دقیق تر بررسی کنیم. در این جا، من (نوزاد) در مقابل آینه ایستاده ام، درحالی که فکر می کنم. ضمناً تلاش به عمل می آورم بین تصویری که می بینم و (موجود)ی که حس می کنم – که خود من باشد – ارتباطی برقرار کنم و ادراک من بین این فاصله، از سویی به سوی دیگر، نوسان می کند تا این که سرگیجه می گیرم

من در حالتی از همپاشیدگی بصری که سرانجام غیر قابل تحمل می شود گرفتار می شوم

عامل مخربی برای محق بودن خود در این چندتایی بودن تصاویری که پس و پیش بازتاب می شوند وجود دارد

من، زنده اما فناپذیر، با این احساس که چیزی نیستم جز یک ظاهر، یک پوشش پوستی، که از طریق سوراخ سیاه رنگ کوچکی – مردمک چشم من – آگاهی به درون راه می یابد و من تحت تأثیر آن قرار می گیرم به فکر فرو می روم. بنظر می رسد تجربه، نکته ای به من می گوید که من، به استثناء چشم هایم که از طریق آن ها سقوط خود را مشاهده می کنم، زن یا مردی نیستم که دیگران می‌بینند. من، صورتکی نیستم که آنان می بینند، و با وجود این، صورتکی هستم که ابراز وجودی من و ظاهر  من است. بنابراین، بین «ظاهری» (نموداری) و «واقعی». «نگاه» قرار دارد که از «هستی» اولیه من باقی می ماند

نقطه ای کوچک، نقطه ای که منطق و برهان به تدریج در آن جا می گیرد و این، نماد فقدان اولیه (اصلی) بشمار می رود که از لحظه محروم شدن از دوتایی دیدن نشانه دارد

«بی تردید از طریق میانجی بودن صورتکها است که زن و مرد به شدیدترین وجه با موجودیت درونی خود نسبت به یکدیگر برخورد می کند.»[4]

همه مجبورند موقعیت خود را  در این ثبت تصویری پیدا کنند و آن را به منزله پرده سینما، یا به منزله تأتر و یا در یک تصویر، در نظر بگیرند

از آن جا چشم، پنجره روح (درون) است، روح پیوسته در بیم بسر می برد به اندازه ای که هر زمان موجودی در مقابل چشم حرکت کند که موجب ترس ناگهانی انسان بشود او فوراً دست های خود را برای حفاظت از قلب خویش که زندگانی را به مغز می رساند، جایی که سرور تمامی حواس ها مسکن دارد، و نه برای حفاظت از شنوایی و نه برای حفاظت از حس چشایی یا بویایی بالا نمی‌برد، اما احساس بیم پدید آمده که بی درنگ به بستن چشم ها و روی هم نهادن پلک ها با سرعت قانع نیست موجب می شود که او بطور ناگهانی به جهت مخالف سر بچرخاند؛ و اگر هنوز هم احساس امنیت نمی کند، چشم ها را با یک دست بپوشاند و دست دیگر را برای این که به صورت مانعی در مقابل عامل هراس و بیم بشود به جلو دراز کند.[5]

بینایی، تمامی میدان بصری را به شیوه ای که عادی شده، در بر می گیرد

چشم دوختن متضمن مقصود و منظور است که به نقطه ای در میانه میدان بصری، یعنی نقطه ثابت نگاه، با رغبت هدایت می شود

فیزیولوژیست ها می گویند که نگاه دقیق (نگاه خیره) زاویه ای یک یا دو درجه می سازد؛ بینایی معمولی، زاویه ای بیست درجه می سازد و بینایی کلی و محیطی، زاویه ای دویست درجه. دست های خود را در زاویه ای چهل و پنج درجه نسبت به خط بینایی دراز کنید خواهید دید که شمردن انگشت هایتان دشوار است. اما، دیدن حرکت آن ها کاملاً امکان پذیر است

چشم روشنایی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 خرداد 11 , ساعت 3:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله اهمیت بودجه برای دولت فایل ورد (word) دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اهمیت بودجه برای دولت فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله اهمیت بودجه برای دولت فایل ورد (word)

مقدمه  
دورنمای بودجه       
بودجه اجرایی(قوه مجریه)            
بودجه تخصیص یافته (یا تخصیص بودجه)   
بودجه تخصیص نیافته (یا عدم تخصیص بودجه)    
مدیریت و اجرای بودجه
اصلاحات بودجه ای    
گزارشگری بودجه      
چه وجوهی در بودجه دولت گنجانده می شود ؟ (تصویب می شود)        
وجوه مستقل عمومی  
وجوه مستقل درآمد اختصاصی           
وجوه مستقل طرحهای عمرانی(سرمایه ای)  
وجوه مستقل بازپرداخت دیون بلند مدت     
وجوه مستقل وجوه سرمایه ای
وجوه مستقل امانی (سپرده)            
اختلاف بین بودجه و GAAP (اصول پذیرفته شده حسابداری)         
تفاوتها در مبنای حسابداری            
تفاوتهای زمانبندی     
تفاوتهای نظری و تفاوت در اجزا یا (موجودیتها یا عناصر)             
کنترل بودجه ای       
خلاصه

مقدمه :

بیشتر سازمانهای دولتی , تجاری یا غیر انتفاعی از بودجه بندی جهت اطمینان نسبت به اینکه منابع آنها طبق مقاصد و اهداف مدیریت به مصرف می رسد, و همچنین جهت سهولت در نتیجه گیری از علمیات طبق طرحهای مدیریت, استفاده می کنند

در سازمانهای دولتی بودجه بندی از اهمیت زیادی برخوردار است , چونکه بودجه, جهت مصرف منابع عمومی , چارچوب و برنامه ارایه می کند

از دیدگاه گزارشگری مالی و حسابداری , بودجه در سازمانهای دولتی جزء اصلی سازمان در رسیدن به اهداف حسابداهی که در فصل(2) دوم توضیح داده شد, می باشد

بودجه در سازمانهای دولتی عموماً , نشاندهنده قوانین اتخاذ شده می باشد. که اهمیت بیشتری از ابزارهای برنامه ریزی مالی دارد. چونکه بسیاری از سازمانهای دولتی از GAAP جهت تهیه بودجه پیروی نمی کنند. دولت, با مقایسه بودجه ای که بر اساس GAAP تهیه نشده با بودجه ای که مبتنی بر GAAP تهیه شده است به اهداف پاسخگویی خود می رسد

در این فصل , فرآیند بودجه بندی در سازمانهای دولتی و موضوعات مهم در مورد اطلاعات بودجه ای که در صورتهای مالی دولت ثبت شده است را مورد بررسی قرار می دهیم

دورنمای بودجه:

NCGAS(1) یک , (حسابداری دولتی و اصول گزارشگری مالی و مفاد NCGAI(10)) , تحت عنوان گزارشگری بودجه ای دولتی و عمومی , دورنمای اطلاعاتی مفیدی درباره فرآیند بودجه بندی ارایه شده است

یکی از مشکلات مهم فرآیند بودجه بندی, تعریف فرآیند بودجه است, چونکه بودجه نتیجه کار قوه مقننه است

بسیاری از واحدهای دولتی از عوامل ذکر شده در فوق دور هستند

در عین حال , بحث های ارایه شده در زیر, اطلاعات کافی را جهت تهیه بودجه و برخورد با موضوع بودجه بندی در سازمانهای دولتی, و موسسات عمومی ارایه و آنها را توانمند می سازد

بودجه اجرایی
بودجه تخصیص یافته
بودجه تخصیص نیافته

-         بودجه اجرایی

 فرآیند بودجه بندی , با تهیه بودجه اجرایی شروع می شود که توسط بخشهای اجرایی دولت این امر صورت می گیرد.که بعد از تهیه آن به قوه مقننه تسلیم می شود, (NCGAI(1)) بودجه اجرایی را بهصورت زیر تعریف می کند

“جمع آوری اطلاعات وپیشنهادات و برآوردهای ارایه شده و ثبت شده برای قوه مقننه , که توسط سازمان برنامه و بودجه و یا اداره بودجه تهیه می شود.”

این بودجه نشاندهنده , تلاش سازمان برنامه و بودجه برای گردآوری و پردازش همه

در خواستها نیازهای بودجه ای برای هزینه کردن اعتبارات ثبت شده بوسیله موسسات دولتی مختلف و قسمتهای دولتی مختلف, می باشد

این بودجه همچنین , شامل برآوردهایی در مورد درآمد های مورد انتظارو سایر منابع مالی می باشد, که جهت پرداخت هزینه های اعتبارات تصویب شده استفاده می شوند می باشد

بعلاوه برای تقاضاهای خاص موسسات دولتی, بودجه اجرایی باید در برگیرنده هزینه هایی که برای قسمتهای مختلف مورد نیاز است نیز باشد

برای مثال, مبالغی برای بازپرداخت بدهی , که این مبالغ از لحاظ میزان پرداخت و اینکه آن پرداختها صورت می پذیرند, فقط در دستگاههای دولتی در نظر گرفته می شود

وجوه بازنشستگی کارمندان مثالهای دیگری از هزینه هایی است که معمولاً توسط بخشهای اجرایی تعیین می شود

-         بودجه تخصیص یافته (یا تخصیص بودجه)

قسمتهای اجرایی , معمولاً بودجه اجرایی قوه مقننه و دولت را می پذیرند, بعد از گفتگو ها و مذاکرات بین قسمتهای اجرایی و قوه مقننه یا مجلس, بودجه به قسمتهای اجرایی ابلاغ می شود . که در این مرحله بودجه تخصیص یافته تلقی می شود

(NCGAI 10) فرآیند تخصیص بودجه را به صورت زیر تعریف می کند, مجوز انجام هزینه ای که بوسیه لایحه تخصیص بودجه یا آئین نامه تصویب شده که بصورت قانونی تصویب و به امضاء رسیده است , ایجاد می شود و مربوط به درآمدهای برآوردی هست

تخصیص بودجه شامل همه وجوه احتیاطی , مبادلات و تخصیصها و متمم بودجه و سایر تغییرات اجرایی و سایر مصوبات مجاز قانونی می باشد

اهمیت تخصیص بودجه به مساله تعادل در انجام هزینه هایی که دولت نمی تواند این هزینه ها را بیش از حد معمول انجام دهد,تاکید دارد

بودجه تخصیص نیافته(عدم تخصیص بودجه)

بعضی از دولتها ممکن است به جای استفاده از فرآیند تخصیص بودجه که در بالا توضیح داده شده از طرحها و برنامه های مالی استفاده کنند که این هم نوعی بودجه محسوب می شود, که به عدم تخصیص بودجه اشاره دارد

عدم تخصیص بودجه توسط(NCGAI(10))به صورت زیر تعریف شده است

عبارتست از طرحها و برنامه های مالی برای یک سازمان دولتی و قسمتهای دولتی و برنامه ها و فعالیتها یا وظایف تصویب شده یا روشهای مجازی که بوسیله قانون اساسی تصویب و مجاز شناخته شده است, یا مجوز, یا قانون موضوعه یا اساسنامه, یا هر گونه مقررات محلی هستند که در آنها فرآیند تخصیص بودجه پیش بینی نشده است و خارج از محدوده تعریف تخصیص بودجه هستند

میزان استفاده دولت از بودجه, تخصیص نیافته بستگی به میزان هزینه هایی دارد که تصویب شده اند

مدیریت و اجرای بودجه (عملی کردن بودجه)

(NCGAI (10)) مفهوم مدیریت و اجرای بودجه را به صورت زیر تعریف کرده است

تخصیص فرعی , ایجاد ذخایر احتمالی ,ابطال, تسلیم , انتقال, تخصیص بودجه, کنترل خرید و فروش و تدارکات و توزیع وجوه توسط قسمتهای اجرایی بودن مصوبه قانون رسمی

این فعل و انفعالات ممکن است مطابق کنترلهای حسابداری مختلف و اهداف گزارشگری داخلی باشد , ولی قسمتی از تخصیص بو دجه محسوب نمی شود و مدیریت و اجرای بودجه بوسیله تخصیص بودجه که در بالا توضیح داده شد و بوسیله بودجه تفضیلی, مدیران دولتی و نمایندگان مختلف آنها و قسمتهای مختلف را برای بکارگیری بودجه بعنوان یک ابزار تخصیص منابع و ابزار مدیریتی توانمند می کند

-         ضمیه(1)

مثالهای زیر باید به قهم برخی از فرآیند های بودجه بندی به خوبی کمک کند

برای مثال فرض می شود که موسسه دولتی در یک شهر , وجود دارد که عضو هیات مدیره آن , ممجاز است که برای شهرداری در سال بعد تقاضای وجه بکند, بودجه تقاضا شده 3 میلیون دلار است که جهت 50 کارمند اداری و مدیران دولتی آن سازمان می باشد. و 2 میلیون دلار برای سایر افراد شاغل در سازمان و هزینه های سربار تقاضا شده است و 5 میلیون دلار برای انجام و اتمام فعالیتهای برنامه ریزی شده توسط سازمانهایی که با آنها قرارداد منعقد شده است, تقاضا شده . این بودجه اجرایی بوسیله مجلس تصویب می شود, که ابتدا به صورت طرح پیشنهادی ارایه می شود. در این مثال , بودجه تخصیصی در برگیرنده 3 مبلغ زیراست

3 میلیون دلار برای هرینه خدمات پرسنلی و 2 میلیون دلار برای سربار و 5 میلیون دلار برای اجرای قراردادها, می باشد که می تواند افزایش هم داشته باشد

این مبالغ باید بین قسمتهای مختلف سازمان تقسیم شود, برای مثال چه موقع 3 میلیون دلار هزینه خدمات پرسنلی باید تامین شود؟ چه میزان به مدیریت و چه میزان به کارکنان و پرسنل اختصاص می یابد؟ برای چه به قسمتهای فرعی و کارکنان پرداخت شود؟ و حقوق آنها چقدر است؟ و میزان افزایش حقوق آنها طی دوره های بعدی چقدر است؟

و سوالات مشابه ای باید درباره سرباز مجاز پرسیده شود , همچنین چه میزان از 2 میلیون دلار برای اجاره پرداخت شود و چه میزان برای برنامه ها, حمل و نقل و آموزش پرداخت شود؟

و 5 میلیون هزینه قراردادهای قانونی علاوه برآن باید سرشکن شود

چه برنامه های کامپیوتری باید خریداری شود ؟ در چه شهرهایی برنامه ها اجرا و عرضه شود؟ تفکیک این 3 مبلغ که تشکیل دهنده سطوح کنترل قانونی هستند چه هدف بودجه ای برای مدیریت در بر دارد

یک سیستم کدگذاری فرعی معمولاً ایجاد می شود که تحت عنوان کدهای بودجه نامیده میشود. و یا سایر موضوعاتی که می تواند معادل سطح کنترل عادی باشد. اگر موسسات دولتی از جابجایی هرگونه بودجه مجاز تخصیص یافته منع شده اند. که سطوح کنترل قانونی از 3 مبلغ فوق تشکیل شده است

که برای انتقال و جابجایی بودجه های تخصیص یافته از یک سطح به سطح دیگر موافقت و اجازه قوه مقننه نیاز خواهدبود

دقت داشته باشید که, اهمیت بودجه بندی موثر برای کارکنان مالی که برنامه های بودجه را ارایه می کنند روشن و واضح است

دولت می تواند اسناد بودجه ای برای GFOA   را بر اساس این برنامه ها برای ملاحظات قاونونی مشابه به روشهایی مثل صورتهای مالی جامع سالیانه (که در فصل 5 بحث خواهد شد) بپذیرد و می تواند GFOA  را برای ملاحظات مربوط به اسناد و مدارک اش که جهت رسیدن به گزارشگری مالی مطلوب , مقرر شده است , بپذیرد

اصلاح بودجه:

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
سه شنبه 95 خرداد 11 , ساعت 3:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی فایل ورد (word) دارای 43 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی فایل ورد (word)

چکیده:  
مقدمه:  
روش های مطالعه:  
پرسشنامه:  
آنالیز و انتخاب آمار:  
یافته های مطالعه:  
نتایج مرکزیت:  
بحث:  
منابع:  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله اصول تئوری جایگاه مرکزی و اثرات تفریحات جهانگردی فایل ورد (word)

Barkley, D., M. Henry, S. Bao, and K. Brooks 1995 How Functional Are Economic Areas Tests for Intra-regional Spatial Association Using Spatial Data Analysis. Papers in Regional Science 74:297–316

Barkley, D., M. Henry, and Y. Kim 1999 Industry Agglomerations and Employment Change in Non-metropolitan Areas. Review of Urban and Regional Development Studies 11:168–186

Barnes, W., and L. Ledebur 1998 The New Regional Economies. Thousand Oaks: Sage

Bergman, E., and E. Feser 1999 Industrial and Regional Clusters: Concepts and Comparative Applications

The West Virginia University Regional Research Institute . Cai, L. 2002 Cooperative Branding for Rural Destinations. Annals of Tourism Research 29:720–742

Charlotte Chamber of Commerce 2004 Demographics and Trends >

Chen, Y., and Y. Zhou      2004 Multi-fractal Measures of City-size Distributions Based on the Three  Parameter Zipf Model. Chaos, Solitons and Fractals 22:793–805

Crompton, J. 1999 Measuring the Economic Impact of Visitors to Sports Tournaments and

Special Events. Ashburn: National Recreation and Park Association

Daniels, M., and W. Norman 2003 Estimating the Economic Impacts of Seven Regular Sport Tourism Events. Journal of Sport Tourism 8:214–222

Daniels, M., W. Norman, and M. Henry 2004 Estimating Income Effects of a Sport Tourism Event. Annals of Tourism Research 31:180–199

Delpy, L. 1998 An Overview of Sport Tourism: Building Towards a Dimensional Framework. Journal of Vacation Marketing 4:23–28

Dennis, C., D. Marsland, and T. Cockett. 2002 Central Place Practice: Shopping Center Attractiveness Measures, Hinterland Boundaries and the UK Retail Hierarchy. Journal of Retailing and Consumer Services 9:185–199

Derudder, B., and F. Witlox., 2004 Assessing Central Places in a Global Age: On the Networked Localization Strategies of Advanced Producer Services. Journal of Retailing and Consumer Services 11:171–180

Dillman, D. 2000 Mail and Internet Surveys: The Tailored Design Method (2nd ed.). New

York: Wiley

Dwyer, L., P. Forsyth, and R. Spurr., 2004 Evaluating Tourism’s Economic Effects: New and Old Approaches. Tourism Management 25:307–317

Freshwater, D., 2000 Rural America at the Turn of the Century: One Analyst’s Perspective. Rural America 15(3):2–7

Fujita, M., P. Krugman, and A. Venables., 1999 The Spatial Economy: Cities, Regions and International Trade. Cambridge: The MIT Press

Gelan, A. 2003 Local Economic Impacts: The British Open. Annals of Tourism Research

30:406–425

Gibson, H., C. Willming, and A. Holdnak, 2003 Small-scale Event Sport Tourism: Fans as Tourists. Tourism Management 24:181–190

Gorman, J., and K. Calhoun., 1994 The Name of the Game: The Business of Sports. New York: Wiley

Gratton, C., S. Shibli, and R. Coleman., 2005 The Economics of Sport Tourism at Major Sports Events. In Sport Tourism Destinations, J. Higham, ed., pp. 233–247 Oxford: Butterworth- Heinemann

Gursoy, D., and K. Kendall 2006 Hosting Mega Events: Modeling Locals’ Support. Annals of Tourism Research 33:603–623

Hendricks, W., ed. 1997 Advances in the Economics of Sport. Greenwich: JAI Press

Henry, M., D. Barkley, and S. Bao 1997 The Hinterland’s Stake in Metropolitan Growth: Evidence from Selected  Southern Regions. Journal of Regional Science 37:479–501

Higham, J. 1999 Commentary – Sports as an Avenue of Tourism Development: An Analysis of Positive and Negative Impacts of Sports Tourism. Current Issues in Tourism

2:82–90

Higham, J., and T. Hinch, 2002 Tourism, Sport and Seasons: The Challenges and Potential of Overcoming Seasonality in the Sport and Tourism Sectors. Tourism Management

23:175–185

Kim, N., and L. Chalip, 2004 Why Travel to the FIFA World Cup Effects of Motives, Background, Interest, and Constraints. Tourism Management 25:695–707

King, L. 1984 Central Place Theory. Beverly Hills: Sage

Lee, C., and T. Taylor, 2005 Critical Reflections on the Economic Impact Assessment of a Mega-event: The Case of 2002 FIFA World Cup. Tourism Management 26:595–603

Leeworthy, V., P. Wiley, D. English, and W. Kriesel, 2001 Correcting Response Bias in Tourist Spending Surveys. Annals of Tourism Research 28:83–97

Lindberg, K., T. Andersson, and B. Dellaert, 2001 Tourism Development: Assessing Social Gains and Losses. Annals of Tourism Research 28:1010–1030

MacDonald, K., and T. Rudel, 2005 Sprawl and Forest Cover: What is the Relationship Applied Geography 25:67–79

Malizia, E., and E. Feser, 1999 Understanding Local Economic Development. New Brunswick: Center for Urban Policy Research

Marcouiller, D., K. Kim, and S. Deller, 2004 Natural Amenities, Tourism and Income Distribution. Annals of Tourism Research 31:1031–1050

McKercher, B., and C. Fu, 2006 Living on the Edge. Annals of Tourism Research 33:508–524

Melia´n-Gonza´lez, A., and J. Garc´a-Falco´n 2003 Competitive Potential of Tourism in Destinations. Annals of Tourism Research 30:720–740

Mihalik, B., and L. Simonetta, 1998 Resident Perceptions of the 1996 Summer Olympic Games: Year II. Festival Management & Special Event Tourism 5:9–18

Miller, R. 1998 Regional and Interregional Input-output Analysis. In Methods of Interregional and Regional Analysis, W. Isard, I. Azis, M. Drennan, R. Miller, S

Saltzman and E. Thorbecke, eds., pp. 41–134 Aldershot: Ashgate

Miller, R., and P. Blair, 1985 Input–Output Analysis: Foundations and Extensions. Englewood Cliffs: Prentice Hall

Minnesota IMPLAN Group. 1999 IMPLAN Professional Version 2.0: User’s Guide, Analysis Guide, Data Guide. Stillwater: MIG Incorporated

Morgan, N., and A. Pritchard, 2004 Meeting the Destination Branding Challenge. In Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition, N. Morgan, A. Pritchard and R. Pride, eds., (2nd ed.) pp. 60–78 Oxford: Butterworth-Heinemann

Nakamura, D. 2004 Council Approves Altered Stadium Deal. The Washington Post(

December):A1–A

Nakamura, D., and T. Heath, 2006 D.C. Called in Default of Deal on Ballpark. The Washington Post(21 July):B1–B

North Carolina Department of Commerce, 2003 Charlotte Regional Partnership>

Park, S., and J. Petrick, 2006 Destinations’ Perceptions of Branding. Annals of Tourism Research 33:262–265

Porter, M. 1990 The Competitive Advantage of Nations. New York: The Free Press

Porter, P. 1999 Mega-sports Events as Municipal Investments: A Critique of Impact Analysis. In Sports Economics: Current Research, J. Fizel, E. Gustafson and L. Hadley, eds., pp. 61–74 Westport: Praeger

Reese, L. 1997 Do Leadership Structures Matter in Local Economic Development In Dilemmas of Urban Economic Development: Issues in Theory and Practice, R. Bingham and R. Mier, eds. pp. 224–240 Thousand Oaks: Sage

Ritchie, B. 2004 Exploring Small-scale Sport Event Tourism: The Case of Rugby Union and

the Super 12 Competition. In Sport Tourism: Interrelationships Impacts and Issues, B. Ritchie and D. Adair, eds., pp. 135–154 Clevedon: Channel View

Russo, A. 2002 The ‘‘Vicious Circle’’ of Tourism Development in Heritage Cities. Annals

of Tourism Research 29:165–182

Smith, A. 2005 Reimaging the City: The Value of Sport Initiatives. Annals of Tourism

Research 32:217–236

South Carolina Department of Parks, Recreation and Tourism 2005 South Carolina Tourism Regions

Standeven, J., and P. DeKnop, 1999 Sport Tourism. Champaign: Human Kinetics

Stoeckl, N., R. Greiner, and C. Mayocchi 2006 The Community Impacts of Different Types of Visitors: An Empirical Investigation of Tourism in North-west Queensland. Tourism Management 27:97–112

Stynes, D., and O. Propst, 2002 Money Generation Model: Version 2 >

چکیده

 ابتکارات و مقدمات تفریحات جهانگردی می تواند کمک کند به اساس صادرات اکثر جوامع که دارای احتمال مساوی از میزبانی می باشند. هدف از این مطالعه استفاده تئوری مکان مرکزی بعنوان اساس و پایه برای درک بهتر موقعیت های آینده که موثر است در واردات اقتصادی و مرتبط است با مسابقات سرگرمی. اثرات اقتصادی توسط دو میزبان ( بصورت همکاری و مشارکت) مسابقات ورزشی بوسیله دو استان مجاور در ایالات مختلف که آنالیز شده است. شهرستان های کوچکتر بعنوان یک بازتاب گردشگری نادرست و وارونه بصورت عمده فعالیت ها ی ورزشی را انجام می دهند. در حالیکه مکان های بزرگتر دو برابر اثر اقتصادی از این رویداد نفع می برند. نواحی اقتصادی محلی و علامت همکاری نیز مورد بحث قرار گرفته است


مقدمه

در حالی که گردشگری بعنوان یک پدیده جدید محسوب نمی شود ولی در سالهای اخیر بعنوان یک استراتژی توسعه اقتصادی در حال افزایش توجهات می باشد ( Crompton 1999; Daniels, Norman and Henry 2004;Delpy 1998; Gelan 2003; Higham and Hinch 2002; Lee and Taylor 2005). سرمایه گذاری خصوصی و دولتی از مناطق بزرگتر وابسته به پایتخت گرفته تا مناطق داخلی دورافتاده کشور مورد توجه می باشد. علاوه بر این نشان و علامت سرگرمی و ورزشی به منظور بازاریابی و بعنوان اینکه آن وسیله ای باشد در جهت تسهیلات اقتصادی محلی مشاهده می شود ( Kim and Chalip 2004). مسابقات ورزشی در جوامع میزبان به منظور مهمانی، پذیرایی و برای بالا بردن مباهات و تفاخر جامعه می باشد و همچنین در جهت تحریک و تهییج مخارج می باشد. انگیزه ابتدایی بدلیل اثرات اقتصادی استفاده شده برای رویدادهای قانونی و معتبر و تعیین دوام و ادامه آنها می باشد. در حالی که عامل اصلی بعنوان یک نکته مورد توجه  در زمانی که قدرت فعالیت های گردشگری بعنوان یک کلیت مورد بررسی قرار می گیرد، توضیح داده شده است ( Yuan, 2001). اگرچه گردشگری ورزشی – تفریحی در یک ناحیه معین می تواند منجر به پیشرفت صادرات گردد، هیچکدام از جوامع احتمال مساوی بعنوان میزبانی در یک مسابقه ورزشی ندارند

در موارد جمعیت میلیونی همچون المپیک ها، جام قهرمانی و جام جهانی، انتخاب محل و پایگاه مسابقات محدود است به لزوم مهارت فراساختاری و سرمایه گذاری عمومی که ممکن است یا ممکن نیست در منافع دراز مدت برای جوامع میزبان بعنوان اثرات اقتصادی معنی دار نتیجه شود که بندرت از رویداد های همچون این موارد حاصل می گردد (Gratton, Shibi and Coleman 2005; Gursoy and Kendall 2006; Higham 1999; Mihalik and Simonetta 1998;Porter 1999).  این تحقیق برای اکثر جوامع  حایز اهمیت بوده و این تحقیق حاکی از آن است که منفعت کمی از مالکیت یک تیم ورزشی تخصصی برای افزایش افتخار جامعه بدست می آید. البته در صورتی که استادیوم ساخته شود و هزینه های سرمایه گذاری شده عمومی باشد (Gorman and Calhoun 1994; Hendricks 1997). به عنوان مثال انجمن  DC واشنگتن از طریق برگزاری یک دوره مسابقات پایان ناپذیر و دایم منجر به ایجاد جلسات تفرقه انداز در جهت پیگیری برای رسیدن به موافقت و پیمان بر روی یک صورت حساب سرمایه گذاری استادیوم می گردد که در انتها تصمیم به بکارگیری یک تیم حرفه ای بیس بال می شوند ( Nakamura 2004; Nakamura and Heath 2006)

 دامنه و آستانه علت پایین آمدن سفارشات تجارت و بازاریابی همچون پمپ بنزین ها را توضیح می دهد که این پمپ بنزین ها در مکان هایی قرار گرفتند در حالی که سفارشات زیاد تجارتی همچون میزان بالای خرده فروشان و هتل داران که تنها در شهرهای بزرگ هستند منجر به افزایش اندازه شهر و منجر به تقویت تاثیرات همچون حضور کالاهای مخصوص و سرویس های مخصوص که باعث جذب افراد تحصیل کرده می گردد و منجر به توسعه فراساختاری برتر می شود (Barkley, Henry and Kim, 1999)

تعدادی از مکان های کوچکتر که شهرهای بزرگتر را محاصره کرده اند حداکثر دستیابی به بالاترین سفارش کالاها و سرویس ها که مورد نیاز است را دارا می باشند. دستاورد آن توزیع بر اساس اندازه شهرهای پیش بینی شده روی اپتیمم کردن فضایی می باشد ( Chem and Zhou 2004; Derudder and Witlox 2004). تئوری مکان مرکزی پیشنهاد می کند که موقعیت فعالیت های اقتصادی بعنوان یک رویداد غیر تصادفی می باشد و از نظر بالاترین سفارشات بطور مثال مراکز شهری بعنوان بزرگترین تنوع در کالاها و سرویس ها می باشند (Barnes and Ledebur 1998)

نواحی وابسته به پایتخت ( از جمله شیکاگو، لندن، نیویورک، پاریس، توکیو و سانفرانسیسکو) از اعمال و تلاش فراوان و انتقال خبره ها و سیستم های جوامع منفعت برده اند

این گرایش برای فعالیت های اقتصادی به منظور گروهی شدن در مکان های مخصوص اشغال شده توسط شهرها یا مکان های شهری دیگر می باشد(King, 1984) که ایجاد کرده اند و شناخته شده اند بعنوان یک اثر انباشتگی و تراکم

ساختار سلسله مراتب تئوری مکان مرکزی زمانی که توضیح می دهد مکان فعالیت اقتصادی را همیشه حفظ نمی شود ( Fujita, Krugman and Venables 1990)

عوامل موثر دیگر شامل منطقه بندی قوانین، برتری تکنولوژی، گروه های صنعتی، امتیازات و برتری های جغرافیایی همچون بنادر ساحلی، توزیع منابع طبیعی و تمایز کالا یا سرویس ها ( Dennis et al, 2002; Deradder and Witlox 2004; Mac Donald and Rudel 2005) تراکم صنعت اتفاق می افتد در نواحی غیر نزدیک به پایتخت ( Barkley et al, 1999). در فعالیت های گردشگری مقاصدی همچون هاوایی موفق هستند علی رغم مکان های دور و پرت که بدست آوردن کالا ها یا سرویس ها مشکل می باشد. مکان هایی همچون این ها دارای منابع طبیعی و تنظیمات جامعه ای هستند که در مراکز شهری غیر موجود هستند، اکثر شهر های بزرگ در معرض عوامل زیان آوری همچون آلودگی، تراکم جمعیت و جنایات می باشند ( Wang, 1999)

علی رغم این تاثیرات منفی، نواحی نزدیک پایتخت ادامه می دهند تا غالب شوند بعنوان مرکز اصلی فعالیت های توریستی

توضیحات معین بدلیل حوزه قضایی در یک ناحیه اغلب متفاوت است در پتانسیل توسعه توریستی و بطور خودکار این چارچوب  اجازه می دهد به طراحان تا اشاره کنند به مقصد نهایی به خصوصیات مشابه در حالی که استراتژی توسعه برنامه ها در حال شکل گیری است (Malizia and Feser 1999)

مکان های مرکزی دارای یک امتیاز رقابتی در شرایط توسعه جدید خود و درک منابع اقتصادی در ابتکارات صادرات می باشند ( Bergman and Feser 1999; Porter 1990)

بنابراین می توان فرض نمود که دو مقصد مشخص از لحاظ سیاسی بعنوان همکار میزبان یک رویداد محرک – صادرات ( همچون یک دوره مسابفات ورزشی قهرمانی)، موفقیت های بزرگتر روی تئوری مکان مرکزی سلسله مراتب سکو ها برای درک منافع اقتصادی بیشتر از مسابقه می باشد، مگر اندازه گیری های خاصی انجام شود به منظور همسانی درآمد

روش های مطالعه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   51   52   53   54   55   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ