سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسد چون کم بود ، تن درست و بى غم بود . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 4:29 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه فایل ورد (word) :

نمونه هایی از بازی های آموزشی بر اساس نظریه گانیه

1- بازی تشخیص رنگ ها

تعدادی قطعات سیاه و سفید را بر روی میز بگذارید . یکی از قطعات سفید را برداشته و به کودک بدهید تا آن را مشاهده و لمس نماید . سپس از او بخواهید تا از میان قطعات موجود برروی میز یکی از قطعات همرنگ (سفید ) را به شما بدهد . بر روی کلنه همرنگ تکیه کنید تا کودک در هنگام انجام دادن این عمل ، مفهوم همرنگ را دریابد . از به کار بردن و نامیدن رنگ در این فسمت خودداری کنید . هر گاه کودک قادر گردید که قطعات سفید را از میان قطعات سیاه جدا نماید آن گاه رنگ های دیگر را به ترتیب در داخل مجموعه قرار دهید و از کودک بخواهید تا بر حسب رنگ آن ها را دسته بندی کند . (مهارت فکری – تمیز دادن ).

2- بازی شناخت بزرگتر
تعدادی قطعات بزرگ و کوچک را آماده کنید . یکی از بزرگترین قطعات را بردارید ، آن را در کنار کوچک ترین قطعه قرار دهید . به نو آموز بگویید : و این یکی بزرگ است (به قطعه بزرگ تر اشاره کنید ). از نو آموز بخواهید تا کلمات بزرگ و کوچک را تکرار نماید . سپس نو آموز را تشویق نمایید تا قطعات بزرگ را از میان قطعات موجود انتخاب نماید . قطعات انتخاب شده را در یک گوشه میز قرار دهید . (مهارت فکری – مفهوم عینی ).

3- بازی آشنایی با اعضاءبدن
( این بازی مخصوص نو آموزانی است که با اعضاء بدن خود آشنا هستند ). دایره ای از نو آموزان را در حالت ایستاده بسازید . خود در مرکز دایره قرار گیرید . با آرامش به نوآموزان بگویید : دست راست خود را بلند کن – پای چپ خود را لمس کن ، و ; شروع بازی به صورت آهسته خواهد بود . اما همزمان با پیشرفت بازی فرمان ها سریع تر خواهند شد . (مهارت فکری – مفاهیم تعریف شده ).

4- بازی شناخت کوچک تر
قطعهات را به صورت دو به دو در کنار یکدیگر قرار گرفته وجود داشته باشد . به قطعه کوچک تر اشاره کرده و به نو آموز بگویید: این قطعه کوچک تر از آن قطعه است ( به قطعه بزرگ تر اشاره کنید ). نو آموز را تشویق به تکرار کوچک تر بنمایید . سپس از نو آموز بخواهید تا از میان قطعات چیده شده قطعه کوچک تر را نشان دهد . این عمل را تا جائی که از یاد گیری اطمینان یابید ادامه دهید . (مهارت های فکری قانون ).
5- بازی آشنایی با پول

تعدادی از سکه های 5 ، 10 ، 20 ، 50 ریالی و تعدادی اسکناس 100 ، 200، 500،1000ریالی را تهیه فرمایید . اگر از اسکناس های ساختگی استفاده کنید بهتر است ، پول ها را به صورت جدا از هم بچینید و تعدادی اشیاء و خوراکی هایی تهیه فرمایید. به نو آموز بگویید:این سکه 5 ریالی است – سکه ای 5 ریالی را به او نشان دهید . با این سکه 5 ریالی می توان یک عدد شکلات خرید ، حال من 5 ریال به شما می دهم و شما نیز به جای این 5 ریال یک شکلات 5 ریالی را به من بدهید . به تکرار کلمه 5 ریالی توجه فرمایید.

برای تعمیم مفهوم ارزش مبادله ای پول این عمل را با سایر اشیاء و خوراکی ها تکرار فرمایید. بعد از آشنایی نو آموز با ارزش مبادله ای پول ، یک سکه 10 ریالی به نو آموز داده و به او بگویید:این سکه 10 ریالی است ، سکه 10 ریالی دو برابر سکه 5 ریالی ارزش دارد . یعنی هر گاه من به شما سکه ای 10 ریالی بدهم شما باید به من دو سکه 5 ریالی بدهید . حالا من 10 ریال به شما می دهم ، شما چند عدد شکلات 5 ریالی به من بدهید . این عمل را تا جایی که نو آموز مفهوم مبادله را در یابد ادامه دهید .این فعالیت را می توانید مرحله به مرحله یعنی با سکه های 20 و 50 ریالی ،و پول های کاغذی گسترش دهید تا نو آموز با ارزش مبادله ای پول آشنا شود .

در ادامه فعالیت بهتر است با استفاده از قوطی های دور ریختنی که از نظر بهداشتی سالم باشندو میوه ها و خوراکی های در دسترس ، مغازه کوچکی ترتیب داده و نو آموز را با خرید و فروش و رابطه داد و ستد پول با مواد مورد نیاز آشنا گردانید .(مهارت های فکری – حل مسئله ).

6- بازی نام بردن رنگ ها
دو رنگ اصلی زرد و آبی را انتخاب کنید . تعدادی از قطعات آبی و زرد –که از لحاظ رنگ یکسان ، اما از لحاظ شکل متفاوت باشند . زیرا هدف در این مرحله ، نام بردن از لحاظ رنگ است نه شکل – را بر روی میز قرار دهید . یکی از قطعات زرد را برداشته و به کودک نشان دهید ، از او بخواهید تا قطعه را کاملاً لمس و مشاهده کند . آن گاه بگویید: این رنگ زرد است ، لطفاً یک رنگ زرد را از روی میز به من بدهید . بر روی کلمه زرد تکیه کنید . پس از آن که کودک قطعه ای زرد رنگ را به شما داد از او بپرسید : این قطعه که به من دادی چه رنگی است ؟

سپس از کودکان بخواهید تا از میان قطعات موجود بر روی میز ، اشیاء زرد رنگ را انتخاب کندو با هر انتخاب واژه زرد را تکرار نماید . بعد از آن کودک کاملاً قادر به شناختن و نامیدن رنگ زرد شد ، به این ترتیب می توانید اسامی سایر رنگ ها را یک به یک به او بیاموزید.

دقت نمایید که همزمان با پیشرفت کودک بخواهید گاهگاهی آن ها را نیز مورد شناسایی قرار داده و نام آن ها را بیان نماید . این فعالیت به خاطرجلوگیری از تداخل اسامی رنگ ها در نزد کودک است . (یادگیری اطلاعات – بر چسب یا نام )

7- بازی اسم من چیست ؟
به نو آموز بگویید: من پرنده ای کوچک هستم ، خوراک من دانه است ، من جیک جیک می کنم ، اسم من چیست ؟ نوآموز باید نام پرنده را که گنجشک است بیان دارد . به مثالدیگر توجه نمایید . به نو آموز بگویید: من میوه ای هستم پوست من قرمز است ، من به صورت زرد و سبز نیز توجه دارم ، داخل من دانه های قهوه ای رنگی وجود دارد ، اسم من چیست ؟ نوآموز باید نام سیب را بیان دارد . شما می توانید بر اساس تجربه و آشنایی کودک با میوه ها ، اشیاء ،مکان ها و ; این بازی را تعمیم دهید . (یادگیری اطلاعات واقعیت ها ).

8- بازی عمو زنجیر باف
بچه ها را تشویق کنید دست در دست هم بگذارند و دایره ای را تشکیل دهند. به استثنای اولین و آخرین نفر که دست هایشان از همدیگر باز است یعنی در حقیقت شکافی در دایره به وجود آورده اند . آن گاه یکی از افراد به عنوان رهبر بازی شعر ذیل را خواهد خواند و دیگران نیز به او جواب می دهند.
رهبر بازی : عمو زنجیر باف ؟

کودکان : بله
رهبر بازی : زنجیر منو بافتی ؟
کودکان : بله رهبر بازی : پشت کوه انداختی ؟
کودکان : بله
رهبر بازی : بابا اومده
کودکان : چی چی آورده ؟
رهبر بازی : نخود چی کشمش
کودکان : بخور و بیا
رهبر بازی : با صدای چی ؟
کودکان : با صدای گربه

در این هنگام بازیکنان صدای حیوان مورد نظر را تقلید می نمایند و همزمان با تقلید صدای حیوان بدون آن که دست ها را از هم باز نمایند به دنبال رهبر گروه حرکت می نمایند. رهبر گروه در هنگام حرکت یکی از بازیکنان را انتخاب کرده و از زیر دست او که به دست نفر بعدی داده شده است حرکت می نماید. و سر انجام آن فرد مجبور است که به دور خود چرخ بزند بدون آن که دست هایش از دست های طرفین خود باز شود . این فرد بازنده محسوب شده و بازی دوباره از اول شروع شده و آن قدر ادامه می یابد تا فرد برنده مشخص شود . (یادگیری اطلاعات – اطلاعات سازما ن یافته .)
9- تابلو سازی
مقوای ضخیمی را آماده کنید . دانه های متفاوتی از حبوبات رنگارنگ و ماکارونی را تهیه فرمایید. تابلویی را ترسیم کنید . گل ، گیاه ، حیوان ، خانه ، حبوبات رنگارنگ و ماکارونی را در اختیار کودک قرار دهید و او را تشویق کنید تا قسمت های مختلف تابلو را به چسب آغشته کند . سپس از کودک بخواهید تا بر اساس برداشت خود حبوبات رنگارنگ و ماکارونی ها را در داخل محدوده تصویر کشیده شده چسبانده و آن ها را جا سازی نماید . بگذارید تا تابلو خشک شود . اینک تابلویی زیبا در اختیار کودک است . در صورت تمایل او را تشویق کنید تا با رنگ گواش ، آبرنگ ، ماژیک ، مداد رنگ و غیره حاشیه تابلو را نقاشی نماید .(مهارت های حرکتی – استفاده از عضلات کوچک و ظریف ).
10- بازی توپ در سبد
چند عدد کارتن خالی و چند عدد توپ و یک حلقه بسکتبال را تهیه کنید . بازی را به یکی از شکل های ذیل انجام دهید:
الف ) یک کارتن خالی و بزرگ را که یک سر آن بریده باشد را انتخاب کنید . توپ بزرگی را در اختیار نو آموز قرار دهید و او را تشویق کنید که از فاصله ای نزدیک توپ را به داخل کارتن بیاندازد ، هر گاه در این عمل موفق گردید ف فاصله او را با کارتن خالی زیادتر کنید ، سپس همین عمل را با کارتن ها و توپ های کوچک تر ادامه دهید . در طول بازی می توانید توجه نو آموزان را به کارتن بزرگ و بزرگ تر و بزرگ ترین جلب نمایید. فاصله ها نیز می توانند عاملی دیگر در جلب توجه فراگیر باشند ، به عنوان مثال : یک قدم عقب تر و دو قدم جلوتر ، فاصله نزدیک تر ،فاصله دورتر ، و;
ب ) حلقه ای فلزی ( یا از سایر مواد )و تعدادی توپ را تهیه کنید. حلقه را بر روی دیوار و در فاصله ای – بلندتر از قدنو آموز نصب نمایید . نوآموز را تشویق کنید تا با نگاه کردن و حدس زدن فاصله ، توپ را به داخل سبد بیاندازد.
بهتر است برای ایمنی نو آموزان ف توپ هایی اسفنجی ، در اندازه ها و رنگ های متفاوت تهیه شود ، در صورت امکان از به کار بردن توپ های سخت و سنگین خودداری گردد. (مهارت های حرکتی – استفاده از عضلات بزرگ ).
11- داستان را تمام کن

داستانی جدید را برای نو آموز انتخاب کنید داستان را برای او بیان نمایید . در نزدیکی های پایان داستان و یا در جاهای مهیج ، داستان را متوقف نمایید و از نوآموز بخواهید تا ادامه داستان را بر اساس آنچه که شنیده است به پایان برساند . (راهنما شناختی ).
12- داستان گویی

تعدادی از تصاویر مربوط به یک داستان را در اختیار نو آموز قرار دهید . به او بگویید تا با تنظیم کردن این تصاویر داستانی را بسازد . به او کمک نمایید تا تصویر ها را به صورت مرتب و مربوط به هم تنظیم نماید و داستانی را بازگو نماید . در صورتی که تصاویر از میان داستان هایی که نو آموز از پیش با آن ها آشنا ست انتخاب شود ،سهولت کار بیشتر خواهد بود . هنگامی که نو آموز در انجام این فعالیت مهارت کامل را یافت می توان از تصویر های جدیدتر و پیچیده تر استفاده نمود تا قدرت خلاقیت نو آموز نیز افزایش یابد . در این فعالت می توان ، مجلات و روزنامه های باطله را در اختیار نو آموز بگذارید و او را – به استفاده از عکس ها – به داستان گویی تشویق نمایید (راهنما های شناختی ).

 

منابع
1- کودک و بازی / تالیف دکتر سرخه دون یلدائی / تهران / انتشارات دانشکده تربیت بدنی دی ماه 1358
2- بازیهای آموزشی / مصطفی مقدم ، منوچهر ترکمان / انتشارات مدرسه .
3- نقش بازی در پرورش فکری کودک / گردآورندگان : آ .ک . بوندارنکو ، آ. ای . ماتوسیک / مترجم : مهری بابا جان / انتشارات دنیای نو / تهران ، 1366
4- آموزش از راه بازی / تالیف : جین مازلو – جین لوید / مترجم : لیلی انگجی / انتشارات مدرسه .
5- بازیهای فکری برای نوجوانان / مترجم : کاظم فائقی / تصحیح کننده : رویا فائقی / انتشارات گوتنبرگ .

6- بازیهای آموزشی برای کودکان فبل از دبستان / شهلا نجفیان ، مریم نوذرآدران / نشر نی .
7- بازی درمانی / ویرجینیام . اکسیلن / مترجم : مهندس احمد حجاران / انتشارات کیهان
8- بازی و رشد کودک /
9- بازی و حرکت / سوفی لویت / مترجم : احمد نظری / انتشارات دانژه سال 1383
10- بازی ،خانواده و پرورش خلاقیت کودکان / عبدالرضا کردی / انتشارات خانواده /سال 1382
11- بازی درمانی / الهه محمد اسماعیل / انتشارات دانژه سال 1382

12- کودک و روانشناس / مارک نمروف / مترجم : اشرف السائات موسوی / ناشر مهر کاویان سال 1383

13- کودک و بازی و شهر / آیدا ایزد پناه جهرمی / ناشر سازمان شهرداری های کشور سال 1383
14- روانشناسی بازی / هایده موثقی / انتشارات آرین ویژه سال 1385

15- روانشناسی بازی / سیامک رضا مهجور / انتشارات رهگشا سال 1372
16- روانشناسی / محمد علی احمدوند/ پیام نور سال 1372
17- روانشناسی بازی و مدرسه کودکان / مریم طباطبائی / انتشارات آهنین سال 1382
18- روانشناسی بازی / سیامک خدائی خیاوی / انتشارات احرار سال 1380
19- آموزش و پرورش در کودکستان / تالیف آیلین آلن – بتی هارت / مترجم : محمد حسین نظری نژاد / انتشارات آستان

قدس رضوی سال 1370
20- وضعیت کلی کودک / جونا هندریکس
21- بازی های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا ) شیلا الیسون . جودیت گری

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 4:28 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد ترمز خودرو فایل ورد (word) دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد ترمز خودرو فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد ترمز خودرو فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد ترمز خودرو فایل ورد (word) :

ترمز خودرو

دیسک های ترمز
هنگامی که خودرو در حرکت است و سیستم ترمز عمل خود را برای متوقف کردن آن شروع می کند، نیرو وزن خودرو از روی چرخ های عقب کاسته میشود و بر روی چرخ های جلو متمرکز میشود. بنابراین بایستی نیروی ترمز در چرخ های جلو بیشتر از چرخ های عقب باشد و به همین علت سیستم عمل کننده ترمز در چرخ های جلو قویتر از چرخ های عقب طراحی می شود.ایجاد تناسب لازم در تقسیم نیروهای ترمز بین چرخ های عقب و جلو به نحوی که هیچکدام از آنها قفل نشود از وظایف طراحان سیستم ترمز خودرو می باشد. به همین دلیل

بیشتر خودروهای جدید برروی دو چرخ جلوی خود دیسک ترمز دارند و در بعضی از خودروهای هر چهار چرخ مجهز به دیسک ترمز هستند دیسک ترمز بهترین نوع سیستم ترمز شناخته شده تابحال است. دیسکهای ترمز در بسیاری از موارد در توقف لوکوموتیو تا هواپیماهای جت به کار می روند. دیسکهای ترمز دیرتر فرسوده می شود ، کمتر تحت تاثیر آب قرار می گیرد ، خود تنظیم و خود پاک کن است. گریپاژ کمتر و توقف بهتر وسیله نقلیه نسبت به سیستم های ترمز دیگر از خاصیت دیسک های ترمز اسمت.
(توجه: در صورت نیاز به یافتن معنی لغات بکار رفته در تصاویر به لغتنامه در پایان این مقاله مراجعه کنید)

در بالا و پایین شکل شماتیک دیسک ترمز به طور کامل نشان داده شده است.

– در واقع دیسک ترمز قسمتی از سیستم ترمز است که کار اصلی توقف خودرو را انجام می دهد.

(درشکل زیر یک دیسک ترمز واقعی نمایش داده شده است)

– سیلندر ترمز دیسکی
دو نوع اصلی سیلندر ترمز دیسکی وجود دارد : سیلندر ترمز دیسکی معلق و سیلندر ترمز دیسکی ثابت.البته انواع دیگری نیز وجود دارد اما این دو نوع ذکر شده رایج تر هستند.
توجه: سیلندر ترمز دیسکی در صورت مشاهده نشت روغن ترمز باید تعویض شود.
– سیلندر ترمز دیسکی معلق تک- پیستون
رایج ترین نوع دیسک ترمز در خودروها جدید سیلندر ترمز دیسکی شناور تک-پیستونی (single-piston floating Caliper) است. معلق بودن این سیلندر به آن خاصیت خود تنظیمی و خود مرکزی می دهد. این نوع دیسک ترمز امروزه به علت قیمت تمام شده ارزان تر و کارایی مطمئن به طور وسیع مورد استفاده قرار گرفته است.
سیلندر ترمز دیسکی ثابت دو – پیستون
سیلندر ترمز دیسکی دو- پیستون نیز در بعضی از خوروهای گران قیمت تر نصب می شود که سیستم ترمز آن خودرو را از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار می سازد.
سیلندر ترمز دیسکی ثابت چهار – پیستون
در این نوع سیستم در هر طرف روتور دو سیلندر ترمز قرار دارد. سیلندر ترمز دیسکی ثابت چهار- پیستون از ضریب اطمینان بسیار بالاتری نسبت به دو نوع قبل برخودار می باشد اما به همان نسبت نیز گرانتر و هزینه سرویس کردن آنها نیز بسیار بیشتر از سیستم تک – پیستون است. این نوع سیستم ترمز در خودروهای بسیار گران قیمت و خودروهای پرقدرت نصب می شود.
اما امروزه در تولید انبوه خودروهای ارزان قیمت ، کارخانه های خودروسازی به علت ارزان بودن و ضریب اطمینان مناسب نوع تک – پیستون، طراحی های انواع دو و چهار پیستونی از رده خارج شده اند.

– در این مقاله ما به بررسی سیلندرترمز دیسکی معلق تک – پیستون می پردازیم.

(در شکل بالا یک نمونه سیلندر ترمز دیسکی معلق تک-پیستون را مشاهده می کنید.)

(در شکل بالا سیلندر ترمز دیسکی – روتور – لنت ترمز و جهت حرکت پیستون و سیلندر نشان داده شده است.)

-اصول ابتدایی دیسک ترمز

(در شکل بالا محل قرار گرفتن دیسک ترمز در سیستم ترمز خودرو نشان داده شده است.)

اجزای اصلی دیسکی ترمز

– لنتها(لقمه) ترمز

– سیلندر ترمز دیسکی که شامل یک پیستون است.

– چرخنده یا روتور که بر روی توپی چرخ سوار میشود.

– لنتهای ترمز
در هر سیلندر ترمز دیسکی دو لنت ترمز وجود دارد که لنتها به کفشک فلزی پرچ شده اند.لنتها بر روی ترمز دیسکی و در دو طرف روتور قرار دارند. سابقا به علت ویژگی جذب گرما و عملکرد بی صدا آزبست، لنتهای ترمز از آزبست ساخته می شدند اما به علت سمی بودن آزبست و صدمه زدن به سلامتی استفاده از آزبست ممنوع شد و ازعناصر جدید برای ساخت لنت ترمز استفاده میشود.
لنتهای ترمز در مدت زمان ها معین فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. انواع گوناگونی از لنتهای ترمز با کیفیتهای متفاوت وجود دارد. که این تفاوت عمدتا مربوط به طول عمر مفید لنت ترمز می شود. لنتهای ترمز سخت تر عمر بیشتر و توانایی توقف بهتر خودرو را دارند و در عوض ممکن است صدای ناراحت کننده ای در هنگام عملکرد خود داشته باشند.

(در شکل بالا لنتهای ترمز نشان داده شده اند)

دیسک ترمز شباهت زیادی به ترمز دوچرخه دارد.ترمزهای دوچرخه داراری یک سیلندر ترمز دیسکی هستند که لقمه (لنتهای) ترمز را به لاستیک می فشارد.

در دیسک ترمز لنتها به روتور(چرخنده) فشرده می شوند و نیرو به جای اینکه از طریق کابل منتقل شود به صورت هیدرولیکی منتقل می شود.

اصطکاک بین لنتها و دیسک سرعت چرخش دیسک را کاهش می دهد. یک خودروی متحرک میزان انرژی جنبشی قابل توجه ای دارد و وظیفه ی ترمز کاهش این انرژی جنبشیو متوقف کردن آن است.

– چگونه ترمزها این کار را انجام می دهند؟

هر وقت شما خودروی خود را متوقف می کنید.ترمزهای خودرو انرژی جنبشی را به گرما تبدیل می کنند.که این گرما در اثر اصطکاک بین لنت و دیسک ترمز ایجاد شده است.
وقتی شما پدال ترمز را فشار می دهید روغن ترمز از سیلندر اصلی از طریق اتصالات به سیلندر واقع بر روی دیسک ترمز وارد شده موجب حرکت سیلندر ترمز دیسکی در یک جهت و حرکت پیستون در جهت مخالف می شود. که حرکت پیستون لنت ترمز داخلی سمت خود را به روتور(چرخنده می فشارد و از سوی دیگر با حرکت سیلندر در جهت مخالف لنت ترمز که در سوی دیگر روتور قرار دارد به روتور فشرده میشود. همین امر باعث ایجاد اصطکاک و تولید گرما و همچنین کاهش سرعت خودرو می شود.از طرف دیگر دیسک ترمز و اجزای آن می بایست خنک شوند.تا در ترمز های بعدی به خوبی عمل کنند
بیشتر دیسکهای ترمز به وسیله ی منافذ هوا خنک می شوند.دیسکهای ترمز خنک شونده با هوا دارای یکسری منفذ (پره) در بین سطح یک دیسک ترمز هستند که هوا از داخل آنها پمپ می شود و باعث خنک شدن دیسک ترمز می شود.

– خود تنظیمی ترمزها
دیسک ترمز [سیلندر ترمز دیسکی معلق تک-پیستون] خود تنظیم و خود مرکز است. سیلند ترمز دیسکی توانایی لغزیدن از یک سمت به سمت دیگر ار دارد. بنابراین همیشه زمانی که ترمزها [گرفته میشوند] عمل می کنند.به سمت مرکز بر میگردد.از آنجاییکه فنری برای جدا کردن و بازگرداندن لنتهای ترمز به حالت اولیه خود وجود ندارد.همیشه لنتها در فاصله بسیار کمی از روتور (چرخنده) باقی می مانند. (لغزش روتور و ضربه زدن به لنتها در واقع باعث می شود که لنتها کمی از روتور فاصله بگیرند.)
– ترمزهای اضطراری
در خودرهای مجهز به دیسک ترمز بر روی چهار چرخ ، یک ترمز اضطراری با یک مکانیزم عملکرد متفاوت باید فعال باشد تا در صورت عدم عملکرد صحیح ترمزهای اصلی وارد عمل شوند . اکثر خودروها از کابل برای ترمز اضطراری استفاده می کنند.

( در شکل کابل ترمز اضطراری- لوله ترمز اضطراری – لوله روغن ترمز نشان داده شده است)
بعضی از خودروها که بر روی چهار چرخ خود دیسک ترمز دارند دارای یک ترمز کاسه ای مجزا در توپی ترمزهای عقب دارند.
این ترمز کاسه ای فقط برای ترمز اضطراری می باشد و فقط توسط کابل کار می کنند نه سیستم هیدرولیکی.
خودروی های دیگر دارای یک اهرم (ترمز دستی) هستند که یک پیچ را می چرخاند یا یک بادامک را فعال می کند.که باعث فشرده سازی پیستون دیسک ترمز می شود.

– رسیدگی کردن به ترمزها
معمولترین سرویس لازم برای ترمزها تعویض لنت ترمز می باشد. لنتهای ترمز معمولا دارای یک قطعه فلزی به نام سایش نما (نمایش دهنده میزان سایش و فرسودگی) هستند .

(در شکل بالا یک سایش نما نشان داده شده که به لنت ترمزها پرچ می شود.)
وقتی لنتها به اندازه کافی فرسوده شوند، در زمان گرفته شدن ترمز سایش نما با دیسک ترمز باعث تماس این قطعه با دیسک ترمز شده و صدای غیژغیژ به گوش می رسد که از تماس قطعات فلزی حاصل می شود.
در ضمن یک دریچه بازدید در سیلندر ترمز دیسکی وجود دارد که از طریق آن می توانید میزان فرسودگی لنتهای ترمز را مشاهده کنید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 4:28 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel فایل ورد (word) دارای 96 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel فایل ورد (word) :

(1-1) این کتاب راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel می باشد. که با همدیگر یک سیستم برنامه نویسی برای گسترش و استفاده از واسط گرافیکی کاربرد (GUI) را فراهم می کند. Tel بیانگر زبان ابزار فرمان است و با نام “Tiche” شناخته شده است و یک زبان اسکریپتی ساده برای کنترل و توسعه برنامه های کاربردی می باشد. Tel یک برنامه نویسی کلی و عمومی را با استفاده از ابزارهای سودمند از قبیل متغیرها، حلقه ها و توابع برای برنامه های کاربردی متنوع هم می آورد. بعلاوه Tel به صورت توکا (embeobble) می باشد. یعنی مفسر آن بعنوان کتابخانه ای از توابع “C” که می تواند به راحتی داخل برنامه های کاربردی قرار داده شود پیاده سازی شود. و هر بنامه ای کاربردی می توان خصوصیات بنیادی Tel را با فرمانهای افزودنی بخصوصی با برنامه های کاربردی گسترش دهد.
یکی از مفیدترین ابزارهایی که برای گسترش Tel به کار گرفته شده است Tk می باشد. Tk یک بسته از ابزارهای نرم افزاری برای سیستم های ویندوز با ورژنهای مختلف می باشد. و تلفظ نام آن “TeEkey” می باشد. Tk وسایل و امکانات Tel را با فرمانهای افزودنی برای ساختن واسطه های کاربر گسترش می دهد. بنابراین شما می توانید ساختها واسطه های کاربر را برای استفاده از کدهای زبان C با اسکریپتهای Tcl بنویسید. Tk نیز مانند TCl بعنوان توابع کتابخانه ای C پیاده سازی شده است. بنابراین در خیلی از برنامه های کاربردی گوناگون می تواند مورد استفاده قرار گیرئد. برنامه های کاربردی نیز می توانند براساس خصوصیات Tk با واسطه های اشیاء گرافیکی کاربرد (widgest) و مدیریت هندسی در C گسترش یابند. Tel و Tk با همدیگر 4 مزیت را برای کاربران و توسعه دهندگان کاربردی ایجاد می کنند ابتدا اینکه Tel داشتن یک زبان اسکریپتی قدرتمنمد را برای هر برنامه‌ی کاربردی آسان می کند. تمام چیزی را که یک برنامه کاربردی نیاز است انجام دهد پیاده سازی تعدادی از فرامین Tel است که ویژگی های اصلی برنامه های کاربردی را تامین می کند. پس برنامه کاربردی میتواند با مفسر tel با پروسی جدها، یک تابع کامل زبان اسکریپی که شامل هر دو مورد فرمان های تهیه شده به وسیله Tel (که هسته Tel (Tel Core) نامیده می شوند) شکل 1. 1 را ببینید.


جای شکل

1-2) Figure: برای ایجاد کردن یک برنامه کاربردی جدید براساس Tel، یک گسترش دهنده برنامه کاربردی یک ساختمان داده های ویژه C برای آن برنامه کاربردی طراحی می کند و کدهای C را برای پیاده سازی تعداد کمی از فرامین Tel پیاده سازی می کند. کتابخانه Tel هر امکانی را فراهم می کند در غیر این صورت Tel نیازمند به یک زبان فرمان گرا قابل برنامه نویسی است.

برنامه کاربردی می تواند با نوشتن اسکپریپتهای TCl اصلاح شده و گسترش یابد. برای مثال، یک برنامه کاربردی برای خوداندن تابلوهای اعلانات (بولتن) الکترونیکی ممکن است شامل کدهای C باشد. که یک فرمان ‏Tel را برای جستجو و کاوش در تابلو اعلانات و صدور یک پیغام جدید برای این کار و یک فرمان دیگر را برای پیغام داده شده پیاده سازی می کند. زمانی که از این فرمان ها خارجی می شویم اسکریپتهای Tel می توانند برای تکرار این چرخه در لابه لای پیغام های جدیدی از تمام تابلوهای اعلانات نوشته شوند و همه آنها را در یک زمان نمایش دهند یا فایل پیغامهایی که خوانده شده اند یا خوانده نشده اند را بر روی دیسک ذخیره کرده و نگهداری کنند. و یا اینکه یک یا چند تابلو اعلانات را برای موضوع ویژه ای جستجو کنند.
برنامه کاربردی تابلو اعلانات نیازی نیست هر یک از توابع افزودنی را در C پیاده سازی کند. بلکه همه این توابع می توانستند به عنوان اسکریپتهای Tel پیاده سازی می شوند و کاربران این برنامه های کاربردی می توانستند اسکپریپتهای افزودنی Tel را برای افزودن توابع بیشتر به برنامه کاربردی بنویسند.
مزیت دوم Tel و Tk قابلیت توسعه و گسترش سریع آن می باشد. برای مثال فیلمی از برنامه های کاربردی پنجره ای جالب می توانند تماماً به وسیله اسکریپتهای Tel نوشته شوند. بدون اینکه ابداً از کدهای C استفاده شود. این کار با استفاده ای یک واسط کاربرد (Shell) پنجره ای که Wish نامیده می شود انجام می شود. این کار به شما اجازه می دهد که در سطح بالاتری نسبت به وقتی در C یا ++C هستید برنامه نویسی کنید و خیلی از جزئیاتی که برنامه نویسان باد مخاطب آن باشند و از شما پوشیده است. در مقایسه ای نسبت به ابزارها وقتی شما تماماً در C برنامه نویسی می کنید یادگیری استفاده از Tel و Tk آسانتر است و نیاز به کدنویسی کمتری دارد. کاربران مبتدی Tel و Tk می توانند فقط چند ساعت پس از یادگیری آن واسطه های کاربر جالبی ایجاد کنند. و به گفته خیلی از کاربران وقتی آنها Tel و Tk را جایگزین دیگر ابزارهای نرم افزار کرده اند با کاهش قابل ملاحظه ای تا ده برابر در حجم کد و زمان لازم برای گسترش برنامه روبرو شده اند. دلیل دیگری برای توسعه سریع Tel/Tk مفسری بودن زبان Tel می باشد. وقتی شما یک برنامه کاربردی Tel از قبیل Wish را استفاده می کنید می توانید اسکریپتهای جدیدی تولید و اجرا کنید بدون اینکه لازم باشد آن برنامه کاربردی مجدداً اجرا یا کامپایل شوند. این کار به شما اجازه می دهد خیلی سریع آن را تست کنید. و خطاهای (باس) آن را مشخص سازند. زمانی که Tel تفسیر می شود خیلی کندتر از کدهای کامپایل شده C اجرا می شود. ولی ایستگاه های کاری و سیستم های جدید به طور باورنکردنی سریع هستند. برای مثال شما می توانید اسکریپتی با صدها و حتی هاران فرمان Tel را با یک حرکت ماوس بدون اینکه تاخیر قابل ملاحظه ای داشته باشد اجرا کنید. در مورد موارد نادری که به نحوه اجرای مسأله قابل ملاحظه ای است شما می توانید بیشتر اجراها را در قسمت های مهم بحرانی اسکریپتی Tel مجدداص در C پیاده سازی می کنند.
سازماندهی کتاب: مزیت سوم Tel مزیتی است که آن را به یک «زبان چسبنده» بسیار خوب تبدیل کرده است. چون Tel قابل تعبیه شدن در برنامه های دیگر می باشد. Tel می تواند در برنامه های مختلف و به منظور تحقق اهداف مختلف به کار گرفته شود. می توان یک اسکریپت Tel را طوری نوشت که تمام خصوصیات برنامه ها را در بر داشته باشد. برای مثال هر برنامه کاربردی پنجره Tk می تواند یک اسکریپت Tel را به هر برنامه کاربردی Tk انتشار دهد. این ویژگی جلوه های چند رسانه ای (Multi- medis effects) را خیلی بیشتر در دسترس قرار م یدهد در زمانی که برنامه های کاربردی صوتی و تصویری با Tk ساخته شده اند (و هم اکنون موجودند) برنامه Tk می تواند فرامین اجرا و ضبط را برای آنها صادر کند. صفحات گسترده می توانند خودشان را به وسیله پایگاه داده برنامه های کاربردی به روز (upobte) کنند. ویراستارهای واسطه های کاربر می توانند نمایش و رفتار برنام های کاربردی را در حالت اجرا و غیره اصلاح کنند. Tel یک lingua Franea را تهیه می کند که اجازه می دهد برنامه های کاربردی با همدیگر کار کنند. مزیت چهارم Tel راحتی کاربر است. زمانی که یک کاربر Tel و Tk را یاد می گیرد او می تواند صرفاً با یک یادگیری چند فرمان خاص برنامه کاربردی اسکریپتهایی برای هر برنامه کاربردی Tel و Tk بنویسید و در برنامه های کاربردی جدیدی ایجاد کند. این مزیت سفارشی کردن و بهبود برنامه های کاربردی را برای کاربران امکانپذیر می سازد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 4:28 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  همه چیز درباره پرورش ماهی فایل ورد (word) دارای 36 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد همه چیز درباره پرورش ماهی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه

رشد ماهیان و عواملی که روند رشد تحت تأثیر آنهاست برای پرورش دهنده ماهی ، در درجه اول اهمیت قرار دارند ، زیرا حداکثر رشد ماهی در حداقل مدت زمان با حداقل مقدار غذا ، هدف اصلی اوست.
ماهی جانوری خونسرد است و جهت حفظ درجه حرارت بدن خود ، مجبور به صرف انرژی نیست ، بدین لحاظ ، یک ماهی نسبت به یک جانور خونگرم ، از لحاظ تبدیل مواد غذایی به پروتئین بدن ، از کارآیی و استعداد بیشتری برخوردار است.
تغذیه ماهیان انرژی مورد نیاز ماهی از غذا تأمین میشود ، بهر حال این انرژی در اصل از خورشید تولید می شود . انرژی خورشید به وسیله گیاهانی که برای ساختن کربوئیدرات ها، انرژی مصرف می نمایند، به غذا تبدیل می گردد. جانوران این گیاهان را خورده و انرژی ذخیره شده را جهت انجام فعالیت های خود مورد استفاده قرار می دهند ، بنابراین گیاهان بعنوان تولیدکنندگان اولیه مواد غذایی شناخته شده اند ، که این مواد به صور دیگر تبدیل می گردد و سپس در اختیار ماهیان قرار می گیرد. در زیر بطور فشرده نیازهای غذایی ماهیان مورد اشاره قرار می گیرد.
ترکیبات معدنی ماهـیان از مـواد مـعدنی بیشماری استفاده می نمایند که عناصر ذیل ضرورت بیشتری برای آنان دارد که عبارتند از : کلسیم ، فسفر ، سدیم ، مولیبدن ، کلر، منیزیم، آهن، سلینیوم، ید، منگنز، مس، کبالت و روی که عوامل یاد شده از طریق محصولات جنبی کشتارگاهها همچون پودر ماهی در اختیار ماهیان قرار می گیرد.
ترکیبات آلی که خود شامل مواد زیر هستند: پروتئین ها پروتئین ها ترکیبات آلی پیچیده ای هستند که از واحدهای اسید آمینه ساخته شده اند و از طریق اسیدهای دیواره روده به داخل خون جذب و یا جهت تولید انرژی می سوزند. منابع گیاهی و غالباً حیوانی در تأمین پروتئین مصرفی ، در جیره غذایی مصرفی ، تغذیه مصنوعی پرورش دهندگان گنجانده می شود. چربیها این مواد از واحدهای اصلی به نام اسیدهای چرب تشکیل می شوند . اطلاعات در مورد جزئیات نیاز ماهی به چربی در دست نیست، لذا در غذاهای ویژه مصنوعی اهمیتشان در درجه دوم قرار دارد. ئیدرات های کربن این مواد شامل گروه وسیعی از مواد شامل قندها، نشاسته ها و سلولز هستند، ساده ترین ئیدرات های کربن، قندها و پیچیده ترین آنها پلی ساکاریدها است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 4:28 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق مواد پارامغناطیس فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مواد پارامغناطیس فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مواد پارامغناطیس فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مواد پارامغناطیس فایل ورد (word) :

مواد پارامغناطیس گروهی از مواد هستند که موجب تقویت جزئی میدان مغناطیسی می‌شوند، یعنی اگر در داخل سیم پیچی، ماده‌ای از جنس پارامغناطیسی قرار دهیم، در این صورت میدان مغناطیسی تقویت می‌شود، هر چند این تقویت به اندازه مواد [فقط کاربران عضو میتوانند این لینک را مشاهده نمایند . ] نیست، اما قابل توجه است. به بیان دیگر، در مباحث مغناطیسی کمیتی به نام پذیرفتاری مغناطیسی تعریف می‌شود که نمادی از تقویت یا تضعیف میدان مغناطیسی است.
پارامغناطیس شکل ضعیفی از خاصیت مغناطیسی است. اتمهای مواد پارامغناطیس گشتاور دو قطبی مغناطیسی دائمی دارند که در میدان مغناطیسی خارجی دو قطبیها را با یکدیگر همسو کرده و میدان را تا اندازه‌ای تقویت می‌کنند. ماده پارامغناطیس در میدان مغناطیسی غیریکنواخت، به طرف ناحیه قویتر کشیده می‌شود.
در این مواد حرکت و جنبش دوقطبی ها راحت‎تر و آسانتر است. هنگامی که این مواد را در میدان مغناطیسی قرار می‎دهیم، بر دوقطبی های آن نیرو وارد می‎شود و تعداد زیادی از آنها در خطوط میدان به طوری که قطب‎های شمال در جهت خطوط قرار می گیرند. این امر سبب می شود که این مواد به آهنربایی قوی تبدیل شود؛ اما چون حرکت و جنبش این دو قطبی ها سریع است، با برداشتن این مواد از میدان مغناطیسی، این دوقطبی ها به سرعت از مسیر خطوط خارج می‎شود و به حالت کاتوره ای و سمت گیری های غیر مشخص و غیر منظم قبلی برمی‎گردد و در خارج از خطوط میدان به سرعت خاصیت مغناطیسی خود را از دست می‎دهد؛ به عبارتی خاصیت پارامغناطیس خاصیت جذب شدن به‌وسیله یک مغناطیس را گویند. تمام فلزات دارای یک اثر پارامغناطیس ضعیف می‌باشند که به دما وابسته نیست و با توجه به نظریه الکترون ‌آزاد و گشتاور مغناطیسی اسپین ذاتی الکترونهای آزاد توجیه می‌شود. محدوده حرکت الکترونهای آزاد در نوارهای انرژی است، در مرز این نواحی، امواج الکترون بوسیله بلور بازتاب براگ می‌کند که سبب بوجود آمدن گاف انرژی می‌شود. این گافهای انرژی در تعیین عایق یا رسانا بودن جسم اهمیت زیادی می‌دارند. مواد پارامغناطیس: آلومینیوم، پلاتین، منگنز، نیکل، دی اکسیدکربن، فلزهای قلیایی و قلیایی خاکی، اکسیژن و اکسید ازت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ