سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که از او چیزى خواسته‏اند تا وعده نداده آزاد است . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله جایگاه حکمت خالده و طبیعت در هویت معماری ایرانیدر اسلامی (نمونه موردی: بناهای بافت سنتی بوشهر) تحت فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله جایگاه حکمت خالده و طبیعت در هویت معماری ایرانیدر اسلامی (نمونه موردی: بناهای بافت سنتی بوشهر) تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله جایگاه حکمت خالده و طبیعت در هویت معماری ایرانیدر اسلامی (نمونه موردی: بناهای بافت سنتی بوشهر) تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله جایگاه حکمت خالده و طبیعت در هویت معماری ایرانیدر اسلامی (نمونه موردی: بناهای بافت سنتی بوشهر) تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس بین المللی علوم مهندسی، هنر و حقوق
تعداد صفحات: 12
نویسنده(ها):
پویا دولابی – استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران.
زهره شاعری – دانشجوی کارشناسی ارشد معماری، گروه معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، ایران.

چکیده:
در یک قرن اخیر، برای رفع بحران ارتباط انسان با طبیعت و خسارات ناشی از آن، راهکارهای گوناگون با رویکردهای متفاوت ارائه شده است این در حالی است طبیعت عنصری حائز اهمیت و واجد جایگاهی مهم در هویت و فرهنگ ایرانی-اسلامی است، به گونه ای که در جهان بینی جوامع سنتی ما از عنصری که خود خداوند یا جزیی از خداوند به شما می رفته است، عناصر مشترک طبیعت در می باشد. « حکمت خالده » شکل دهی معماری سنتی ما بیشترین قرابت با محیط اطراف خود را دارد. که متاثر از ایدوئولوژی ما با عنوان خانه ها و عمارت های تاریخی بوشهر نمونه کاملی از معماری است که به طور کامل متناسب با اقلیم و محیط اطراف شکل گرفته است.در این پژوهش سعی شده است که با معرفی عناصر معماری عمارت های بوشهر، هماهنگی و تعامل آنها با اقلیم و نحوه سازگاری آنها باطبیعت مورد تحلیل قرار گیرد و در نهایت به عنوان راهکاری به صرفه برای طراحی های بعدی و مدرن در این منطقه ، شناخته شده و به کار گرفته شود. چهارچوب روش تحقیق، راهبردی ترکیبی است که در ابتدا برای شناخت از مطالعات تفسیری، در مرحله تحلیل ونتیجه گیری از روش تحلیلی استفاده شده است. ابزارهای تحقیق نیز روش مطالعات اسنادی و برداشت میدانی بوده است. و برای تجزیه و تحلیل داده ها از تصاویر استفاده شده است. پژوهش به طور خلاصه به بررسی عناصر شکل دهنده بافت تاریخی بوشهر و دلایل وجودی آن پرداخته و بدیهی است کنکاش بیشتر در هر عنصر می تواند به صورت یافته های دقیق تر و گسترده تری ارائه گردد نتیجه نهایی حاکی از این است که این عناصر در عین رابطه ای دوستانه ای که با محیط زیست و شیوه زندگی، شرایط فرهنگی و اقتصادی مردمان این ناحیه دارند بگونه ای سامان یافته اند که محیط مطبوع و مساعد را برای زندگی انسانی فراهم می آورند.که این ارتباط با طبیعت را می توان ریشه در حکمت خالده دانست.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مطالعه ی تجربی دینامیک ماده برداری در برهم کنش لیزر پالسی نانو ثانیه با فلزآلومینیم با استفاده از بررسی کدری مواد پرتاب شده تحت فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه ی تجربی دینامیک ماده برداری در برهم کنش لیزر پالسی نانو ثانیه با فلزآلومینیم با استفاده از بررسی کدری مواد پرتاب شده تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه ی تجربی دینامیک ماده برداری در برهم کنش لیزر پالسی نانو ثانیه با فلزآلومینیم با استفاده از بررسی کدری مواد پرتاب شده تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه ی تجربی دینامیک ماده برداری در برهم کنش لیزر پالسی نانو ثانیه با فلزآلومینیم با استفاده از بررسی کدری مواد پرتاب شده تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1389

محل انتشار: هفدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران

تعداد صفحات: 4

نویسنده(ها):

سیدحسین حسینی شکوه 1دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت ایران ، نارمک، تهران
محمدحسین مهدیه – 1دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت ایران ، نارمک، تهران

چکیده:

در این مقاله بطور تجربی ، میزان کدریopacity)پلاسمای تولید شده دربرهم کنش پرتو لیزرNd:YAGبا هدف فلزی آلومینیوم در محیط هوا ، با استفاده از عبور یک پرتو گمانه مورد بررسی قرار گرفته است. در این روش ، عبور یک پرتو پیوستهی کمتوانHe-Neبه عنوان پرتو گمانه) از داخل پلاسما و مواد پرتاب شده، ثبت شده است. با بررسی تغییرات زمانی پرتو گمانه، میزان کدریopacity)پلاسما و مواد پرتاب شده مورد ارزیابی قرار گرفته است. با استفاده از نتایج بدست آمده میتوان برخی فرآیندهای دینامیکی در حین مادهبرداری را مورد مطالعه قرار داد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله سیمای پیامبر در نهج البلاغه تحت فایل ورد (word) دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیمای پیامبر در نهج البلاغه تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیمای پیامبر در نهج البلاغه تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیمای پیامبر در نهج البلاغه تحت فایل ورد (word) :

سیمای پیامبر در نهج البلاغه

شناخت آن حضرت و الگوپذیرى از روش و زندگى او نه تنها آثار گرانبهاى دنیوى و آخرتى دارد، بلکه پاداش بى‏کران الهى را نیز در پى دارد. آنچه پیش رو دارید نگاهى است به شخصیّت والاى نبوى در کلام بلند علوى در نهج البلاغه.شرف و جلال پیمبران بُوَد از جلال محمدى‏سبب وجود جهانیان همه از کمال محمدى ‏نرسد خرد بکمال او، نه بشر بکنه جلال اوشعف و صفاى بهشتیان همه از جلال محمدى‏ بلغ العلى بکماله کشف الدجى بجماله‏ حسنت جمیع خصاله صلّوا علیه و آله‏محمد بن عبداللّه بن عبدالمطلّب(صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) در هفدهم ربیع سال عام الفیل پا به عرصه وجود گذاشت در حالى که پدر را قبل از ولادت از دست داده بود.این حادثه، بزرگترین حادثه تاریخ بشرى بحساب مى‏آید، دلیل آن حوادثى است که بدنبال حادثه ولادت آن حضرت اتفاق افتاد.

با ولادت آن بزرگمرد عالم هستى، تمام بت‏هاى عالم سرنگون شده، و طاق کسرى به لرزه افتاده و چهارده کنگره آن ریزش نمود، دریاچه ساوه که سالها مورد پرستش قرار مى‏گرفت به زمین فرو رفته و خشکید، ووادى «سماوه» که سالها حالت خشک سالى داشت آب در آن جارى گشت، و آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود در آن شب به خاموشى گرایید، و تخت تمامى پادشاهان سرنگون گشته و شاهان خود لال گشتند، و دانش کاهنان زائل شده و سحر ساحران بر بادرفته، و از همه مهمتر نورى از سمت حجاز به شرق و غرب عالم تابید(و به رمز فراگیرى دین آن حضرت) تمام عالم را روشن نمود.(1)

این همه نشان از عظمت شخصیتى دارد که در چنین روزى به دنیا آمده است، لذا جا دارد جامعه اسلامى بیش از پیش با شخصیّت او آشنا شده و خصلت‏هاى او را الگو و سرمشق قرار دهند، آنچه پیش رو دارید نگاهى است به شخصیّت والاى نبوى در کلام بلند علوى در نهج البلاغه.

ضرورت شناخت آن حضرت‏
هر جامعه نیاز به الگو دارد که شناخت آن ضرورى و لازم است، قرآن کریم برترین الگوى جامعه اسلامى را پیامبر اکرم(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) مى‏داند آنجا که مى‏فرماید: «ولکم فى رسول اللّه اسوهٌ حسنهٌ;(2)؛مسلماً براى شما در زندگى رسول‏خدا سرمشق نیکویى بود، براى آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند.»

لذا لازم است در هر زمان با توجّه به نیازهاى ضرورى جامعه، ابعاد شخصیتى ختمى مرتبت مورد بررسى قرار گیرد و به جامعه عرضه شود، و على (علیه السلام) نیز بر این امر تأکید دارد آنجا که مى‏فرماید: «وَ لَقَد کانَ فى رَسُولِ اللّهِ (صلى اللّه علیه و آله و سلم) کافٍ لَکَ فى الاُسوَهِ، وَ دَلیلٌ لَکَ عَلى ذَمِّ الدُّنیا و عَیبها وَ کَثرَهِ مَخازیها وَ مَساویها اِذ قُبِضَت عَنه اَطرافُها وَ

وُطِئَت لِغَیرِهِ اَکنافُها وَ فطِمَ عَن رَضاعِها;»(3) براى تو کافى است که راه و رسم زندگى پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم) را اطاعت نمایى، تا رهنماى خوبى براى تو در شناخت بدى‏ها و عیب‏هاى دنیا و رسوایى‏ها و زشتى‏هاى آن باشد، چه اینکه دنیا از هر سو بر پیامبر(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) باز داشته و براى غیر او گسترانده شد، از پستان دنیا شیر نخورد، و از زیورهاى آن فاصله گرفت. در ادامه همین خطبه درباره اسوه بودن آن حضرت و لزوم اقتدا به او مى‏فرماید: «فَتأسَّ بِنَبِیّک الاَطیبِ الاَطهر(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) فَاِنّ فِیه اُسوَهٌ لِمَن تَأسّى وَ عَزاءً لِمَن تَعَزّى وَ اَحَبُّ العِبادِ اِلَى اللّه اَلمتأسّى بِنَبِیّه وَ المَقتَصّ لِاَثرِه(4)؛ پس به پیامبر پاکیزه و پاکت اقتدا کن، که در (راه و رسم) او الگویى است براى الگو

طلبان و مایه فخر و بزرگى است براى کسى که خواهان بزرگوارى باشد، محبوب‏ترین بنده نزد خدا کسى است که از پیامبرش پیروى کند و گام بر جایگاه قدم او نهد و راز الگو بودن حضرت نیز اصالت و جامعیّت اوصاف آن حضرت است، در این‏باره امیرمؤمنان (علیه السلام) مى‏فرماید: «;تا اینکه کرامت اعزام نبوّت از طرف خداى سبحان به حضرت محمد (صلى اللّه علیه و آله و سلّم) رسید، نهاد اصلى وجود او را از بهترین معادن استخراج کرد، نهال وجود او را در اصیل‏ترین و عزیزترین سرزمین‏ها (و خانواده‏ها) کاشت و آبیارى نمود. او را از همان درختى که دیگر پیامبران و منتخبان خود را از آن آفرید بوجود آورد; در حرم امن الهى رویید، و در آغوش خانواده کریمى بزرگ شد، شاخه‏هاى بلند آن سر به آسمان کشیده که دست کسى به میوه آن

نمى‏رسید.پس پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم) پیشواى پرهیزکاران و وسیله بینایى هدایت خواهان است چراغى با نور درخشان و ستاره‏اى فروزان، و شعله‏اى با برق‏هاى خیره کننده و تابان است، راه و رسم او با اعتدال و روش زندگى او صحیح و پایدار، و سخنانش روشنگر حق و باطل و حکم او عادلانه است;»(5) و فرمود: «هر کس از آن (پیامبر) پیشى گیرد از دین خارج شده و آن کس که از آن عقب ماند هلاک گردد و هرکس همراهش باشد رستگار شود.»(6)

شناخت آن حضرت و الگوپذیرى از روش و زندگى او نه تنها آثار گرانبهاى دنیوى و آخرتى دارد، بلکه پاداش بى‏کران الهى را نیز در پى دارد، چنانکه امیر سخن (علیه السلام) مى‏فرماید: «فَاِنَّه مَن ماتَ مِنکُم عَلى فِراشِهِ وَ هُو عَلى مَعرِفهِ حَقّ رَبِّهِ و حَقِ رَسولِهِ وَ اَهلِ بَیته ماتَ شَهیداً وَ وَقَعَ اَجرُهُ عَلَى اللّه وَ استَوجَبَ ثَوابَ مانَوى مِن صالِح عَمَلِهِ;؛(7) پس براستى کسى که در بستر خویش با شناخت خدا و پیامبر(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) و اهل بیت آن حضرت بمیرد، شهید از دنیا رفته و پاداش او بر خداست و ثواب اعمال نیکویى را که قصد انجامش را داشته خواهد برد.»

با توجّه به ضرورت شناخت اوصاف آن حضرت و الگوپذیرى از آن، به گوشه‏هایى از اوصاف و ویژگیهاى آن حضرت از دیدگاه نهج‏البلاغه اشاره مى‏شود.
1- زهد و پارسائى حضرت:

«زهد» و «رغبت» (اگر بدون متعلق ذکر شوند) نقطه مقابل یکدیگرند، زهد یعنى اعراض و بى‏میلى، در مقابل رغبت که عبارت است از کشش و میل.
بى‏میلى دوگونه است: طبیعى و روحى: بى میلى طبیعى آن است که طبع انسان نسبت به چیزى تمایلى نداشته باشد. همچون طبع بیمار که میلى به غذا و.. ندارد. بدیهى است که اینگونه بى‏میلى و اعراض ربطى به زهد اصطلاحى ندارد.

بى‏میلى روحى یا عقلى یا قلبى آن است که اشیائى که مورد تمایل و رغبت طبع است از نظر اندیشه و آرزوى انسان که در جستجوى سعادت و کمال مطلوب است هدف و مقصود نباشد، هدف و مقصود و نهایت آرزو و کمال مطلوب امورى باشد برتر از مشتهیات نفسانى و دنیوى، خواه آن امور از مشتهیات نفسانى اخروى باشد و یا اساساً از نوع تمایلات نفسانى نباشد بلکه از نوع فضائل اخلاقى باشد از قبیل عزت، شرافت، کرامت، آزادى و یا از نوع معارف معنوى و الهى باشد، مانند یاد خداوند، محبت خداوند، تقرب به پیشگاه ذات اقدس الهى.
پس زاهد واقعى کسى است که توجّهش از مادیّات دنیا به عنوان کمال مطلوب و برترین خواسته عبور کرده متوجّه مشتهیات اخروى و یا فضائل اخلاقى و معارف معنوى شده است.(8)

زهد و پارسائى پیامبر اکرم از چنین زهدى بوده است، چنانکه على (علیه السلام) مى‏فرماید: «اَلنَبىُّ قَد حَقَّرَ الدُنیا وَ صَغَّرَها و اَهوَن بِها وَ هَوَّنَها وَ عَلِمَ اَنَّ اللّهَ زَواها عَنه اِختیاراً وَ بَسطَها لِغَیره احتِقاراً، فَاَعرَضَ عَنِ الدُّنیا بِقَلبِهِ، وَ اَماتَ ذِکرَها عَن نَفسِهِ وَ اَحَبَّ اَن تَغیبَ زینَتُها عَن عَینِهِ لِکیلا یَتَّخِذَ مِنها ریاشاً او یَرجوا فیها مَقاماً;؛ نبى اکرم (صلى اللّه علیه و آله و سلّم) دنیا را کوچک و در چشم دیگران آن را ناچیز جلوه داد.(تا مردم بدنبال زهد واقعى باشند و لذا) آن را خوار مى‏شمرد و در نزد دیگران (نیز) خوار و بى مقدار معرّفى فرمود.(و مى‏دانست که خداوند براى احترام به ارزش آن حضرت دنیا را از او دور ساخت) و آن را براى ناچیز بودنش به دیگران بخشید. پس (پیامبر اکرم زهد انتخابى داشت و) از دل و جان به دنیا پشت کرد، و یاد آن را در دلش میراند.

(زهد او این گونه بود که) دوست مى‏داشت زینت‏هاى دنیا از چشم او دور نگهداشته شود، تا از آن لباس فاخرى تهیّه نسازد، یا اقامت و ماندن در دنیا را آرزو نکند، و براى تبلیغ احکامى که قطع کننده عذرهاست تلاش کرد و امّت اسلامى را با هشدارهاى لازم نصیحت کرد، و با بشارت‏ها مردم رابه سوى بهشت فرا خواند.»(9) خوب است امّت اسلامى مخصوصاً مسئولان و هدایتگران جامعه به زهد و پارسائى حضرت توجّه کنند و گوشه‏هایى از آن را در زندگى خویش نیز بوجود آورند.

در بخش دیگر امیرمؤمنان درباره زهد آن حضرت چنین مى‏گوید: «پیامبر(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) از دنیا چندان نخورد که دهان را پر کند، و به دنیا با گوشه چشم نگریست. دو پهلویش از تمام مردم فرو رفته‏تر، و شکمش از همه خالى‏تر بود، دنیا را به او نشان دادند ولى او نپذیرفت، و چون دانست خدا چیزى را دشمن مى‏دارد، آن را دشمن داشت، و چیزى را که خدا خوار شمرده، آن را خوار انگاشت، و چیزى را که خدا کوچک شمرده کوچک و ناچیز مى‏دانست (این یعنى بى میلى به دنیا بخاطر قرب الهى و محبّت به او).

و همانا پیامبر (که درود خدا بر او باد) بر روى زمین مى‏نشست و غذا مى‏خورد، و چون بردگان ساده مى‏نشست و با دست خود کفش خود را وصله مى‏زد و جامه خود را با دست خود مى‏دوخت; پرده‏اى بر در خانه او آویخته بود که نقش و تصویرها در آن بود، به یکى از همسرانش فرمود، این پرده را از برابر چشمان من دور کن که هرگاه نگاهم به آن مى‏افتد به یاد دنیا و زینت‏هاى آن مى‏افتم. پیامبر(زهد واقعى و انتخابى داشت لذا) با دل و جان از دنیا روى گرداند، و یادش را از جان خویش ریشه کن نمود. و همواره دوست داشت تا جاذبه‏هاى دنیا از دیدگانش پنهان ماند، و از آن لباس زیبایى تهیّه نکند و آن را قرارگاه دائمى خود نداند، و امید ماندن در دنیا نداشته باشد، پس(او حقیقتاً) یاد دنیا را از جان خویش بیرون کرده و دل از دنیا برکند و چشم از دنیا پوشاند.»(10)

هر کس مى‏خواهد زاهد واقعى باشد و پیرو حقیقى آن حضرت، در زندگى و رفتار او باید دقت کند و آن را الگو و سرمشق قرار دهد چنان که زاهدترین شاگرد مکتب او امیر بیان فرمود: «و لَقَد کانَ فى رَسُولِ اللّه(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) ما یَدُلُّکَ عَلى مَساوِىِ الدُنیا وَ عُیُوبِها اِذ جاعَ فیها مَعَ خاصَّتهِ، وَ زُوِیَت عَنهُ زَخارِفها مَعَ عَظیِم زُلفَتِهِ فَلیَنظُر ناظِرٌ بِعَقلِهِ: اَکرَمَ اللّهُ مُحَمَّداً بذلک ام اَهانُهُ فاِن قالَ اَهانَهُ فَقَد کَذَبَ وَ اللّهِ العَظیم بالافک العَظیم وَ اِن قالَ اکرَمَه فَلیَعلَم اَنّ اللّه قَد اَهانَ غَیرَهُ;؛براستى در زندگانى رسول خدا(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) براى تو نشانه‏هایى است که تو را به زشتى‏ها و عیب‏هاى دنیا راهنمایى کند، زیرا پیامبر(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) با نزدیکان خود گرسنه به سر مى‏برد(نه چون نزدیکان برخى افراد که از سیرى زیاد نمى‏دانند چه کار کنند) و با آن که مقام و منزلت بزرگى داشت زینتهاى دنیا از دیده او دور ماند. پس تفکر کننده‏اى باید با عقل خویش به درستى اندیشه کند که: آیا خدا

محمّد (صلى اللّه علیه و آله و سلّم) را به داشتن این صفتها اکرام نمود یا خوارش کرد؟ اگر بگوید: خوار کرد، دروغ گفته (بخداى بزرگ قسم) و بهتانى بزرگ زده است، و اگر بگوید: او را اکرام کرده، پس بداند، خدا خوار شمرد کسى را که دنیا را براى او گستراند چرا که از نزدیک‏ترین مردم به خودش (یعنى محمد(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) ) دور نگهداشت.

پس پیروى کننده باید از پیامبر(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) پیروى کند، و به دنبال او راه رود، و قدم برجاى او گذارد، وگرنه از هلاکت ایمن نباشد. سپس براستى خداوند محمد(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) را نشانه قیامت، و مژده دهنده بهشت و ترساننده از کیفر جهنم قرار داد، او با شکمى گرسنه از دنیا رفت و با سلامت جسم و جان وارد آخرت شد و سنگى بر سنگى نگذاشت (و کاخ و خانه‏هاى مجلّل نساخت) تا آنروز که جهان را ترک گفت و دعوت پروردگارش را اجابت نمود»(11) راستى فرسنگ‏ها بین ما و پیشوا و الگوى ما فاصله است، ما کجا و رفتار پیامبر کجا؟ تنها پیرو راستین او امیرمؤمنان بود که اولاً به داشتن چنین رهبرى، افتخار مى‏کند آنجا که مى‏گوید: «وه! چه بزرگ است منتى که خدا با بعثت پیامبر بر ما نهاده، و چنین نعمت بزرگى را به ما عطا فرمود، رهبر پیشتازى که باید او را پیروى کنیم و پیشوایى که باید راه او را تداوم بخشیم.»(12) و ثانیاً در عمل مانند پیامبر زاهد بود چنانکه خود

مى‏فرماید: «به خدا سوگند آنقدر این پیراهن پشمین را وصله زدم که از پینه کننده آن شرمسارم. یکى گفت: آیا آن را دور نمى‏افکنى؟، گفتم: از نزد من دور شو، صبحگاهان رهروان ستایش مى‏شوند (یعنى آینده از آن استقامت کنندگان و زاهدان روز و شب زنده داران است)(13).»
2- ویژگیهاى اخلاقى آن حضرت‏

قرآن کریم از میان تمام اوصاف آن حضرت، وى را به اخلاق نیکویش تحسین مى‏کند آنجا که مى‏فرماید: «وَ اِنّکَ لَعَلى خَلقٍ عَظیم(14)؛و یقیناً تو داراى اخلاق عظیم و برجسته‏اى هستى» و اساساً خود آن حضرت بر این باور بود که فلسفه بعثت براى تکمیل مکارم اخلاق بود و لذا مى‏فرمود: «اِنَّما بعثتُ لاتَمِّمَ مَکارِم الاَخلاق(15)؛همانا من براى به سامان رساندن فضائل اخلاقى مبعوث شده‏ام.»

این‏ها نشان از عظمت و ارزش اخلاق، و همین طور والائى و برترى آن حضرت دارد به نمونه‏هایى از اخلاقیات آن حضرت اشاره مى‏شود:
الف: نرم خویى و مهربانى: از دیدگاه قرآن شاخص‏ترین ویژگى اخلاقى آن حضرت اخلاق زیبا و برخورد شفقت‏آمیز آن حضرت با دیگران بود. آن پیامبر رحمه للعالمین با داشتن این خصلت ستودنى دلهاى بسیارى را به خود شیفته ساخته و به راه راست هدایت نمود در حالى که هیچ قدرتى توان انجام چنین کار شگرفى را نداشت، خداوند متعال در این زمینه مى‏فرماید: «فَبِما رَحمَهٍ مِن اللّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو کُنتَ فظّاً غَلیظَ القَلبِ لانفضّوا مِن حَولِک(16)؛ پس به برکت رحمت الهى (در برخورد) با مردم نرم و مهربان شدى و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو پراکنده مى‏شدند.»

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شیوه ای جدید برای مبارزه با مواد مخدر تحت فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شیوه ای جدید برای مبارزه با مواد مخدر تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیوه ای جدید برای مبارزه با مواد مخدر تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شیوه ای جدید برای مبارزه با مواد مخدر تحت فایل ورد (word) :

شیوه ای جدید برای مبارزه با مواد مخدر

«بسمه تعالی»
تاریخ: 17/3/84
شماره: الف- 2/1001
فرمانده محترم مرکز مبارزه با مواد مخدر ناجا
با نهایت احترام به عرض می رساند، اینجانب پیرو ارسال نامه ی قبلی به موضوعیت- پژوهشی درباره شیوه ای جدید برای مبارزه با مواد مخدر به شماره، الف-1/1001 در مورخه 13/2/84- و پیگیریهای انجام گرفته، کلیات و جزئیات این طرح را (در برگ) بیان می نمایم. امید است که این تحقیق منشاء تحولات پر خیری برای جامعه باشد.
قبلاً ذکر شده بود که باید سرچشمه های تولید مواد مخدر را در آن سوی مرزها بخشکانیم و این امر با تمرکز بخش اعظم قوای ما بر روی مبارزه با تولید این ماده در افغانستان میسر می شود. در واقع بایستی شیوه جدید مبارزه با مواد مخدر، همانا نابود کردن گیاه خشخاش در سطح منطقه کشت آن باشد. آن هم مبتنی بر روش ها و رفتارهای کاملاً علمی که مستلزم توجه و اعتماد تصمیم گیران به آگاهی و دانش متخصصین امر می باشد.
در این زمان که علم و دانش، سرفصل توسعه هر جامعه ای است، غفلت و نادیده گرفتن این مسئله، برای هر مجموعه ای، جز عقب ماندگی و در نهایت پشیمانی سودی نخواهد داشت.

در تحقیق صورت گرفته که جزئیات آن را به تفصیل ارائه خواهیم کرد، مشخصه مهم این است که برای به اجرا درآوردن روشهای زیر باید دارای یک نگاه و بینش علمی بود و سپس با کمک نهادهای دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر، از جمله این مرکز و یاری مراکز تحقیقاتی که عمدتاً در حوزه های تخصصی علوم زیستی فعالیت می کنند، این پروژه را عملیاتی نمود.
محوریت علمی روش ها این موضوع است؛ خشخاش به عنوان یک گیاه، در بحث زیست شناسی، دارای یک سری فرصتها و تهدیدات برای بقاء و زندگی است که در ارائه راهکارها سعی بر این شده با شناسایی این مشخصات، آنها را بررسی و در جهت به چالش کشیدن فرصتهای زیستی این گیاه و تبدیل آنها به تهدیدات و در انتها نابودی آن بکوشیم.

1- روش جایگزین کردن: در این روش از گیاهان مناسب، برای جایگزینی با خشخاش استفاده می گردد. در این روش سعی می گردد گیاهی را جایگزین کنیم، متناسب با جغرافیا و تنوع آب و هوایی آن مناطق، که دارای مؤلفه هایی برتر نیز باشد نظیر؛ هزینه و زحمت کمتر در فرآیند داشت، کاشت و برداشت، سود افزونتر، نگهداری و پرورش آسان، مقاوم در برابر عوامل محیطی، طبیعی و آفتها، قابل کشت در مناطق کم آب، قابل کشت و دسترسی در مناطق فاقد راههای ارتباطی و بسترهای حمل و نقل و در نهایت برآوردن رضایت مندی زارعان برای اجرا و کشاورزان دو راهکار پیشنهاد می گردد؛
الف- جایگزینی مستقیم: که با جستجو در طبیعت، گیاه یا گیاهانی را متناسب با مؤلفه های فوق می یابیم.
ب- جایگزینی همراه با تغییرات زیستی: در این راهکار با توسل به فن آوری زیستی (بیوتکنولوژی) و مهندسی ژنتیک (که علم شناسایی، انتقال و جابجایی ماده ژنتیکی موجود زنده است)، تغییرات مورد نظر را در گیاه جایگزین به وجود می آوریم تا قابلیتهایی را که مدنظر ماست، به دست آورد. دستاورد این عمل، محصول ژنتیک یا تراریخته نام دارد.

قابل ذکر است، پیدا کردن گیاه یا گیاهان جایگزین که تناسب خوبی با موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی منطقه دارد از آن جهت بسیار ارزشمند و قابل تأمل است، که بسیاری از مردم مناطق گوناگون افغانستان، خود نیز از کشت خشخاش ناراضیند و تنها به خاطر اجبار، فقر و شرایط اقتصادی خاص آن جامعه، دست به این عمل می زنند. که اگر بتوانیم جایگزین مناسبی برای خشخاش بیابیم، نه تنها مخالفت و مقاومت مردم را نخواهیم داشت، بلکه آنان با رضایت خود به اجرای سریع و فراگیر این طرح نیز کمک می کنند.

2- روش خرید محصول جایگزین: یکی از دلایل عمده کشت خشخاش در افغانستان به اذعان خود کشاورزان، نبود بازار فروش برای محصولاتی نظیر گندم، برنج و غلات آنان است. در عین حالی که کشت این گیاهان در سابق رونق خوبی داشته اما با ورود محصول مشابه و ارزان خارجی (به ویژه آمریکایی)، عملاً کشت آنها نیز متوقف شد و زارعان برای گذران امور خود از روی اجبار به کشت خشخاش روی آورده اند. همچنین دولت افغانستان به دلیل ناتوانی و فساد در درون ساختار خود و نیز نیروهای بیگانه موجود در منطقه، رغبتی برای رشد بازار محصولات کشت جایگزین ندارند.
اما در این روش –با یک نظر اقتصادی- دولت ایران به عنوان خریدار، محصول کشت جایگزین را، به صورت مستقیم و با شرایط حمایتی و تضمینی از کشاورزان خریداری می نماید.

در این حالت مسیر طولانی فروش محصول کشاورزان و عرضه آن به بازار، کاملاً کوتاه می گردد و کشاورز بدون نگرانی از فروش محصول خود، به خوبی می داند که خرید محصولش توسط دولت ایران تضمین شده و بدون کمترین دردسر به حق الزحمه خود می رسد. که این خود عامل تشویق کشاورزان و اشتیاق مضاعف آنان برای این نوع کشت می شود. در اینجا به غیر از ایران، می توان بخشهای خصوصی ایرانی و خارجی کشورهای دیگر را هم به خرید تضمینی از کشاورزان افغانی ترغیب نمود که نتیجه این کار، رقابت کشورها با یکدیگر بر سر خرید مستقیم از زارعان خواهد بود و سود این عمل باعث رونق بخشیدن به کشت جایگزین و ایجاد یک جریان منفی برای کشت خشخاش می گردد.
در این روش تجاری که می توان آن را (برد-برد) نامید، برخلاف گذشته هم افغانستان و هم ایران سود خواهند برد.
مطلب دیگر آنکه در روش خرید تضمینی محصول، مسئله بسیار مهم پایبند بودن خریدار به تعهدات خود از جمله خوش قولی در زمان پرداخت وجه به کشاورز است و نباید تجربه تلخ بدقولی به کشاورزان ایرانی از سوی دولت ما، در آن سوی مرزها نیز تکرار شود که به وجود آمدن حس بی اعتمادی نزد مردم، تمام زحمات اجرای برنامه ها را بر باد خواهد داد.

و نکته دیگر توجه ویژه به رقبای احتمالی محصول مورد نظر ما در سطح منطقه و بازارهای جهانی در زمان حال و اینده است، همچنین گیاه مورد نظر نباید به شیوه ای انتخاب گردد که در صورت کشت در داخل افغانستان، تهدیدی برای کشاورزان و صنعت خودمان باشد.
قابل ذکر است قبل از توجه به روش خرید محصول جایگزین، ابتدا باید در روش شماره یک این تحقیق (جایگزین کردن) دقیق شد و آن را بررسی نمود. همچنین باید به مسائل اقتصادی طرح توجه ویژه گردد. از جمله اینکه، پس از خرید محصول کشاورزان، به بهترین نحو از آن استفاده ببریم تا زمینه موفقیت پروژه تضمین گردد، که برای این مورد به چند روش می توان عمل کرد:
الف- خرید محصول و سپس تغذیه بازار داخلی افغانستان
ب- خرید محصول و به مصرف رساندن در بازار داخلی ایران
ج- خرید و آن و صدور به کشورهای ثالث

د- خرید محصول، فرآوری آن در یک فرایند صنعتی و سپس مصرف یا صدور آن، که این روش دارای مزیت های ویژه از جمله ارزش افزوده بالا و کمک به صنعت و اقتصاد داخلی کشورمان است. به عنوان مثال می توان در جهت گسترش کشت یک نوع گل لهستانی (که توضیحات آن در ادامه ذکر می شود) تلاش نمود و پس از خریداری آن و تبدیل به نوعی عطر، در جهت صادرات آن اقدام کرد.
ی- احداث مجتمع های فراوری در افغانستان برای کمک به صنعت و امر اشتغال در آنجا مواردی از محصول گیاهان جایگزین که قابل خرید است:
الف- محصولات تولید شده با روش شماره یک و بند (ب) آن
ب- گندم و برنج، که پتانسل بالایی برای کشت، همانند سالیان گذشته دارند. اما فعلاً به دلیل وجود محصول مشابه خارجی که ارزان تر است، کشت نمی شوند.
ج- جو، که وزارت جهاد کشاورزی در زمینه گسترش کاشت آن در مزارع تلاش هایی را انجام داده است.
د- زعفران، که خود شخص حامد کرزای، برای کشت آن تبلیغ می کند.
ن- نوعی گل لهستانی، که برای تولید عطر از آن استفاده می شود و گویا یک شرکت فرانسوی خریدار آن می باشد. کاشت آن به صورت آزمایشی صورت گرفته که نتایج خوبی را در پی داشته است. محل احتمالی کشت آن، در منطقه جنوب و شرق افغانستان و جلال آباد است.
و- قارچ های خوراکی، که در یک مکان سربسته نیز قابل کشت است و درآمد زایی خوبی دارد.
ی- دیگر گیاهان متناسب با اهداف ما ;.

3- روش حمله با آفات: در این روش با شناسایی دشمنان طبیعی گیاه، آنها را به صورت هدفدار به کار می گیریم تا زمینه نابودی گیاه را فراهم آوریم.
در ابتدا با شناخت نقاط ضعف قسمتهای ساختاری گیاه، نظیر ریشه، ساقه، غنچه و گل و ; آفات آنها را شناسایی کرده و از میان انواع جانداران نظیر جوندگان، خزنده ها، پرندگان، حشرات، کرمها، علفهای هرز، قارچها (کپک)، میکروارگانیسم ها و بیماریها هوامل تهدیدکنندگی زندگی گیاه را می یابیم. که این مرحله اول است و در صورت عدم کسب نتیجه لازم، باز با اتکاء به فن آوری زیستی و مهندسی ژنتیک، این گیاه را با ذائقه آفت منطبق کرده و یا با روش های دقیق تر، حتی می توان برای آن آفتی را به وجود آورد. در روشهای بکارگیری آفت، می توان از شیوه ترکیبی نیز سود برد و از چند آفت گوناگون برای هدف خود استفاده نمود.
نکته: در این روش به عنوان مثال می توان از یک حشره به عنوان عامل نابودکننده استفاده کرد یا از حشره ای دیگر (مانند زنبور) برای انتقال عامل نابود کننده به گیاه استفاده نمود.
قابل ذکر است، در اینجا باید به نحوه قرارگیری خشخاش و آفات آن، در چرخه و هرم زیستی موجود در طبیعت، توجه ویژه ای شود. همچنین آفات یاد شده باید دارای یک سری مشخصه هایی باشند نظیر:

– قابلیت پراکنده و فراگیر شدن خودجوش به صورت یک اپیدمی و در عین حال قابل هدایت از طرف ما.
– مقاوم در برابر سموم، آفت کشها، مواد شیمیایی، عوامل طبیعی، شرایط جوی، محیطی، جغرافیایی منطقه و به طور کلی هر عامل تهدید کننده، که حتی می توان بااتخاذ شیوه هایی، این عوامل را برای اثربخشی بیشتر، کم اثر یا بی اثر نمود.

 

4- روش مبارزه بیوشیمیایی: در این روش با شناخت دقیق و انتخاب مناسب مواد شیمیایی، به مبارزه علیه گیاه خشخاش می پردازیم. شیوه های آن استفاده از مواد بیولوژیک، سموم مهلک رایج یا ساخت مواد شیمیایی اثربخش است. که می توان این نتایج را به دلخواه انتخاب و برآورده کرد:
الف- از بین بردن کامل گیاه
ب- معیوب ساختن گیاه
ج- عدم حصول دهی آن
د- حساس کردن گیاه به شرایط اقلیمی، جوی و نوسانات دما و ;
و- ایجاد جاذبه و جلب آفات و جانوران برای از بین بردن کل مزرعه
در اینجا باید به نکته ای توجه کرد؛ آلوده کردن زیستگاه گیاه باید به صورتی باشد که مواد، اثربخشی طولانی مدتی را در محل داشته باشند و گذشت زمان، تغییرات جوی، آبیاری، به هم زدن سطح زمین و دیگر پیشامدها باعث کاهش مقدار یا از بین رفتن تأثیر آن نشود تا در فصول دیگر کشت هم سد راه محصول دهی گیاه خشخاش باشد و این چرخه دائماً تکرار گردد.
در عین حال نباید تجربه تلخ یکی از NGO های خارجی، در زمینه سمپاشی مناطقی از ولایت ننگرها و کنرها، که موجب از بین رفتن هر نوع گیاه، آلوده ساختن منابع آب و تهدید سلامت انسان ها شد را تکرار کرد، که نارضایتی مردم، والیان، فرماندهان و مخالفت دولت، نتیجه این عمل ناشیانه بود.

5- روش بکارگیری بذر معیوب: با کمک این روش ابتدا بذر گیاه خشخاش را با تکنیکهای علمی، تغییرات زیستی و ژنتیک می دهیم، به نحوی که با کاشت آن، یکی یا همه مواد زیر حاصل گردد:
الف- تولید گیاه معیوب و بدون محصول (پوچ)
ب- آلوده کردن دیگر گیاهان خشخاش سالم به بیماری یا آفت
ج- ایجاد جاذبه برای آفات، جلب آنان و از بین رفتن گیاهان مزرعه
د- به وجود آمدن گیاهی که برای کشاورز ایجاد مشکلات خاصی کند تا او مجبور به انهدام کردن مزرعه شود و یا کشت را در فصل زراعی بعد انجام ندهد.
و- پایین آوردن آستانه تحمل پذیری گیاه نسبت به عوامل محیطی
سپس بذ رمورد نظر را با بذر موجود در مناطق، جایگزین کرده یا با آنها آمیخته می کنیم تا در هنگام استفاده برای کشت، به اهدافمان برسیم.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی رابطه بین شادکامی و حمایت اجتماعی و حمایت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در رشته ریاضیدر فیزیک شهرستان اهواز تحت فایل ورد (word) دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رابطه بین شادکامی و حمایت اجتماعی و حمایت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در رشته ریاضیدر فیزیک شهرستان اهواز تحت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رابطه بین شادکامی و حمایت اجتماعی و حمایت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در رشته ریاضیدر فیزیک شهرستان اهواز تحت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رابطه بین شادکامی و حمایت اجتماعی و حمایت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در رشته ریاضیدر فیزیک شهرستان اهواز تحت فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تعداد صفحات: 5
نویسنده(ها):
آرش کریمی – کارشناس ارشد روانشناسی، دبیر آموزش و پرورش
کاظم آریایی مقدم – کارشناس ارشد روانشناسی، مدیرآموزش و پرورش
بنفشه گلابی بهبهانی – کارشناس ارشد فیزیک، دبیر آموزش و پرورش

چکیده:
هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه شادکامی و حمایت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ریاضی شهرستان اهواز در سال تحصیلی 81-80 بوده است. در این تحقیق شادکامی و حمایت اجتماعی به عنوان متغیر پیش بین و عملکرد تحصیلی به عنوان متغیر ملاک در نظر گرفته شده است. نمونه تحقیق مشتمل بر سیصد دانش آموز از جامعه دانش آموزان شهرستان اهواز بوده است که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه شادکامی آکسفورد جهت سنجش شادکامی و از مقیاس حمایت اجتماعی فیلیپس برای سنجش حمایت اجتماعی و از معدل نمرات سالانه جهت سنجش عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دهنده این بود که شادکامی با حمایت اجتماعی رابطه ای مثبت و معناداری داشته ولی هیچکدام از دو متغیر یاد شده با عملکرد تحصیلی رابطه معناداری نداشته است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ